دیجی اسکریپت

آمار استفاده از وردپرس در سال ۲۰۱۹: یک سوم دنیای وب! | دیجی اسکریپت

آمار استفاده از وردپرس در سال ۲۰۱۹: یک سوم دنیای وب!
[ad_1]

آمار استفاده از وردپرس در سال ۲۰۱۹: یک سوم دنیای وب!

۴٫۵ از ۲ رای


آمار استفاده از وردپرس در سال 2019

همیشه از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای شماره یک دنیا صحبت می‌کنیم. یعنی پر استفاده ترین سیستم مدیریت محتوای موجود در دنیا که نظیر ندارد. اما این ماه میلادی، یک خبر بسیار عالی دنیای وب را شوکه کرد! حالا افرادی که برای فروختن سی ام اس (تازه اگر بتوانیم اسمش رو بذاریم سی ام اس)‌ اختصاصی خودشان می‌گویند: وردپرس نه، دیگر حرفی برای گفتن ندارند. چون از امروز ۳۰ درصد دنیای وب با وردپرس ساخته شده!

بصورت کلی ۱۰ میلیون وبسایت در دنیای وب راه اندازی شده‌اند که بیش از ۳۰ درصد این وب‌سایت‌ها را وردپرس تشکیل داده. یعنی چیزی بیش از ۳ میلیون وبسایت آنلاین!

گزارش استفاده از CMS های محبوب در مارس ۲۰۱۹
آمار استفاده از وردپرس در سال ۲۰۱۹

در این مطلب می‌خوانید:

آمار استفاده از وردپرس در سال ۲۰۱۹

تصویر بالا بی نظیر هست! دومین سی ام اس محبوب دنیا یعنی جوملا با اختلاف بسیار زیادی فقط کمتر از ۳ درصد سایت‌ها را پوشش داده و Wix با این همه تبلیغات در یوتیوب فقط ۱ درصد سایت‌های دنیا را راه اندازی کرده. اما وردپرس همچنان در صدر جدول خواهد ماند!

لازم به ذکر هست که ۴۴.۶٪ از سایت‌های این لیست که با عبارت None مشخص شده‌اند یا سیستم مدیریت محتوا ندارند یا با سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی ساخته شده‌اند. سایت‌هایی از قبیل سایت‌های دولتی و مدارس و دانشگاه‌ها و …

این گزارشات توسط وب‌سایت w3techs.com ارائه شده که اطلاعات بی‌نظیری در مورد استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف به ما خواهد داد.

یک دهم کاربران CMS اختصاصی به سمت وردپرس رفتند!

نمودار استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا در سال‌های میلادی
نمودار استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا در سال‌های میلادی

همچنین در نمودار بالا مشاهده می‌کنید که نمودار سبز رنگ، یعنی تعداد سایت‌هایی که از CMS اختصاصی استفاده می‌کنند از ۵۰ درصد به ۴۵ درصد رسیده و این میزان به وردپرس اضافه شده. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم همچنان در جای خود ثابت مانده‌اند.

منابع: WordPress.orgw3techs.com

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.