دیجی اسکریپت

بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس چیست | دیجی اسکریپت

بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس چیست
[ad_1]

بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس چیست
بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس چیست

برخی دوستان پرسیدند بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس چیست؟ در پاسخ به این سوال معمولا نمی‌توانیم افزونه خوبی معرفی کنیم اما سرویس بسیار جامع و مفیدی به نام گوگل آنالیتیکس پاسخ این سوال است. در این مقاله به این می‌پردازیم که چرا استفاده از گوگل آنالیتیکس را به جای استفاده از افزونه‌های آمار بازدید وردپرس پیشنهاد می‌کنیم.

بصورت کلی زمانی که قصد داریم از رفتار کاربر روی سایت خود مطلع شویم یا آمار بازدید سایت را تخمین بزنیم نیاز به یک افزونه آمارگیر یا یک سرویس آمارگیری و بررسی رفتار داریم. انتخاب ما در میهن وردپرس استفاده از گوگل آنالیتیکس هست.

فهرست محتوای این مقاله

بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس

اگر چند سال پیش درباره آمار بازدید سایت صحبت می‌کردیم، صرفا موضوع این بود که روزانه چند نفر بازدید کننده داریم. چند نفر بازدید توسط هر شخص اتفاق می‌افتد و کاربر بصورت میانگین چند دقیقه در هر صفحه خواهد ماند. این تعریف کلی ما از سیستم‌های آمارگیری سایت بود. حالا اگر قصد داشتیم خیلی حرفه‌ای باشیم و پیش دوستان‌مان پز پیشرفته بودن سایت‌مان را بدهیم. یک سرویس آمارگیر که افراد آنلاین روی سایت را نمایش دهد هم چاشنی می‌کردیم.

یکی از دوستان من سال ۸۹ از چند سیستم آمارگیری استفاده می‌کرد تا بتواند آمار دقیق‌تری از سایت خود داشته باشد. 🙂 کم کردن سرعت سایت به این دلیل که نمی‌توانم تشخیص دهم کدام سیستم آمارگیری بهتر است. بگذریم. 😉

حالا بعد از گذشت چند سال سرویس‌هایی مثل وبگذر که توسط هزاران وب‌سایت پر بازدید و کم بازدید ایرانی استفاده می‌شدند. جای خودشان را به افزونه‌هایی مثل WP Statistics داده‌اند. هر چند این‌ها افزونه‌های بسیار خوبی هستند و از آقای مصطفی صوفی عزیز بخاطر ساخت چنین پلاگین قدرتمندی تشکر می‌کنم.

البته همانطور که اینجا توضیح دادیم، هنوز هم اگر قصد استفاده از گوگل آنالیتیکس را ندارید. WP Statistics بهترین افزونه آمارگیری وردپرس هست. اما هیچ افزونه آمار بازدیدی نمی‌تواند در حد گوگل آنالیتیکس برای شما عمل کند. چرا؟!

گوگل قدرتمند است

گوگل قدرتمند است
گوگل قدرتمند است

قدرتی که گوگل به عنوان مادر اینترنت دارد را نمی‌توان به هیچ شرکت دیگری سپرد. گوگل اطلاعات کاملی از داده‌های در حال جریان سطح اینترنت دارد و این موضوع باعث شده گوگل تبدیل به یک غول اینترنتی شود. حالا گوگل اطلاع دارد در روز با چه کلماتی و در رتبه چندم گوگل، چقدر ورودی دارید. پس بهتر است آمارگیری از سایت خود را هم به یکی از سرویس‌های محبوب و دقیق این کمپانی بسپاریم.

حالا می‌توانید خیلی راحت ببینید چقدر ورودی گوگل داشته‌اید و کدام یکی از این ورودی‌ها باعث فروش شما شده

مشاهده میزان فروش و دلیل فروش سایت شما

همانطور که در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس توضیح دادم، شما می‌توانید با استفاده از بخش Ecommmerce در گوگل آنالیتیکس، ببینید کدام محصول شما بیشتر فروش داشته. این فروش از چه روشی به‌دست آمده و روزانه چقدر از سایت‌تان درآمد دارید. بدون شک هیچ سرویس دیگری به این دقت نمی‌تواند میزان فروش روزانه شما را مشاهده و بررسی کند.

مشاهده میزان فروش و دلیل فروش
مشاهده میزان فروش و دلیل فروش

حتی می‌توانید رفتار کاربر در روبرویی با فرایند خرید سایت خود را بررسی کنید. مثلا ببینید چند درصد کاربران صفحه سبد خرید یا تسویه حساب شما را ترک می‌کنند. البته تمام این موارد نیاز به کمی پلاگین نویسی دارد که در دوره گوگل آنالیتیکس کدهای آماده آن را در اختیار دانشجویان قرار دادم.

امکانات بی‌شماری که قابل شمارش نیست

گوگل آنالیتیکس امکانات بسیار زیادی دارد. اگر همین الان یک نفر قصد ساخت یک افزونه آمار بازدید وردپرس را داشته باشد، بدون شک باید سال‌ها برنامه‌نویسی کند تا تازه بتواند چیزی تقریبا شبیه به گوگل آنالیتیکس بسازد. آن‌هم نه با دقت و کیفیتی که گوگل آنالیتیکس دارد.

امکانات بی‌شمار گوگل آنالیتیکس
امکانات بی‌شمار گوگل آنالیتیکس

امکاناتی که گوگل آنالیتیکس دارد، شامل سال‌ها تحقیق و بررسی مهندسان آمار و اطلاعات، برنامه‌نویسان حرفه‌ای گوگل و … هست که وقتی با این امکانات آشنا می‌شوید، تعجب می‌کنید که چرا این امکانات کاملا رایگان است؟!

از همه مهم‌تر، سرعت سایت شما

اگر از افزونه‌های آمارگیر استفاده می‌کنید، کافیست وارد PHPMyAdmin سایت خودتان شده و حجم دیتابیس سایت خود را مشاهده کنید. می‌بینید که بسیاری از اطلاعات اضافه که در رابطه با آی‌پی بازدید کننده، مکان جغرافیایی، میزان بازدید و … هست در دیتابیس سایت شما ذخیره شده است. جمع این اطلاعات شامل چند صد مگابایت یا شاید چند گیگابایت اطلاعات است که باعث می‌شود سرعت سایت شما به شدت کند شود.

از طرفی دیگر هزاران خط کد PHP با باز کردن هر صفحه از سایت شما اجرا خواهد شد تا بتواند این اطلاعات را ذخیره کند. پس طبیعی است که سرعت سایت شما به شدت کاهش می‌یابد.

نتیجه گیری کلی درباره بهترین افزونه آمار بازدید

دو روش برای بررسی آمار بازدید و بررسی رفتار کاربر پیش رو داریم. روش اول استفاده از گوگل آنالیتیکس هست و روش دوم استفاده از افزونه‌های آمار بازدید وردپرس. پیشنهاد ما روش اول هست چرا که مزایای بسیاری دارد.

دلیل ما استفاده از سرور‌های گوگل برای آمارگیری، پر نشدن حجم دیتابیس و هاست شما، امکانات بیشتر گوگل آنالیتیکس، بررسی میزان فروش و تشخیص منبع ترافیک ورودی برای فروش محصولات شما است. حالا این تصمیم با شماست که از کدام روش استفاده کنید.

موفق باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.