دیجی اسکریپت

بازاریابی سئو یا SEO چیست؟ [پادکست آموزشی] | دیجی اسکریپت

بازاریابی سئو یا SEO چیست؟ [پادکست آموزشی]
[ad_1]

بازاریابی سئو یا SEO چیست؟
بازاریابی سئو یا SEO چیست؟

در بازاریابی سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این عمل موجب ارتقا کیفیت ترافیک وب‌‌سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی می‌شود. سئو یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بر حضور وب‌‌سایت شما در نتایج جست‌‌وجو در موتورهای جستجو مانند Google متمرکز است. وقتی می‌فهمید که سئو چگونه کار می کند، می‌توانید از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کنید تا رتبه خود را در نتایج جستجو بیشتر کنید. برای این‌‌که متوجه شویم بازاریابی سئو چیست و چه کاربردی دارد ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

بازاریابی سئو چیست؟

 شما می‌توانید همه بازدیدکنندگان در جهان را به خود جلب نمایید، اما اگر آنها به سایت شما بیایند!

اگر شما بدانید بازاریابی سئو چیست و چه کاربردی دارد می‌توانید هرکس که نیازمند خدمات شما باشد را به وب‌سایت خودتان بیاورید و از آنها دعوت کنید که اقدامی انجام دهند.

ترافیک و نتایج ارگانیک گوگل حاصل از سئو

به ترافیک‌هایی که بدون پرداخت یک دلار برای تبلیغات به وب‌سایت شما سرازیر می‌شوند، ترافیک ارگانیک می‌گونید که این امر با بازاریابی سئو امکان‌پذیر است.

سئو چطور کار می‌‌کند

سئو چطور کار می‌‌کند
سئو چطور کار می‌‌کند

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو فرایند بهینه‌سازی وب‌سایت است برای دریافت ترافیک، بدون هزینه از صفحه نتایج موتور جستجو

به‌منظور انجام این کار، موتورهای جستجوگر وب سایت‌های مختلف را اسکن می‌کنند تا بهتر بفهمند که این سایت در مورد چه چیزی است. به عبارت ساده‌تر، سئو با نشان دادن صفحات وب‌سایت و بررسی کلمه کلیدی هر صفحه به موتورهای جستجو می‌گوید محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع موردنظر سرچ شده توسط کاربر است.

برای این‌که بتوانید در نتایج موتورهای جست‌وجو رتبه بهتری داشته باشید باید سئو وب‌سایت خود را به‌صورت سئو کلاه‌سفید انجام دهید تا با نتایج خوبی روبه‌رو شوید. این امر از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo ، MSN، Bing و … انجام می‌شود و شما با سئو کردن وب‌سایت خود می‌توانید در کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود در رده‌های بالاتری قرار بگیرید.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌‌کنند

موتورهای جستجو مانند کتابخانه‌های عصر دیجیتال هستند. آنها به‌جای ذخیره نسخه‌های کتاب، نسخه‌هایی از صفحات وب را ذخیره می‌کنند. هنگامی‌که یک کلمه کلیدی را در موتور جستجو تایپ می‌کنید، تمام صفحات موجود در فهرست آن را جستجو می‌کند و سعی می‌کند مناسب‌ترین نتایج را نشان دهد و برای این کار از الگوریتم‌های ساخته‌شده توسط موتورهای جست‌وجو استفاده می‌شود. هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که این الگوریتم‌ها چگونه کار می‌کنند.

آنالیز سئو وبسایت از طریق گوگل و موتورهای جست‌‌وجو

موتورهای جست‌وجو برای این‌که وب‌سایتی را در نتایج بالاتری قرار دهند، پتانسیل‌های آن صفحه برای قرار گرفتن در نتایج گوگل را موردبررسی قرار می‌دهند و اگر آن صفحه با علم سئو برای گوگل بهینه شود در رتبه‌های یک تا سه قرار می‌گیرد و ترافیک ارگانیک جذب می‌کند. برای این‌که علم سئو را یاد بگیرید می‌توانید به دوره آموزشی نبرد صفحه اول گوگل مراجعه کنید.

و در آخر باید بگوییم که شما با فراگیری علم سئو می‌توانید وب‌سایت خود را با نتایج خوبی در صفحات گوگل و دیگر موتورها قرار دهید و درنتیجه درآمد و مخاطبان خود را بیشتر کنید.

موفق و پیروز باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.