دیجی اسکریپت

آقای منتقد: چرا وردپرس ؟! | دیجی اسکریپت

آقای منتقد: چرا وردپرس ؟!
[ad_1]

با سلام، از امروز قسمت جدید به سایت اضافه خواهد شد با عنوان آقای مُنتَقِد! آقای منتقد سیستم های مختلف را زیر دره بین برده و معایب آنها را بازگو خواهد کرد.

این قسمت در مورد وردپرس میباشد.

آقای منتقد: چرا وردپرس ؟!

آقای منتقد: چرا وردپرس ؟!

mr-reviewer آقای مُنتَقِد: وردپرس نصب کن!

آقا وردپرس نصب کن!

این جمله ایست که این روزها از دهان همه ! میشنویم، انسان های بی تخصصی که انتظار دارند فرشته ای به نام وردپرس همه مشکلات همه انسان های روی کره زمین را حل کند، حتی بدون اینکه کوچکترین دانشی در مورد سیستم های دیگر داشته باشند.

– سایت خبری رو چطور بسازم؟ – با وردپرس.

– سایت معرفی رو با چی بسازم؟ – با وردپرس.

– سایت فیلم رو با چی بسازم؟ – با وردپرس.

– سایت عکس رو … ؟ – وردپرس.

فروشگاه میخوام – وردپرس دیگه.

….

انسان های بی تخصص و بی استعدادی که هنر برنامه نویسی و طراحی سایت را در سیستم های راحتی مثل وردپرس میبینند و یا حتی با کوچکترین تغییری که در تم های html وردپرس انجام میدهند فکر میکنند که خدای برنامه نویسی شده اند و دیگر وقت پولدار شدن و میلیونر شدن آنهاست!

دوست عزیز برای یکبار هم که شده یک نگاه اجمالی به نرم افزار های دیگر بیندازید، شاید نشود سایت گوگل را با وردپرس طراحی کرد!

😡 به نظر من یکی از بزرگترین مشکلات وردپرس راحتی بیش از حد و مسخره آن هست که همه انسان های بی استعداد و تنبل را که حوصله بررسی و مطالعه ندارد را به خودش جذب میکند و باعث میشود هر ایده و طرح جالبی که برای سایت وجود دارد را خراب کنند و در نهایت یک تاسف به جای گذارد که این هم نشد!

دوست عزیز و خوش ایده ی من که فکر میکنی همین ایده ای که توی ذهنت داری باعث پولدار شدنت خواهد شد! خراب میشود دوست من با وردپرس نزن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

وردپرس یک cms خوب هست و شاید یکی از بهترین ها در نوع خودش. cms به معنی (content managment system) سیستم مدیریت محتوا هست و برای سایت های محتوا محور انتخاب خوبی هست اما در صورتی که ضعف های آن را به خوبی بشناسند و مشکلاتش را برطرف کنند، مشکلاتی از جمله راههای سریع و راحت هک کردن. به نظر من در اولین اقدام میشود از افزونه Hide My WP برای پنهان کردن سیستم ورود مسخره ی وردپرس استفاده کرد. بعد از این باید سریعا سراغ سئو بریم، اوه سئو!

اصلا یادم نبود که وردپرس یک سیستم سئوی مسخره دارد و عملا بدون افزونه ی سئو، سئو در ورپرس هیچ معنایی ندارد و جای سایت شما در آخرین صفحات گوگل خواهد بود!

جدای از اینکه یک مشت آدم بی استعداد میگویند “سئوی وردپرس خوبه” باید عرض کنم که وردپرس به تنهایی هیچ کاری برای سئو شما انجام نخواهد داد، پس حتما یکی از افزونه های Yoast SEO و یا All in One SEO Pack را نصب کنید.

وردپرس در چند سالی که از عمرش میگذرد بارها مشکلات امنیتی پیدا کرده و اگر از آن دسته انسانهایی هستید که فکر میکنید به خاطر سورس باز بودنش مشکلاتش سریعا رفع میشود باید بگویم که آدم ساده لوحی هستید، چون هکر ها از مشکلات برای نفوذ استفاده میکنند و نه برای گزارش به سایت وردپرس، پس با توجه به این مورد حتما از افزونه های امنیتی استفاده کنید و سعی کنید نام کاربری خودتان را در پایین پست های وردپرسی خودتان به نمایش نگذارید.

با توجه به API قوی وردپرس خیلی راحت میشود برای وردپرس افزونه نویسی کرد و در واقع خیلی راحت میتوانید با نصب یک افزونه غیر قابل اعتماد (که خیلی از آنها هم وسوسه کننده هستند) کل اطلاعات سایت خودتان را در معرض خطر قرار دهید پس تا حد امکان از نصب افزونه های ناشناخته (که البته به نظر من به خود وردپرس هم نمیشود اعتماد کرد) دوری کنید.

با یک حساب و کتاب سر انگشتی به این نتیجه میرسیم که وردپرس بدون افزونه های فراوانش هیچ قدرتی ندارد و عملا یک سیستم ساده و مسخره است. جدای از بحث افزونه ها وردپرس یک سیستم کد نویسی قدیمی را به یدک میکشد که ناشی از به روزرسانی نسخه های قبلی بوده و امکان تغییر اساسی در نرم افزار (برای مثال تغییر روش کدنویسی به MVC) وجود ندارد.

روزها میشود در مورد وردپرس صحبت کرد و اما ترجیح میدهم در قسمت دوم نقد در مورد این نرم افزار بیشتر صحبت کنم.

نوشته آقای منتقد: چرا وردپرس ؟! اولین بار در پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.