دیجی اسکریپت

آموزش تصویری چگونگی نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین | دیجی اسکریپت

آموزش تصویری چگونگی نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

۵ (۱۰۰%) ۴ votes

دایرکت ادمین را به‌دلیل سادگی و کاربری راحت، به جرات می‌توان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌های میزبانی وب نام برد و با توجه به‌اینکه هاست دایرکت ادمین نیز در هاستینگ ماندگار وب ارایه می‌شود، در این نوشته با زبانی ساده به آموزش چگونگی نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر روی هاست دایرکت ادمین خواهیم پرداخت تا در نهایت شما دوستان و کاربران عزیز، به‌راحتی بتوانید خودتان نسبت به نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین، اقدام کنید.

چنانچه از کاربران هاستینگ ماندگار وب هستید، می‌توانید درخواست دهید تا وردپرس به رایگان برای شما نصب شود.

آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

برای نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین، ابتدا باید آخرین ورژن وردپرس را (حتما) از سایت وردپرس دانلود کنید.

پس از دانلود فایل، شما یک پرونده فشرده شده با ساختار ZIP دارید، که درون آن فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس وجود دارد. بدون اینکه تغییری بر روی این فایل ایجاد کنید، می‌بایست آن‌را طبق توضیحاتی که در ادامه به شما خواهیم داد، در هاست دایرکت ادمین خود آپلود کنید تا بتوانید باقی مراحل نصب وردپرس را پیش ببرید.

برای نصب وردپرس ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین خود شوید و همانند تصویر زیر آیتم File Manager را در پنجره‌ای تازه باز کنید:

نصب وردپرس در دایرکت ادمین

پس از باز کردن File Manager در پنجره تازه شما به فضای هاست خود دسترسی خواهید داشت. اگر در کنترل پنل هاست شما چندین دامنه بصورت جداگانه اضافه گردیده‌اند، شما باید پوشه domains را کلیک کنید و در مرحله‌ی بعدی دامنه‌ی مورد پسند خود را برای نصب وردپرس، گزینش کنید اما اگر هاست شما تنها دارای یک دامنه‌ی اصلی می‌باشد شما باید پوشه public_html را گزینش کنید.

پوشه پابلیک اچ‌تی‌ام‌ال را می‌توان روت هاست شما نام‌گذاری کرد، به این معنی که مسیر اصلی سایت شما برای نصب هرگونه سیستم مدیریت محتوایی همانند وردپرس، پوشه‌ی public_html است.

اگر هاست خود را تازه خریداری کرده‌اید در این مسیر تنها فایل‌های پیش‌فرض همانند index.html, logo.png یا… را تماشا خواهید کرد که برای نصب درست وردپرس، حتما باید فایل index.html را همانند تصویر زیر، از هاست دایرکت ادمین خود پاک کنید:

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

پس از پاک کردن فایل index.html می‌بایست بسته نصبی وردپرس را که از سایت وردپرس دانلود کرده بودید، در هاست دایرکت ادمین خود آپلود کنید که برای اینکار باید در پوشه public_html یا همان روت هاست‌تان روی دکمه‌ی Upload files to current directory کلیک کنید و در برگه‌ی بعدی فایل دانلود شده را از سیستم خود گزینش کرده و روی دکمه‌ی Upload files کلیک کنید.

زمان آپلود شدن وردپرس در هاست شما بستگی به مواردی هم‌چون، سرعت اینترنت شما و سرور دارد. پس از اینکه بسته نصبی وردپرس به درستی در هاست دایرکت ادمین شما بارگذاری شود، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن آپلود فایل دریافت خواهید کرد که پس از آن شما دوباره باید به مسیر پیشین (Click here to go back)، یعنی همان پوشه پابلیک اچ‌تی‌ام‌ال بازگردید و همانند تصویر زیر فایل فشرده خود را اکسترک کنید:

نصب وردپرس دایرکت ادمین

پس از آن‌که فایل زیپ شده را از حالت فشرده خارج کنید، محتوای آن در پوشه‌ای با نام wordpress قرار گرفته است که اگر شما آن‌ها را به یک پوشه عقب‌تر انتقال ندهید، سایت شما در حالت ساب فولدر و با آدرسی همانند mandegarweb.com/wordpress اجرا خواهد شد و شما برای اینکه بتوانید وردپرس را در مسیر اصلی دامنه خود (نمونه: mandegarweb.com) نصب کنید، باید وارد پوشه wordpress شوید و با انتخاب (Select) کردن همه‌ی فایل‌ها، آن‌ها را به یک پوشه عقب‌تر بازگردانید.

برای انتقال فایل‌های وردپرس به یک پوشه عقب‌تر، وارد پوشه wordpress شوید و همانند تصویر زیر همه‌ی فایل‌ها را گزینش کنید، سپس روی دکمه‌ی Add to Clipboard کلیک کنید:

دایرکت ادمین وردپرس

پس از این‌کار همه‌ی فایل‌ها و پوشه‌های تیک خورده در حافظه کلیپ‌بورد ذخیره شده‌اند و در مرحله‌ی بعدی شما باید با استفاده از Up a Level به یک پوشه عقب‌تر باز گردید تا در مسیر روت هاست یا همان پابلیک اچ‌تی‌ام‌ال، قرار بگیرید و در این مسیر همانند تصویر زیر، با استفاده از دکمه‌ی Move Clipboard Files here فایل‌ها و پوشه‌های تیک خورده را به مسیری که در آن قرار دارید (public_html) انتقال بدهید:

آموزش تصویری نصب وردپرس

در این مرحله کار بارگذاری درستِ وردپرس به پایان رسیده است و شما باید به سراغ نصب وردپرس بروید. برای نصب وردپرس‌تان ابتدا آدرس سایت (دامنه) خود را در مرورگر اجرا کنید که پس از انجام اینکار مراحل نصب وردپرس آغاز می‌شود و در اولین قدم شما می‌بایست زبان وردپرس خود را برای نصب گزینش کنید که در این آموزش، همانند تصویر زیر، ما زبان فارسی را برای نصب وردپرس گزینش می‌کنیم:

وردپرس دایرکت ادمین

پس از گزینش زبان فارسی و کلیک کردن بر روی دکمه‌ی ادامه وارد مرحله‌ی بعدی می‌شود که از اهمیت چندانی برخوردار نیست و تنها یکسری از نکات را برای نصب وردپرس، به شما یادآور می‌شود که برای گذشتن از این مرحله باید روی دکمه‌ی “بزن بریم!” کلیک کنید.

در مرحله‌ی بعدی شما می‌بایست در هاست دایرکت ادمین خود، دیتابیس و یوزر آن‌را برای تکمیل نصب وردپرس بسازید که برای انجام این‌کار، همانند تصویر زیر نخست باید روی گزینه MySQL Management کلیک کنید:

دایرکت ادمین وردپرس

پس از کلیک کردن بر روی MySQL Management وارد برگه‌ای می‌شوید که در آن می‌توانید دیتابیس تازه بسازید و یا لیست دیتابیس‌های ساخته شده خود را تماشا کنید. برای ساخت دیتابیس تازه و استفاده از آن برای تکمیل نصب وردپرس، روی گزینه Create new Database کلیک می‌کنیم که پس از کلیک کردن ما را وارد برگه‌ای می‌کند که در آن‌جا باید همانند تصویر زیر، برای دیتابیس‌مان: نام، یوزر و رمز را گزینش کنیم:

ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس

پس از ساخت دیتابیس وارد برگه‌ای همانند تصویر زیر می‌شوید که در آن اطلاعات مربوط به دیتابیسی که ساخته‌اید را نمایش می‌دهد:

دیتابیس وردپرس

و شما باید این اطلاعات را همانند تصویر زیر برای نصب وردپرس‌تان استفاده کنید:

چگونگی نصب وردپرس در دایرکت ادمین

پس از کلیک بر روی دکمه فرستادن، اگر مشکلی در کار شما نباشد، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن کارتان دریافت خواهید کرد و برای رسیدن به مرحله پایانی و تکمیل نصب وردپرس، می‌بایست بر روی دکمه‌ی راه‌اندازی نصب کلیک کنید تا در مرحله‌ی بعدی همانند تصویر زیر، نسبت به پُر کردن اطلاعات اقدام کنید: (توجه کنید که فیلدها را به دلخواه خود پُر کنید)

نصب وردپرس تصویری

شادباش می‌گوییم! شما وردپرس را با موفقیت در هاست دایرکت ادمین خود نصب کرده‌اید و می‌توانید با ورود به پیشخوان وردپرس فعالیت خود را در دهکده‌ی وب، آغاز کنید.

کانال تلگرام ماندگار وب



لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.