دیجی اسکریپت

بهترین دوربین برای تولید محتوا چیست؟ موبایل یا دوربین حرفه‌ای | دیجی اسکریپت

بهترین دوربین برای تولید محتوا چیست؟ موبایل یا دوربین حرفه‌ای
[ad_1]

بهترین دوربین برای تولید محتوا چیست؟ موبایل یا دوربین حرفه‌ای

به نظر شما بهترین دوربین برای تولید محتوا چیست؟ موبایل بهتر است یا دوربین حرفه‌ای؟! پیشنهاد ما در مرحله اول این است که اگر کسب‌وکار شما هنوز به درآمد کافی نرسیده‌ است؛ از دوربین موبایل خود استفاده کنید. امروزه اکثر موبایل‌ها از کیفیت Full HD یا ۴K پشتیبانی می‌کنند. شما قادر هستید به راحتی ویدئوهای خود را با موبایل ضبط کنید. یکی از معایب دوربین موبایل این است که قادر به جذب نور کافی نیستند پس نباید توقع ضبط یک ویدئو با کیفیت خیلی بالا داشته باشید. در واقع دوربین موبایل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما نور مناسب برای ضبط ویدئو را جذب نمی‌کنند پس در مراحل بعدی باید به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای بروید.

در این مقاله سه دوربین خوب را به شما معرفی می‌کنیم. اگر برای شما هم جذاب هست که چه دوربین‌هایی برای تولید محتوا ویدئویی مناسب هستند، این مقاله را از دست ندید و با ما همراه باشید. 😉

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین دوربین برای تولید محتوا

پیشنهاد ما در مرحله اول این است که اگر کسب‌وکار شما هنوز به درآمد کافی نرسیده‌ است؛ از دوربین موبایل خود استفاده کنید. امروزه اکثر موبایل‌ها از کیفیت Full HD یا ۴K پشتیبانی می‌کنند. شما قادر هستید به راحتی ویدئوهای خود را با موبایل ضبط کنید. یکی از معایب دوربین موبایل این که قادر به جذب نور کافی نیستند پس نباید توقع ضبط یک ویدئو با کیفیت خیلی بالا داشته باشید. در واقع دوربین موبایل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما نور مناسب برای ضبط ویدئو را جذب نمی‌کنند پس در مراحل بعدی باید به سراغ دوربین‌ها حرفه‌ای بروید.

چه نکاتی هنگام خرید دوربین باید رعایت کنیم؟
چه نکاتی هنگام خرید دوربین باید رعایت کنیم؟

ابتدا می‌خواهیم چندین ویژگی‌ دوربین مناسب برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

کیفیت عکاسی خوب

از آنجایی که امروزه برای تهیه یک دوربین‌ عکاسی یا فیلمبرداری باید هزینه بسیار گزافی پرداخت کنید، پس مقرون به صرفه نیست که بخواهید برای هرکار یک دوربین جداگانه خریداری کنید، پس به نحوه انتخاب آن‌ها توجه کنید. قابل ذکر است اکثر کسانی که تولید محتوا می‌کنند به هر دو قابلیت (عکاسی و فیلمبرداری) دوربین احتیاج پیدا خواهند کرد. پس باید هنگام خرید به کیفیت آن در هنگام عکاسی و فیلمبرداری به یک اندازه توجه کنید.

قابلیت فیلمبرداری ۴K یا ۸K

درست است که در حال حاضر اکثر کسانی که در حوضه تولید محتوای ویدئویی فعالیت می‌کنند، از کیفیت Full HD استفاده می‌نمایند. اما مطمئن باشید که به زودی به دوربین‌هایی احتیاج پیدا خواهند کرد که با کیفیت ۴K فیلمبرداری می‌کنند. زیرا در آینده‌ای نزدیک بسیاری از افراد از نمایشگرهایی با کیفیت ۴k استفاده خواهند کرد. پس توجه کنید، زمانی که می‌خواهید دوربینتان را بخرید به این قابلیت مهم توجه کنید.

وجود ورودی میکروفون

یکی از فاکتورهای تولید محتوای خوب، صدای با کیفیت ویدئو شما است. پس توجه کنید، دوربینی که انتخاب کردید از پورت‌های مختلف میکروفون‌ پشتیبانی کند.

نمایشگر متحرک

نمایشگر متحرک به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به اشخاص دیگر به راحتی از خودتان فیلمبرداری کنید و از کادر مورد نظرتان خارج نشوید. همچنین می‌توانید به راحتی خودتان را ببینید و کنترل خوبی بر روی فیلمبرداری داشته باشید.

فوکوس خودکار و تعقیب سوژه

این قابلیت بسیار کارآمد است. زیرا بدون نیاز به اینکه مدام بخواهید دوربینتان را تکان دهید یا اینکه دوباره آن را روی صورت یا چشمانتان فوکوس کنید خودش به صورت خودکار عمل خواهد کرد. کار با این مدل دوربین‌هایی که این ویژگی را دارند بسیار راحت‌ است. زیرا اگر حرکت کنید شما را تعقیب می‌کند و حالت فوکوس خود را حفظ خواهد کرد.

لرزشگیر دوربین

اگر شما یک ولاگر هستید یا برای تولید محتوای خود نیاز دارید که دوربین را مدام حرکت دهید، قابلیت لرزشگیر دوربین برای شما بسیار کارآمد است. در واقع این نوع از لرزشگیر‌ها در لنز خود دوربین نصب شده‌اند و به طور خودکار باعث بهبود کیفیت ویدئوهای شما می‌شوند. البته شما می‌توانید از گیمبال‌های دوربین هم استفاده کنید.

وزن دوربین

هرچه بدنه دوربین شما سبک‌تر و کوچک‌تر باشد، به همین نسبت حمل آن آسان‌تر و عکاسی با آن راحت‌تر است. پس در هنگام خرید دوربین حتما به این مسئله مهم توجه کنید.

دوربین DSLR یا بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه برای فیلمبرداری بهتر هستند. وزن کمتری دارند و همچنین بدون آینه بودن آن‌ها باعث می‌شود عمر بیشتری برای ضبط فیلم داشته باشند. چرا که تکنولوژی جدیدتری دارند.

دوربین حرفه‌ای DSLR و فیلمبرداری یا دوربین موبایل

پاسخ به این سوال کاملا به شما بستگی دارد. می‌خواهید یک دوربین حرفه‌ای ۵۰ میلیونی داشته باشید یا بهتر است ۵۰ میلیون را صرف خرید بهترین گوشی موبایل حال حاضر کنید؟ پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای خرید دوربین پرداخت کنید، کیفیت دوربین موبایل‌های این بازه قیمتی به نسبت بیشتر از دوربین‌های DSLR یا دوربین‌های بدون آینه هست.

دوربین‌های مناسب برای تولید محتوای ویدئویی

معرفی بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا ویدئویی
معرفی بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا ویدئویی

در این قسمت می‌خواهیم چندین دوربین مختلف، که هرکدام برای انجام کار بخصوصی مناسب هستند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن دوربین مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

GYX Mark 2

می‌توان گفت که GYX Mark 2 یکی از بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا است. معمولا ولاگرها و کسانی که تولید محتوای ویدئویی می‌کنند، علاقه خاصی به این مدل دوربین‌ها دارند. زیرا با وجود امکانات خوب، از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. این دوربین‌ها شامل سری دوربین‌های DLSR حرفه‌ای می‌شوند. به علت وزن کم بدنه و همچنین کوچک و سبک بودنشان برای کسانی که تراول ولاگ تهیه می‌کنند بسیار مناسب است.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به لنز قوی با ۳۱ نقطه فوکوس، سنسور پردازشگر، کیفیت فیلمبرداری ۱۹۲۰*۱۰۸۰، فاصله کانونی f/1.8,f/2.8 و… اشاره کرد. تمامی این قابلیت‌ها باعث شده که این دوربین شبیه یک دوربین فوق حرفه‌ای عمل کند، با این تفاوت که کار کردن با آن دیگر پیچیده نیست و همچنین از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

 CANON M50

این دوربین چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. M50 از جمله دوربین‌های خوب بازار به شمار می‌رود، که ترکیب خوبی میان عکس‌برداری و فیلمبرداری حرفه‌ای ایجاد کرده است. همچنین از کیفیت ۴K نیز پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های دیگر این دوربین می‌توان به دامنه حساسیت گسترده و سرعت فیلمبرداری بالای (۶۰ فریم بر ثانیه) و… آن اشاره کرد. در ضمن قابلیت سنسور فوکوس خودکار و تشخیص تغییر فاز تصویر در زمینه فیلمبرداری و ولاگ بسیار مفید و کارآمد واقع شده است.

این دوربین بدون آینه هست و در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان تنها دوربین بدون آینه کنون می‌باشد.

Canon 90D

دوربین مورد استفاده ما در استودیو میهن وردپرس
دوربین مورد استفاده ما در استودیو میهن وردپرس

حدود قیمت دوربین CANON 90D بین ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان است. طبیعتا نسبت به CANON M50 از کیفیت بالاتری برخوردار است و قادر به ضبط فیلم با کیفیت ۴K نیز است. باید بگوییم که سرعت فیلمبرداری بالایی هم دارد (۶۰ فریم بر ثانیه). در این دوربین حسگر مدل CMOS به کار رفته که کیفیت آن حدود ۳۲٫۵ مگاپیکسل است. همچنین این دوربین قابلیت تشخیص چهره و لبخند دارد. می‌توان گفت که با وجود صفحه نمایش لمسی و وزن سبک بدنه، کارکردن با این دوربین بسیار راحت است.

ما در استودیو میهن وردپرس از این دوربین استفاده می‌کنیم.

SONY A7 III

این دوربین مختص بلاگرها است. همچنین امروزه اکثر افرادی که در یوتیوب فعالیت دارند، از این دوربین استفاده می‌کنند و شما با SONY A7 III قادر به ضبط ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا هستید. Sony A7 III یک دوربین فوق‌العاده و حرفه‌ای برای عکس‌برداری و فیلمبرداری است. جالب است بدانید این دوربین، بدون آینه و فول فریم است. با وجود دوربین ۲۴ مگاپیکسلی (PX) تصاویری حرفه‌ای و جذاب می‌توانید به ثبت برسانید. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دوربین منحصر به فرد SONY می‌توان به مواردی همچون، نقطه فوکوس ۶۹۳ کانونی، قابلیت فیلمبرداری ۴K، صفحه نمایش لمسی و… اشاره کرد.

نسل جدیدتر این دوربین که مخصوص یوتیوبرها و ولاگرها ساخته شده، Sony A7c است که امکانات بهتر و قیمت مناسب‌تری دارد.

Osmo Pocket

این دوربین می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در زمینه فیلمبرداری و تولید محتوای ویدئویی باشد. به علت وزن سبک بدنه و حجم کوچک آن بسیار خوش دست است. داشتن قابلیت‌هایی همچون اتصال به موبایل، کیفیت فیلمبرداری بالا، ضبط صدا و… آن را به یک دوربین مناسب برای ولاگری تبدیل کرده است. همچنین این دوربین از کیفیت ۴K هم پشتیبانی می‌کند.

گوپرو Max

این دوربین برای کسانی که می‌خواهند در هر لحظه‌ای به راحتی بتوانند فیلمبرداری کنند بسیار مناسب است. قابل ذکر است که کیفیت ۵K این دوربین هرکسی را به خرید آن ترغیب می‌کند. اما با تمام این مزایا این دوربین فاقد ورودی میکروون است. می‌توانید برای حل این مشکل از یک دستگاه ضبط صدا استفاده کنید البته این دستگاه دارای ۶ میکروفون داخلی است.

Lumix G100

اگر فردی مبتدی هستید، استفاده از این دوربین می‌تواند برای شما بسیار کارآمد و مناسب باشد. زیرا کار با این دوربین بسیار راحت و ساده است. با این وجود به علت داشتن رزولوشن بالا عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی را به شما ارائه خواهد کرد. پس می‌توان گفت که این دوربین یک انتخاب خوب برای ولاگری و تولید محتوای ویدئویی است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به صفحه نمایش قابل چرخش، رزولوشن ۲۰٫۳ مگاپیکسلی، سرعت عکاسی ۱۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۴K برای فیلمبرداری اشاره کرد. اما با وجود این ویژگی‌های مناسب این دوربین فاقد لرزشگیر و خروجی پورت هدفون است.

Lumix DMC-GH5

 این دوربین پاناسونیک یکی از بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا است. به علت داشتن خصوصیاتی همچون قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K، سرعت ضبط ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه باعث می‌شود که به وسیله آن عکس‌ها و فیلم‌های بسیار با کیفیتی‌تری تولید کنید.

بهترین دوربین‌های موبایل برای تولید محتوا

بهترین موبایل برای تولید محتوا
بهترین موبایل برای تولید محتوا

اگر نمی‌خواهید برای دوربین و گوشی همراهتان به صورت جداگانه هزینه کنید، می‌توانید با خرید یک موبایل که از دوربین باکیفیتی برخوردار است جهت تولید محتوا استفاده کنید. زیرا امروزه اکثر گوشی‌های همراه دارای دوربین‌های بسیار مناسب و با کیفیتی هستند؛ تا حدی که توانسته‌اند خود را به دوربین‌های حرفه‌ای نزدیک کنند. پس در بسیاری از موارد می‌توانید به راحتی از دوربین گوشی خود جهت گرفتن فیلم و عکس استفاده کنید، این در حالی است که کیفیت خوبی هم به شما ارائه خواهند داد. آیفون ۱۲ و سامسونگ گلکسی S21 دو مدل از بهترین گوشی‌های موبایل‌ موجود در بازار برای این کار هستند.

آنچه آموختیم…

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات حائز اهمیت برای خرید یک دوربین مناسب را ذکر کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را جهت تولید محتوای مناسب داشته باشید. همانطور که گفتیم باید به نکاتی همچون کیفیت دوربین در فیلمبرداری و عکاسی، وزن آن، اندازه بدنه، ورودی و خروجی پورت‌های میکروفون و هدفون، لرزشگیر و صفحه نمایش چرخان و لمسی آن حتما توجه کنید. زیرا این ویژگی‌های اولیه‌ای است که برای انتخاب هر دوربینی جهت تولید محتوای با کیفیت باید در نظر بگیرید. پس سعی کنید در انتخاب دوربینتان وسواس خاصی به خرج دهید تا بتوانید کارآمدترین انتخاب ممکن را داشته باشید. امیدواریم که این مقاله برای شما بسیار مفید واقع شده باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ اگر تولید کننده محتوا هستید، در بخش کامنت‌ها اعلام کنید که از چه دوربینی استفاده می‌کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.