دیجی اسکریپت

آموزش غیرفعال کردن حساب کاربران در وردپرس | دیجی اسکریپت

آموزش غیرفعال کردن حساب کاربران در وردپرس

بلاک کردن کاربران در وردپرس و بستن حساب کاربری آنها یکی از مواردی است که ممکن است در وردپرس مورد نیاز شما باشه تا بدون اینکه نیاز باشه تا حساب کاربری اعضا در وردپرس را حذف کنید و اطلاعات کاربر را به کلی نابود کنید، به راحتی با بستن دسترسی کاربر مانع از دسترسی اون به پیشخوان وردپرس شوید. حتما برای شما هم این مسئله پیش اومده که بخواهید بنا به دلایل خاصی دسترسی برخی از کاربران به پیشخوان وردپرس را برای مدتی بردارید، خب خیلی از مدیران سایت‌ها ممکنه تا برای اینکار بیان و با تغییر رمز در وردپرس و در مرحله بعد تغییر ایمیل کاربر در وردپرس مانع از دسترسی وی به پیشخوان وردپرس شوند. وقتی شما ایمیل و رمز یکی از کاربران خودتون را عوض کنید دیگه دسترسی به پیشخوان وردپرس براش فراهم نیست و اگر هم از طریق نام کاربری اقدام به ریست کردن رمز در وردپرس بکنه به خاطر اینکه ایمیل تغییر داده شده دیگه امکان ریست کردن رمز وردپرس وجود نخواهد داشت.

 

آموزش غیرفعال کردن حساب کاربران در وردپرس

 

اما یک راه دیگری هم برای بستن دسترسی کاربران به پیشخوان وردپرس وجود داره که در این صورت میتونید تا اکانت هر یک از کاربران را ببندید تا از دسترسی به پیشخوان وردپرس توسط اونها جلوگیری کنید، بذون اینکه نیاز باشه تا اطلاعاتی مثل ایمیل و رمز کاربر را تغییر بدین، چرا که در این حالت وقتی اقدام به ریست کردن رمز هم صورت بگیره به دلیل بستن اکانت ایمیلی هم از سوی وردپرس ارسال نخواهد شد. پس اگر به دنبال نحوه بستن حساب کاربری اعضا در وردپرس و غیرفعال کردن کاربر در وردپرس هستید تا انتهای این آموزش از ۲۰اسکریپت با ما همراه باشید.

 

آموزش بلاک کردن کاربران در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان account locker lite در مخزن وردپرس ثبت شده بود اما به دلیل به‌روزرسانی نکردن افزونه و استقبال کم از مخزن وردپرس حذف شد، اما میتونید تا با کلیک روی دکمه زیر افزونه غیرفعال کردن اکانت کاربران در وردپرس را از وبسایت گیت هاب دانلود کرده و با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرس خودتون بکنید.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه هیچ منو و یا تنظیماتی در پیشخوان وردپرس شما اضافه نخواهد شد و حالا برای اینکه اقدام به بستن اکانت کاربران در وردپرس بکنید کافیه تا ابتدا به منوی کاربران در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و روی دکمه ویرایش هر کدوم از کاربران که قصد بستن دسترسی اونو از وردپرس دارید کلیک کرده و سپس مشابه تصویر زیر وارد صفحه ویرایش کاربر شوید.

آموزش غیرفعال کردن حساب کاربران در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید در صفحه ویرایش کاربران در وردپرس بخشی با نام Lock User Account اضافه شده که برای غیرفعال کردن کاربر در وردپرس میتونید تا گزینه Account status را روی حالت Locked قرار داده و تنظیمات را ذخیره کنید تا هر زمان که نیاز دارید اکانت کاربر مورد نظر غیرفعال شود.

آموزش غیرفعال کردن حساب کاربران در وردپرس

حالا اگر به صفحه ورود در وردپرس مراجعه کنید و با نام کاربری و رمز کاربری که اکانت اونو بستید وارد پیشخوان وردپرس شوید خواهید دید که مشابه تصویر بالا خطای بسته شدن اکانت کاربر در وردپرس به وی نمایش داده شده و تا زمانی که با ویرایش اکانت کاربر اونو به حالت Unlocked تغییر ندهید امکان ورود در وردپرس را نخواهد داشت.

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به بستن دسترسی کاربران به پیشخوان وردپرس و بستن اکانت آنها اقدام کنید.

نوشته آموزش غیرفعال کردن حساب کاربران در وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.