دیجی اسکریپت

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید | دیجی اسکریپت

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید
[ad_1]

آیا شما هم در حال طراحی سایت خود با سیستم وردپرس هستید و نمی دانید کدام افزونه ها را باید انتخاب کنید؟ قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید نکاتی را رعایت کرده و سپس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه ها کنید.

 

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید

 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس همانطور که قبلا هم گفته بودم، در اصل برای وبلاگ نویسی طراحی شده بود و قدرت توسعه پذیری این سیستم از افزونه های آن است.

 

با کمک افزونه قدرتمندی مانند ووکامرس می توانید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و انواع محصولات را بر بستر وردپرس به فروش برسانید، با کمک افزونه Yoast است که می توانید در سئو نمره عالی بگیرید و در واقع با کمک افزونه های وردپرس است که می توانید وب سایت خود را با ویژگی های دلخواه خود ایجاد کنید. پس وجود افزونه های وردپرسی جزو جدانشدنی سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند و نمی توان بدون افزونه ها وب سایت دلخواه خود را داشته باشید.

 

اما در انتخاب افزونه وردپرس باید به نکاتی دقت کنید و هر افزونه ای را نصب نکنید، چرا که تعداد زیاد افزونه باعث کندی سرعت لود سایتتان خواهد شد. در ادامه این آموزش از بیست اسکریپت در مورد نکات مهمی که باید قبل از انتخاب افزونه وردپرس بدانید، توضیح خواهم داد.

 

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید

بسیاری از افراد پس از انتخاب وردپرس این سوال در ذهنشان پیش می آید که چه تعداد افزونه می توانیم در وب سایت وردپرسی خود نصب کنیم؟ ۵ تا؟ ۱۰ تا یا حداکثر ۲۰ تا؟

 

افزونه ها به سایت وردپرسی شما قدرت می بخشند و باعث می شوند که شما بتوانید امکانات دلخواه خود را در وردپرس داشته باشید و همین امر سبب شده وردپرس به محبوب ترین و توسعه پذیرترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل شود.

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید

اما نباید در نصب افزونه زیاده روی کنید، منظور از اینکه زیاده روی نکنید این نیست که چه تعداد افزونه باید نصب کنید، منظور این است تنها افزونه های ضروری و لازم را نصب کنید و از نصب و فعال سازی افزونه های غیرضروری بپرهیزید.

 

به طور کلی نمی توان گفت چه تعداد افزونه برای وب سایت شما مناسب است اما با رعایت نکاتی که در ادامه برای انتخاب افزونه وردپرس توضیح می دهم، می توانید یک نتیجه گیری داشته و تعداد مناسب افزونه برای وب سایت خود را به دست بیاورید.

 

نکات مهم در انتخاب افزونه وردپرس

۱٫تولید کنندگان افزونه

قبل از اینکه یک افزونه را برای وب سایت وردپرس خود انتخاب کنید، باید در مورد تیم ارائه دهنده افزونه تحقیق کنید. آیا شخص یا شرکت ارائه دهنده افزونه قابل اعتماد هستند و آیا قبلا هم از این شرکت افزونه ای تهیه و استفاده کرده اید؟

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید

اولین نکته در انتخاب افزونه وردپرس این است که دقت کنید افزونه های وردپرسی رایگان را تنها و تنها از مخزن وردپرس دانلود نمایید و بدانید هیچ منبع دیگری برای افزونه های وردپرس وجود ندارد. در خرید افزونه های تجاری نیز سابقه شرکت ارئه دهنده افزونه را بررسی کرده و سپس اقدام به تهیه و نصب افزونه نمایید.

 

۲٫ آمار استفاده از افزونه

حتما قبل از انتخاب افزونه وردپرس و نصب آن، آمار استفاده از آن را بررسی کنید. اینکه چند نفر این افزونه را نصب کرده اند و چه امتیازی به آن داده اند بسیار مهم است.

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید

افزونه های مشابه را نیز بررسی کرده و دقت کنید هر کدام تعداد نصب و امتیاز بالاتری دارد، مسلما برای شما انتخاب عاقلانه تری خواهد بود.

 

۳٫ پشتیبانی افزونه

نکته دیگر هنگام انتخاب افزونه وردپرس، اطلاع از پشتیبانی تولید کنندگان است. سعی کنید از افزونه هایی استفاده کنید که توسعه دهندگان آن ها، در صورت بروز مشکل با سرعت آن را برطرف کنند و پشتیبانی خوبی ارائه می دهند.

 

۴٫ داکیومنت های افزونه

دقت کنید که افزونه ای که انتخاب کرده اید حتما توضیحات و راهنمای کامل استفاده را داشته باشید تا هنگام کار کردن با آن به مشکل برنخورید.

 

۵٫ به روز بودن افزونه

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب افزونه وردپرس، آپدیت بودن افزونه می باشد. از افزونه هایی استفاده کنید که با آخرین نسخه ارائه شده توسط تیم توسعه دهنده وردپرس هماهنگی کامل داشته باشد و از نصب افزونه هایی که بیشتر از شش ماه از آخرین به روزرسانی های آن ها می گذرد، بپرهیزید.

 

۶٫ کارایی افزونه وردپرس

در نهایت برای انتخاب افزونه وردپرس کارایی افزونه را در نظر بگیرید و اگر افزونه ای کارایی خاصی به وب سایت شما اضافه نمی کند و ضروری نیست، از نصب آن خودداری کنید.

آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید

همچنین ممکن است یک افزونه چند کارایی داشته و بتواند به طور همزمان کار چند افزونه را انجام دهد و یا کارایی های اضافی داشته باشد که شما به آن ها نیاز ندارید. پس کارایی افزونه را نیز هنگام انتخاب افزونه وردپرس مد نظر قرار دهید.

 

اگر افزونه ای از تمام فاکتورهایی که به آن ها اشاره کردم نمره مثبت دریافت کند، نه تنها اضافی نیست، بلکه انتخاب آن و نصب آن در وب سایت شما می تواند مثبت نیز باشد.

نوشته آنچه قبل از انتخاب افزونه وردپرس باید بدانید اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.