دیجی اسکریپت

» آموزش سئو قالب وردپرس در چند دقیقه!

آموزش سئو قالب وردپرس در چند دقیقه!
[ad_1]

زمانی که صحبت از سئو قالب سایت وردپرسی می کنیم منظور بخشی از سئو تکنیکال است که در آن به طراحی قالب می پردازد. برخی از نکاتی که درطراحی قالب سایت باید در نظر گرفته شود به صورت زیر هستند:

۱-بهینه سازی کد نویسی قالب وردپرس

از نکات سئو و بهینه سازی سایت های وردپرس برای موتورهای جستجو و بخصوص گوگل ،بهینه بودن و یا در ولید بودن کدهای html و css قالب سایت های وردپرسی است.

بنابراین اگر از قالبی استفاده می کنید که از کدنویسی html استفاده شده است،حتما قالب وردپرس تان را به html5 تبدیل کنید.همچنین با رعایت استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب( w3c )،قالب وردپرس تان را معتبر و ولید کنید.

۲-استفاده بهینه از css و جاوا اسکریپت

هر چقدر قالب سایت شما سبکتر باشد برای سئو سایت بهتر است. استفاده از دستورات css در داخل صفحه و به صورت Inline یکی از معمولترین و بزرگترین مشکلاتی است که طراحان قالب برای سئو سایت ایجاد میکنند. و تاثیر منفی بر لود شدن صفحه وب سایت تان دارد.

استفاده نادرست از جاوا اسکریپت نیزمی تواند لطمه شدیدی به سایت شما وارد کند.

بنابراین تا جاییکه امکان دارد از دستورات css و جاوا اسکریپت در فایل خارجی استفاده کنید تا هم سرعت بارگزاری صفحات سایت افزایش یابد و هم از نظر سئو مفید باشد.

۳-استفاده از تگ های استاندارد Html5 در سئو قالب وردپرس

تگ‌های HTML برای مشخص کردن بخش‌های مختلف یک متن بکار میروند و بر کاربردی بودن سایت از نظر کاربران و سئو متن تاثیر بسزایی دارند. استفاده از این تگ‌ها موجب خوانایی بهتر مطالب و بهبود تجربه کاربری (UX) سایت خواهد شد.

در html5 تگهایی اضافه شده تا با استفاده صحیح از آنها بتوانیم محتوای اصلی و فرعی سایت را به شکل صحیح در اختیار گوگل وسایر موتورهای جستجو قرار دهیم. در تصویر زیر ساختار ساده استفاده از تگهای استاندارد Html5 در سئو قالب وردپرس نمایش داده شده است.

آموزش کامل

۴-بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری قالب وردپرس

در مرحله کدنویسی پوسته با استفاده از تکنیک هایی مانند استفاده از فونت ایکون بجای تصویر، اسپریت کردن تصاویر کوچک، لود فایلهای js جاوا و css استایل در فوتر و … میتوان سرعت بارگذاری یا لود قالب وردپرس را افزایش داد.

بعد از پیاده سازی پوسته با نصب و تنظیم افزونه های فشرده سازی مانند کش W3 Total Cache و فعال کردن Gzip جی زیپ در سرور میتوان سرعت کلی بارگذاری سایت را بالا برد.

برای اطلاع از بهینه بودن سرعت وبسایت میتوانید در سایتهای مرجعی مانند gtmetrix.com آدرس سایت را وارد کرده و به بررسی پارامترهای PageSpeed Score و YSlow Score بپردازید.

۵-ساخت قالب رسپانسیو

بیش از ۵۰ درصد ترافیک سایت ها از طریق موبایل است، اگر نمایش سایت در موبایل مناسب نباشد تقریبا نیمی از بازدیدکنندگان را از دست می دهید. علاوه بر این، گوگل در ابتدا نسخه موبایلی سایت را ایندکس می کند. بنابراین رسپانسیو بودن سایت نیز یکی از فاکتورهای مهم در سئو وSERP است.

از طریق Google Webmasters Tools می توانید رسپانسیو بودن قالب وردپرسی خود را بررسی کنید.

۶-جلوگیری از ایندکس شدن صفحات جستجو

هیچوقت صفحات search سایت را ایندکس نکنید. ایندکس کردن این صفحه باعث می‌شود گوگل شما را بخاطر ایندکس کردن صفحات بی‌محتوا و تکراری جریمه کند.

با استفاده از افزونه Yoast SEO می‌توانید از ایندکس شدن صفحات جستجوی وردپرس جلوگیری کنید.(آموزش کامل افزونه yoast seo ) را در سئوروز بخوانید.

۷-افزودن کدهای اسکیما به سایت

نشانه گذاری اسکیما، کدی است که شما در وب سایت قرار می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو محتوای صفحات سایت شما را بهتر درک کنند. وب سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه ‌شده باشد، شانس بیشتری برای دریافت رتبه‌ بالاتر دارد.

علاوه بر این،  نشانه گذاری اسکیما در وردپرس موجب می‌شود در نتایج جستجو با اطلاعات اضافی از قبیل بازدید و امتیاز  ظاهر شوید.

این اطلاعات مختصر به کاربر در تصمیم گیری سریع آن کمک خواد کرد .همچنین با این کار اعتماد کاربران را جلب کرده و کلیک بیشتری جذب می کنید.

افزونه WP Schema Pro در وردپرس به شما کمک می کند تا کدهای اسکیما را به راحتی وارد کنید تا در صفحه نتایج نمایش داده شود.

۸- Meta Data ها را فراموش نکنید

تگ متا یکی از بهترین ابزار برای شناساندن صفحه شما به موتور های جستجوگر است زیرا در بخش ابتدایی کد های ما در صفحه درون تگ Head‌ قرار می‌گیرند.بنابراین حتما از تگ title و description در هدر قالب استفاده کنید تا سئوی قالب را از دست ندهید.

 ۹-استفاده کم از تصاویر در طراحی قالب

برای اینکه حجم صفحات وب سایت تان زیاد نباشد و سرعت بارگزاری وب سایت کاهش نیابد،تا جاییکه امکان دارد سعی کنید از تصاویر کمتر استفاده کنید.زیرا همانطور که می دانید سرعت بارگزاری وب سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئو سایت وردپرسی است.

۱۰- بروزرسانی به نسخه های جدید تر

وردپرس هر چند وقت یکبار نسخه جدیدی ارائه میکند که در آن امکانات و قابلیت های جدیدی را ارائه میکند.علاوه بر این،در این بروز رسانی ها ایرادات و باگ های سیستم وردپرس برطرف می شود.بنابراین به روز رسانی وردپرس نه تنها امنیت سایت تان را بالا می برد بلکه سبب عملکرد بهتری آن نیز می شود.

از طرف دیگر درصورت عدم استفاده از نسخه های جدیتر وردپرس احتمال اینکه سایت تان در وضعیت نامطلوبی قرار بگیرد،وجود دارد.

کلام آخر

اگر میخواهید سایت وردپرس تان کاملا بهینه و سازگار با الگوریتم های گوگل باشد، باید بلافاصله پس از نصب و راه اندازی وردپرس عملیات بهینه سازی وردپرس و سایت را شروع کنید.

امیدواریم با این نکات پیش زمینه ای درباره ی استفاده ی مناسب از قالب وردپرس کسب کرده باشید و از آنها در جهت بهینه سازی سایت وردپرسی تان کمک بگیرید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.