دیجی اسکریپت

این مواد غذایی «کم خونی» را از بین می‌برند – باران وب | دیجی اسکریپت

این مواد غذایی «کم خونی» را از بین می‌برند – باران وب
[ad_1]

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - این مواد غذایی «کم خونی» را از بین می‌برند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: فقر آهن، شایع ترین کم خونی در همه گروه‌های سنی بین خانم ها و آقایان است.

در تحقیقات سازمان جهانی بهداشت آمده است: علائم و نشانه‌های کم خونی ضعف، خستگی، کاهش استقامت، دشواری در تمرکز، دست و پاهای سرد، رنگ پریدگی، تنگی نفس، تپش قلب و ریزش مو است.

تاخیر در تکامل و هماهنگ شدن حرکات کودک، کاهش ذخائر آهن نوزاد هنگام تکامل، به وجودآمدن آسیب‌های مغزی در نوزاد و کاهش ضریب هوشی نوزادان؛ از جمله خطرات کم خونی مادران باردار برای نوزادان بود که سازمان جهانی بهداشت به آن اشاره کرد.

این سازمان همچنین خطرات کم خونی را بیشتر متوجه کودکان، زنان باردار و زنان در دوران سیکل قاعدگی دانست.

توصیه سازمان بهداشت جهانی استفاده از مواد غذایی نظیر لوبیا قرمز، عدس، نخود، تخم مرغ، گوشت قرمز، سبزیجات برگ تیره، آجیل و خشکبار، دانه‌ها، پرتقال و لیمو شیرین برای در امان ماندن و نجات از کم خونی است.

Source link


سایت تاسیسات دات کام tasisat.com سایت تاسیسات دات کام و فروشگاه پارس شوفاژ در سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در زمینه تاسیسات ساختمانی آغاز نموده است. این شرکت با بهره گیری از کارشناسان و متخصصین و دانش روز دنیا ارائه دهنده ی محصولات متنوع تاسیساتی، سرمایش و گرمایش و اجرای […]

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.