دیجی اسکریپت

ایچاد فایل htaccess پیشفرض وردپرس | دیجی اسکریپت

ایچاد فایل htaccess پیشفرض وردپرس

htaccess. یکی از فایل‌‌های وردپرس است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد و در واقع شما را از نصب برخی از افزونه‌‌ها بی‌‌نیاز می‌‌کند. اما برخی مواقع شما هنگام به‌‌روزرسانی این فایل با مشکل روبه‌‌رو خواهی شد که این موضوع ممکن است عملکرد سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. در برخی مواقع ممکن است وردپرس شما فاقد این فایل باشد که در این صورت خود شما باید یک ساخت فایل htaccess پیشفرض را انجام دهید تا بتوانید با استفاده از آن یک سری تنظیمات اضافی و قابلیت‌های جذاب به سایت خود اضافه کنید.

 

ایچاد فایل htaccess پیشفرض وردپرس

 

امروز قصد داریم در این مقاله یک روش بسیار ساده و کوتاه را برای ساخت این فایل برای شما بگوییم تا بتوانید بدون هیچ دردسری تنظیمات سایت خود را پیکربندی کنید.

 

فایل .htaccess چیست؟

این فایل یکی از اصلی‌ترین پوشه‌های وردپرس است که شما با کمک آن می‌توانید، تنظیمات خاصی از سایت خودتان را فعال یا غیرفعال کنید. علاوه بر این، پرونده.htaccess می‌تواند تنظیمات امنیتی سایت وردپرسی شما را نیز انجام دهد.

 

همچنین شما این امکان را دارید که با استفاده از این فایل، سایت خودتان را از بدون WWW به یک سایت با WWW ریدایرکت کنید.

 

فایل.htaccess به شما قابلیت پیکربندی فایل بر روی آپاچی، افزایش کارایی سایت، قرار دادن یک رمز عبور دلخواه بر روی پوشه‌های خاص، عدم نمایش فایل‌های دلخواه و یا حتی تمامی فایل‌های سایت را می‌دهد.

 

بعدازاینکه وردپرس را بر روی سرور Apache نصب کردید، می‌توانید برای مشاهده پرونده htaccess به فهرست اصلی بروید، در برخی مواقع ممکن است این گزینه برای شما در فهرست وجود نداشته باشد که شما باید برای نمایش آن گزینه”Show Hidden Files” را فعال کنید.

 

به‌صورت کلی این فایل درواقع به سایت شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد، همچنین شما از طریق این سایت می‌توانید تعیین کنید چه محتوایی بر روی سایت شما بارگیری شود.

 

این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است وردپرس شما این فایل را در بر نگیرد، در این صورت نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه شما می‌توانید به‌راحتی پرونده پیش‌فرض .htaccess را به‌صورت دستی، از طریق کنترل پنل هاست خود ایجاد کنید. اگر وردپرس شما هم شامل این پوشه نیست، این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید با استفاده از راهنمایی‌هایی که قرار داده‌ایم یک فایل htaccess بسازید.

 

ساخت فایل htaccess پیشفرض

خب حالا که با این فایل تا حدودی آشنا شدید و قابلیت‌های آن را شناختید، می‌خواهیم در این قسمت به شما آموزش دهیم چطور یک فایل پیش‌فرض را از طریق پنل هاست به شما آموزش دهیم:

 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت File» File Manager شوید. سپس دامنه سایت خودتان را انتخاب کنید و بر روی Go Manager File کلیک کنید تا به پوشه مدیریت فایل‌ها بروید.

 

بعد از انجام موارد بالا، به یک صفحه جدید هدایت می‌شوید که باید در آن به پوشه public_html بروید و بر روی گزینه” New File ” که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید و اسم آن را htaccess قرار دهید. فراموش نکنید که حتما در ابتدای نام فایل باید یک نقطه . قرار دهید.

 

حالا باید همان فایلی که در بالا ساختید را باز کنید و کد زیر را در آن جایگذاری کنید.

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

در آخر نیز بر روی گزینه Save & Close کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

همچنین شما می‌‌توانید با ویرایشگر متن سیستم خودتان مثل Notepad، پرونده پیش‌‌فرض HTML ایجاد کنید. و آن را از طریق یک سرویس دهنده FTP در سرور خود بارگذاری نمایید. به همین راحتی! شما توانستید یک فایل پیش‌فرض .htaccess برای سایت خود بسازید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت خود مراجعه کنید و از کارکرد صحیح این فایل اطمینان حاصل نمایید.

 

اگر این فایل به‌درستی ساخته نشده باشد و یا عملکرد صحیحی نداشته باشد معمولاً خطای ۵۰۰ یا خطای ۴۰۴ برای شما نمایش داده می‌‌شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع‌شده باشد. موفق و پیروز باشید.

نوشته ایچاد فایل htaccess پیشفرض وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.