دیجی اسکریپت

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس با افزونه Simple Login Log | دیجی اسکریپت

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس با افزونه Simple Login Log
[ad_1]

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس و مشاهده تاریخچه فعالیت کاربران یکی از قابلیت‌هایی است که برای سایت‌های کاربر محور لازم می‌باشد. همونطوری که می دونید یکی از قابلیت‌های اساسی وردپرس امکان عضوگیری و فعالیت در سایت می‌باشد که میتونید تا برای هر کاربری در وردپرس یک نقش کاربری تعریف کنید تا به بخش‌های تعیین شده از سایت دسترسی داشته باشه

 

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس با افزونه Simple Login Log

 

اما با همه این اوصاف شاید اینکه تاریخچه آخرین ورود کاربر و فعالیت‌های اون در حالت پیشفرض قابل مشاهده نباشه رو به عنوان یک کاستی تلقی کنید که برای برخی مدیران سایت‌ها مهمه که بدونن کاربرانشون چه زمان‌هایی در سایت حضور دارند. می‌پرسید چرا؟ در پاسخ به این سوال میتونم بگم که اگر شما آمار دقیقی بر روی کاربران خودتون داشته باشید و بدونید که در چه تایمی از روز بیشتر فعالیت دارند و کاربران همزمان در سایت آنلاین هستند میتونید تا با یک برنامه دقیق نسبت به افزایش بهره‌وری و بازدید از سایت اقدام کنید. در این آموزش از بیست اسکریپت قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا تاریخچه فعالیت کاربران در وردپرس را مشاهده و بررسی کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Simple Login Log در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از ۲۰٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۵ را ازآن خودش بکنه که خود دلیلی برای محبوبیت این افزونه خواهد بود. قبل از هرکاری برای استفاده از این افزونه با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کنید و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خود کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه لازمه تا تنظیمات اونو شخصی سازی کنید. بنابراین به مسیر تنظیمات> همگانی در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید. همونطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با نصب افزونه بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس دو گزینه به این صفحه اضافه شده است.

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس با افزونه Simple Login Log

همونطوری که در تصویر مشاهده می‌کنید با استفاده از بخش لاگ‌های ورود قادر هستید تا افزونه را شخصی سازی کنید. اگر دوست دارید تا کلیه گزارش‌های ورود و خروج کاربران در وردپرس را مشاهده کنید فیلد حذف لاگ‌های ورودی را خالی بگذارید. در این صورت کلیه گزارش‌های ورود در وردپرس به صورت دائمی باقی خواهند ماند. اما اگر می‌خواهید تا یک بازه زمانی خاصی را ذخیره کنید میتونید تا تعداد روز را در این فیلد وارد کنید. به عنوان نمونه اگر قصد دارید تا آمار را به صورت ماهانه گردآوری کنید میتونید تا تعداد ۳۰ روز برای یک ماه را وارد کنید تا در پایان هر ماه ببینید که کاربران شما در چه ساعاتی از روز وارد سایت شده‌اند.

 

با فعال کردن تیک گزینه نمایش ورودی‌های ناموفق هم قادر خواهید بود تا ورودهای ناموفق کاربران را مشاهده کنید. اگر که میخواهید امار شما دقیق‌تر باشه و فعالیت کاربرانتون رو بهتر رصد کنید تیک این گزینه رو فعال کنید. یکی از مزیت‌های این بخش هم میتونه این باشه که ببینید چند درصد از کاربران شما ورود ناموفق داشتند و بررسی کنید که علت اون چی میتونسته باشه. در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید.

 

مشاهده تاریخچه ورود کاربران در وردپرس

بعد از اینکه تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کردید نوبت به این میرسه تا تاریخچه ورود کاربران را مشاهده و بررسی کنید. برای مشاهده تاریخچه ورود کاربران به منوی کاربران> لاگ‌های ورود در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. پس از مراجعه به این صفحه مشابه تصویر زیر خواهید دید که گزارش ورود کاربران همراه با اطلاعات زیر قابل مشاهده خواهند بود.

  • آی‌دی کاربر
  • نام کاربری
  • نقش کاربر
  • نام کاربر
  • تاریخ و زمان دقیق ورود در سایت
  • آدرس آی‌پی کاربر
  • وضعیت ورود کاربر در صورت ورود موفق و یا ناموفق
  • اطلاعات ورود و ریدایرکت کاربر به صفحه

بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس با افزونه Simple Login Log

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید جزییات ورود هر کاربر در سایت مشخص شده که از منوی فیلتر هم می‌تونید تا بر اساس بازه زمانی جزییات ورود را بررسی کرده و همچنین ورودهای موفق و ناموفق در سایت را ببینید. اگر هم به دنبال این هستید تا تاریخچه ورود یک کاربر خاص را بررسی کنید کافیه تا در فیلد نام کاربری یوزرنیم کاربر را وارد کرده و روی فیلتر کاربر کلیک کنید تا نتایج ورود کاربر به شما نمایش داده شود.

 

خروجی گرفتن از تاریخچه ورود کاربران

برای آنالیز و بررسی تاریخچه ورود کاربران هم میتونید یک خروجی از اطلاعات ورود کاربران تهیه کنید. برای این مورد در همین صفحه روی دکمه Export Log To CSV که در اتهای صفحه قرار داره کلیک کنید تا در قالب یک فایل اکسل تاریخچه ورود برای شما آماده شده و اونو دانلود کنید و در برنامه اکسل و نرم‌افزارهای آماری به بررسی تاریخچه ورود کاربران در وردپرس بپردازید تا آمار دقیقی از فعالیت کاربران خودتون داشته باشید.

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا به بررسی تاریخچه ورود کاربران در وردپرس بپردازید.

نوشته بررسی ورود و خروج کاربران در وردپرس با افزونه Simple Login Log اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.