دیجی اسکریپت

افزودن پرسش و پاسخ به نتایج گوگل | دیجی اسکریپت

افزودن پرسش و پاسخ به نتایج گوگل
[ad_1]

افزودن پرسش و پاسخ به نتایج گوگل
افزودن پرسش و پاسخ به نتایج گوگل

اگر چند سال پیش به نتایج گوگل نگاهی می‌کردیم با بخشی غیر قابل تغییر مواجه می‌شدیم که تنها یک خاصیت عنوان و توضیحات دیده می شد. اما حالا گوگل تصمیم گرفته آزادی بیشتری به وبمسترها بدهد تا بتوانند نتایج خودشان را در گوگل به دلخواه خود تغییر دهند. البته این آزادی بیشتر به نفع کاربر جستجو کننده هست. چرا که می‌تواند تصمیم بگیرد روی کدام یکی از این نتایج کلیک کند. اما برای وبمسترها هم این موضوع خالی از لطف نیست. چرا که می توانند به کاربر بگویند روی سایت من کلیک کن! در این مقاله نحوه افزودن پرسش و پاسخ به نتایج گوگل را به شما توضیح خواهم داد.

موارد مختلفی را تحت عنوان اسکیما و دیتای معماری شده می‌توان به نتایج گوگل اضافه کرد که بسیاری از این موارد را در دوره آموزش سئو توضیح دادم. اما پرسش و پاسخ‌های گوگل هم یکی از این موارد هست که به تازگی امکان نمایش آن به وردپرس اضافه شده.

FAQ چیست

faq مخفف عبارت frequently asked questions به معنای سوالات متداول هست. فرض کنید یک محصول روی سایت خود برای فروش قرار داده‌اید. طبیعتا نیاز هست که در این باره بیشتر توضیح دهید. برای همین منظور از سوالات متداول استفاده می‌کنیم.

آیا واقعا به سوالات متداول نیاز داریم؟

به نظر من این مورد کاملا انتخابی هست. بسیاری از مدیران سایت‌ها یاد گرفته‌اند که در تمام مقالات و محصولات سایت خود از سوالات متداول استفاده کنند. اما حقیقت این هست که گوگل باهوش تر از این هاست. سعی کنید از پرسش و پاسخ ها واقعا در جاهای مناسب و مفید استفاده کنید.

کلمه کلیدی باید در سوالات متداول تکرار شود؟

طبیعتا اینطور است. اما بخش پرسش و پاسخ را مصنوعی نکنیم! سوالاتی واقعا بدردبخور و واقعا را برای کاربران واقعی پاسخ دهید. پاسخ سوالات باید مفید باشد تا کاربر حس کند که این نتیجه واقعا به او کمک خواهد کرد.

فهرست محتوای این مقاله

نمایش پرسش و پاسخ در نتایج گوگل

واقعا نمایش پرسش و پاسخ ها در نتایج گوگل امکان پذیر هست؟ بله قطعا. همین الان عبارت وبمستران طلایی را در گوگل جستجو کنید. با نتیجه‌ای مواجه می‌شوید که دارای پرسش و پاسخ هست.

این نتایج فضای بیشتری را در صفحه نتایج گوگل می‌گیرند و در نتیجه احتمال کلیک کاربر روی سایت و لینک‌های شما بیشتر خواهد بود.

افزودن پرسش و پاسخ به نتایج گوگل با یواست

زمان مورد نیاز: ۱۰ دقیقه.

افزونه یواست سئو این قابلیت را به وردپرس اضافه کرده است. شما می‌توانید خیلی سریع و بدون دردسر، به نتایج گوگل پرسش و پاسخ اضافه کنید. کافیست افزونه یواست سئو را نصب کنید و از نسخه ۵ به بالای وردپرس استفاده کنید تا گوتنبرگ روی سایت شما فعال باشد. سپس مراحل زیر را طی کنید.

  1. بخش ویرایش نوشته وردپرس را باز کنید.

    وارد بخش نوشته‌های وردپرس شوید و روی افزودن نوشته یا ویرایش نوشته‌ای که می‌خواهید سوالات متداول را به آن اضافه کنید، کلیک کنید.
    سپس روی افزودن بلوک کلیک کنید. در اینجا عبارت FAQ را جستجو کنید و روی بلوک FAQ یا پرسش و پاسخ کلیک کنید.

  2. پرسش و پاسخ‌های خود را اضافه کنید.

    در مرحله دوم باید سوالات دلخواه خود را همراه با پاسخ‌ها وارد کنید. در این مرحله سعی کنید پرسش و پاسخ‌های واقعی و کارآمد را وارد کنید تا کاربران شما با خواندن این پاسخ‌ها به نتیجه دلخواه خود برسند. مهم نیست روی نتایج سایت شما در گوگل کلیک کنند یا خیر. مهم این هست که کاربر به نتیجه دلخواه برسد و از نام سایت شما خاطره خوبی داشته باشد.

اطمینان از صحیح بودن Structred Data

برای اینکه مطمئن شویم یواست سئو کار خود را صحیح انجام داده، می‌توانیم از ابزار‌های تست دیتای معماری شده گوگل استفاده کنیم. برای این‌کار کافیست وارد سایت Structred Data Testing Tool شوید و صفحات خود را تست کنید. اگر پیام سبز رنگ دریافت کردید به این معناست که صفحات شما بدون مشکل در گوگل با سوالات و پاسخ‌ها نمایش داده خواهد شد.

تست دیتای معماری شده گوگل
تست دیتای معماری شده گوگل

توجه داشته باشید نمایش نتایج شما در گوگل معمولا چند روز طول می‌کشد. پس صبور باشید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.