دیجی اسکریپت

آموزش تولید محتوای متنی و معرفی ابزارهای نگارش متن | دیجی اسکریپت

آموزش تولید محتوای متنی و معرفی ابزارهای نگارش متن
[ad_1]

آموزش تولید محتوای متنی
آموزش تولید محتوای متنی

در جلسه قبل از مینی دوره رایگان آموزش تولید محتوا شما را با روش‌های مختلف تولید محتوا آشنا کردیم. در این جلسه قصد داریم به آموزش تولید محتوای متنی با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف بپردازیم.

طبیعی است که برای تولید محتوای متنی باید با قوانین نگارش و ویراست متن آشنا شوید. اما علاوه‌بر این قوانین، ابزارهای مختلفی هستند که برای تولید محتوای متنی به کمک شما می‌آیند. در این جلسه این ابزار‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزش تولید محتوای متنی

ویدیو جلسه به زودی به این صفحه اضافه خواهد شد.

قوانین نگارش و ویراست متن نیاز به توضیح بسیار زیادی دارند که از حوصله جمع خارج است. در صورت نیاز به یادگیری این قواعد و همچنین فراگیری روش‌های تیتر‌نویسی برای تبلیغات و مقالات می‌توانید در دوره آنلاین شاه‌کلید تولید محتوا شرکت کنید.

این متن بخشی از مینی‌دوره رایگان آموزش تولید محتوا است. در صورتی که قصد دارید تولید محتوا را به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید، می‌توانید در دوره شاه کلید تولید محتوا شرکت کنید.

طول محتوای مقالات چقدر باشد

اگر می‌خواهید با استفاده از تولید محتوای متنی ورودی از گوگل دریافت کنید، باید طول محتوای خود را افزایش دهید. بسیاری از مقالات موجود در اینترنت بیشتر از ۲۰۰ کلمه طول ندارند. این طول برای یک محتوای مناسب بسیار کم است. شما باید روی طول محتوای خود بیشتر و بیشتر کار کنید. شکی نیست که افزایش طول محتوا باعث افزایش رتبه صفحه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

اما طول محتوا همه‌چیز نیست!

تولید محتوای متنی یکی از بهترین روش‌های جذب ورودی گوگل است. زمانی‌که کار روی سایت میهن وردپرس را شروع کردیم، سایت‌های زیادی بودند که در زمینه وردپرس تولید محتوای متنی انجام می‌دادند. اما وقتی وارد این وب‌سایت‌ها می‌شدیم تا یک مقاله را مطالعه کنیم، هیچ اثری از یک متن مطلوب دیده نمی‌شد. معمولا متن‌های نوشته شده در این وب‌سایت‌ها فقط برای افزایش طول مطلب و جذب ورودی بیشتر از گوگل بود. بگذریم از سایت‌هایی که فقط از کلمات کلیدی مناسب برای جذب ورودی گوگل استفاده می‌کردند.

طول محتوا همه‌چیز نیست. طبق الگوریتم‌های جدید گوگل، اگر کاربری عبارتی را در گوگل جستجو کند و وارد صفحه‌ای از سایت شما شود، سپس مجدد به صفحه نتایج جستجو برگردد یا همان عبارت را مجدد در گوگل جستجو کند، گوگل به این نتیجه می‌رسد که این صفحه از سایت شما برای کاربر مناسب نبوده. طبیعی هم هست! اگر مناسب بود که کاربر دوباره در گوگل جستجو نمی‌کرد!

کیفیت محتوا بسیار ارزشمند‌تر از طول محتواست. سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کنید. محتوایی که با مطالعه سرتیتر‌های آن بتوان به جواب کلی رسید.

ابزارهای نگارش متن

اما در این جلسه چند مورد از ابزار بسیار مهم برای تولید محتوای متنی را به شما معرفی خواهم کرد.

تبدیل صوت به متن فارسی

وب‌سایت‌‌ها و نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای تبدیل صوت به متن فارسی و انگلیسی در اینترنت وجود دارند. اما دانستن این‌که کدام ابزار بهتر کار می‌کند، مستلزم تست تمام این ابزارها توسط شماست. ما طی این چند‌سال وقت و هزینه زیادی برای تست و بررسی این ابزار‌ها صرف کرده‌ایم. بدون شک می‌توانیم از بین تمام ابزارهای موجود ۲ ابزار بسیار خوب را به شما معرفی کنیم.

برای تبدیل صوت به متن به زبان انگلیسی می‌توانید از سرویس‌های موجود روی ویندوز و MacOS استفاده کنید. این سرویس‌ها بدون مشکل صدای شما را به متن تبدیل خواهند کرد.

اما برای تبدیل صوت به متن به زبان فارسی می‌توانید از ابزار iotype.com استفاده کنید. این وب‌سایت ایرانی که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ایجاد شده است، توانایی تبدیل صوت شما به متن فارسی را دارد.

تبدیل صوت به متن فارسی
تبدیل صوت به متن فارسی

ابزار دیگری که به‌صورت رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید، Google Keyboard هست. این نرم‌افزار روی موبایل‌های اندروید و iOS نصب می‌شود و توانایی ضبط صدای شما و تبدیل آن به متن فارسی را دارد. هر دو ابزار مشکلات ناچیزی دارند اما استفاده روزمره شما از هر کدام از این ابزارها باعث پیشرفت روز‌به‌روز آن‌ها خواهد شد.

تبدیل دست نوشته به متن انگلیسی

اگر نوشتن شما هم مثل من نسبت به تایپ‌تان سریع‌تر هست، می‌توانید از ابزار تبدیل دست‌نوشته به متن استفاده کنید. البته این ابزار فقط برای زبان انگلیسی کاربرد دارد و در حال حاضر جایگزین خاصی برای زبان فارسی وجود ندارد. اگر از تبلت‌های اپل با سیستم‌عامل iOS 14 استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از قلم‌های اپل متن دست نوشته خود را تبدیل به متن انگلیسی کنید. این ابزار در حال حاضر از چند زبان پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه زبان فارسی هنوز به لیست زبان‌های قابل پشتیبانی آن اضافه نشده است.

در صورتی که مایل هستید متن دست‌نوشته خود را به متن انگلیسی تبدیل کنید و قصد خرید ابزارهای تقریبا گران‌قیمت اپل را ندارید، می‌توانید از قلم‌های Vacuum استفاده کنید. همچنین با استفاده از نرم‌افزار Pen to print می‌توانید متن نوشته شده روی کاغذ را تبدیل به متن انگلیسی کنید.

تصحیح نگارش محتوای متنی فارسی و انگلیسی

ویراست لایو ابزاری هست که به وسیله آن می‌توانید متن نگارش شده خود را تصحیح و ویراست کنید. با این ابزار می‌توانید مشکلات نگارشی و املایی خود را پیدا کرده و آن را با استفاده از پیشنهادات ویرایشی اصلاح کنید. عجیب است که این ابزار به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته. اما اگر هزینه چند صد هزار تومانی ماهیانه داشت، باز هم استفاده از آن به‌صرفه بود.

تصحیح نگارش محتوای متنی
تصحیح نگارش محتوای متنی

البته ویراست لایو مشکلاتی نیز دارد. مثلا عبارت وردپرس را به صورت ورد پرس اصلاح می‌کند که عبارتی اشتباه هست و خون وردپرس کارها را به جوش می‌آورد. 🙂 اما هیچ ابزاری بدون عیب و ایراد نیست. طبیعتا باید از این ابزارها استفاده کنیم، سعی کنیم آن‌ها را بهبود دهیم و در نهایت زندگی زیباتری با استفاده از ابزار‌های کاربردی داشته باشیم.

اگر می‌خواهید نگارش متون انگلیسی را تصحیح کنید، ابزار Grammarly بهترین ابزار برای انجام این کار هست. البته نسخه رایگان آن امکانات کمی در اختیار ما قرار می‌دهد. اما با توجه به این‌که ما در ایران از امکانات دانشگاهی مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی برخوردار نیستیم، این ابزار می‌تواند برای اصلاح مشکلات نگارشی ما در زبان انگلیسی بسیار مفید باشد.

موفق باشید.

این متن بخشی از مینی‌دوره رایگان آموزش تولید محتوا است. در صورتی که قصد دارید تولید محتوا را به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید، می‌توانید در دوره شاه کلید تولید محتوا شرکت کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.