دیجی اسکریپت

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس | دیجی اسکریپت

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس
[ad_1]

مدیریت سایت ممکنه در وهله اول ساده برسه و شما با خودتون فکر کنید که می‌تونید روی کار همه اجزای و کاربرهای سایت خودتون نظارت کامل داشته باید. اما این موضوع تا جایی درست هست و شما می‌تونید به‌راحتی همه عملکردها رو بررسی کنید که کاربرهای کمی داشته باشید. اما ببینیم بهترین افزونه گزارش گیری در وردپرس چیست؟

 

درواقع با توسعه کسب‌وکار اینترنتی، ممکنه شما کاربرهای بیشتری داشته باشید و فکر نمی‌کنم نظارت روی عملکرد این کاربرها کار آسونی باشه که بتونید تنهایی از پسش بر بیاید. پس اگه می‌خواهید برای رهگیری رفتار کاربرهای سایت خودتون یک راه‌حل ساده پیدا کنید این مقاله می‌تونه به شما کمک کنه.

 

ما توی این مقاله یک سری افزونه بسیار کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که می‌تونه به شما برای گزارش فعالیت و پیگیری رفتار کاربر کمک کنه. پس با ما همراه باشید تا این موارد رو با هم بررسی کنیم.

 

کاربرد این افزونه‌ها برای ما چیه؟

خب بدون شک شما به‌عنوان مدیر سایت باید بتونید رفتار کاربرها رو بررسی کنید و روی اون‌ها نظارت داشته باشید. درواقع اینکه شما بتونید بفهمید کاربر کدوم یکی از پست‌ها و صفحات رو ویرایش می‌کنه و به‌صورت کلی چه عملکردی توی سایت شما داره می‌تونه توی موارد خیلی زیادی براتون مفید واقع بشه.

 

فکرش رو بکنید که شما چند نویسنده، ویرایشگر و مدیر برای بخش‌های مختلف سایت خودتون دارید، اینکه شما بدونید این افراد چه عملکردی توی سایت دارند می‌تونه تا حد زیادی برای نظارت سایت به شما کمک کنه. به این صورت که شما متوجه خواهید شد که مثلاً نویسنده سایتتان در طی این چند روز، کدوم یکی از پست‌ها رو باز کرده و یا اون‌ها رو حذف و ویرایش کرده.

 

اینکه شما بخواهید این نظارت رو به‌صورت فردی، انجام بدید مسلماً زمان زیادی از شما می‌گیره، پس پیشنهاد ما اینه که از یک پلاگینی که در این زمینه طراحی شدند استفاده کنید.

 

یکی دیگه از مواردی که باعث می‌شه شما بخواهید از این افزونه‌ها استفاده کنید این هست که، این دسته از پلاگین ها می‌تونند به شما برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک کمک کنه، یعنی اینکه اگر حساب کاربر، جعلی یا اسپم باشه اون رو شناسایی می‌کنه و به شما اطلاع‌رسانی می‌کنه؛ همچنین اگه سایت شما در معرض حملات DDOS قرار بگیره، شما رو باخبر می‌کنه.

 

انتخاب بهترین افزونه گزارش گیری

خب از اونجایی که ما توی این مقاله فقط یه دونه پلاگین معرفی نمی‌کنیم، ممکنه شما این سؤال براتون پیش بیاد که خب حالا کدوم یکی از این افزونه‌ها برتر از بقیه هست؟ خب شما باید این رو بدونید که انتخاب برتر وجود نداره! این نیاز شما هست که مشخص می‌کنه باید کدوم افزونه رو انتخاب کنید.

 

پیشنهاد ما این هستش که قبل از انتخاب هر افزونه‌ای، در مورد قابلیت‌هاش به خوبی تحقیق کنید و اگه مطابق با نیاز و مشکل شما بود اون رو انتخاب و روی سایت خودتون نصب و فعال کنید. پس به‌صورت کلی همه این افزونه‌ها می‌تونند یک انتخاب عالی برای هر سایتی باشند.

 

بهترین افزونه گزارش گیری در وردپرس

خب تا اینجای کار با کارایی این افزونه‌ها آشنا شدید حالا بریم سراغ معرفی چندتا از بهترین افزونه‌هایی که می‌تونید برای رهگیری و گزارش وضعیت از اون‌ها استفاده کنید.

 

تمامی افزونه‌هایی که توی این قسمت براتون معرفی می‌کنیم، رایگان هستند و شما می‌تونید خیلی راحت و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اون‌ها رو یا از سایت WordPress.org یا از مخزن وردپرس خودتون دانلود کنید. همچنین برای نصب این پلاگین‌ها هم می‌تونید از دستورالعمل ما در مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس کمک بگیرید و خیلی راحت اون‌ها رو روی سایت خودتون نصب و فعال کنید.

 

Simple History

این افزونه همه فعالیت‌های کاربران رو توی سایت شما بررسی می‌کنه؛ Simple History یک افزونه مانیتورینگ بسیار ساده هست که درعین‌حال که رابط کاربری ساده‌ای داره، می‌تونه همه رفتارهای کاربر رو برای شما بررسی کنه و نتیجه رو توی پیشخوان وردپرس و یا هر صفحه دیگری که شما مشخص کنید نمایش بده.

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس

این پلاگین موارد زیر رو به‌صورت کامل بررسی میکنه:

  • پروفایل‌های کاربری
  • تعداد دفعات ورود به سیستم
  • نظارت روی ایجاد، حذف یا ویرایش برگه‌ها، پست‌ها، دسته‌بندی‌ها
  • بررسی بارگذاری تصویر، ویرایش و حذف رسانه
  • رهگیری نظرات ارسالی توسط کاربر
  • نظارت بر روی بارگذاری پلاگین‌ها و پوسته‌ها

این مواردی که براتون گفتیم تنها یک بخشی از قابلیت‌های این افزونه هست و شما برای اینکه بتونید بهتر با قابلیت‌های اون آشنا بشید، یک راه ساده دارید، خیلی راحت افزونه رو نصب کنید و قابلیت‌های اون رو به‌صورت عملی ببینید.

 

همچنین توجه داشته باشید که تمامی اطلاعاتی که ذخیره می‌شوند، بعد از ۶۰ روز دور انداخته می‌شوند، شما برای اینکه بتونید جزئیات کامل مانند آی دی کاربر و یا تغییراتی که ایجاد کرده رو ببنید، کافیه که روی هر رویدادی کلیک کنید تا جزئیات نمایش داده شود.

 

Error Log Monitor

خب بدون شک افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند می‌دونند که وردپرس بر مبنای PHP برنامه‌ریزی شده یا به بیان دیگه می‌تونیم بگیم زبان اصلی وردپرس PHP هست؛ که همین موضوع باعث شده وردپرس با اعلان‌های گزارش خاص خودش همراه باشه.

 

البته این نکته رو هم بدونید که وردپرس همه ارورها رو به‌صورت کامل نشون نمیده و تنها چند خطای مهم رو برای شما به‌عنوان هشدار ارسال می‌کنه، اما خب نمیشه این خطاها رو بدون بررسی و برطرف کردن رها کنیم، همین جاست که افزونه Error Log Monitor وارد می‌شه و به ما کمک میکنه.

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس

این پلاگین به شما کمک می‌کنه که ارورها رو پیگیری کنید و اون‌ها رو توی پیشخوان وردپرس، براتون نمایش می‌ده، که خب این موضوع می‌تونه به شما برای رفع مشکل توی مدت‌زمان بسیار کوتاهی کمک کنه و مثلا اگر یک پلاگین توی سایت شما مشکل ایجاد کرده، بتونید خیلی راحت اون رو شناسایی کنید و مشکل وب‌سایت خودتون رو رفع کنید.

 

Activity Log

افزونه بعدی که می‌خوام شما رو با اون آشنا کنم، یکی دیگه از افزونه‌هایی هست که می‌تونه برای رهگیری رفتار کاربران سایت شما مفید باشه، Activity Log این امکان رو به شما می‌ده که تمامی عملکردها و رفتارهای کاربران سایت خودتون رو به‌راحتی و از طریق پیشخوان وردپرس خودتون نظارت و رهگیری کنید.

 

Activity Log به شما برای نظارت کامل روی صفحات، پست‌ها، نظرات، قالب، پلاگین، دیدگاه‌ها، ابزارک و غیره کمک می‌کنه و هر تغییری که توی این موارد به‌وجود بیاد شما رو در جریان قرار می‌ده.

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس

شما می‌تونید توی تنظیمات این افزونه مشخص کنید که گزارش رهگیری برای چه افرادی ارسال بشه و می‌تونید ایمیل مورد نظر خودتون رو جایگذاری کنید تا گزارش‌ها برای ایمیل شما ارسال بشه. همچنین این افزونه به شما این امکان رو می‌ده که مشخص کنید، گزارشات برای چه مدت نمایش داده بشه و بعد از چه مدت گزارشات جدید، جایگزین این‌ها بشه.

 

قابلیت دیگه‌ای که افزونه گزارش گیری وردپرس در اختیار شما قرار می‌ده این هست که شما به‌عنوان مدیر سایت می‌تونید گزارشات رهگیری رو به‌صورت یک پرونده CSV روی سیستم خودتون دانلود کنید.

همچنین این پلاگین به‌صورت کامل با BBPress و ووکامرس سازگاری داره و شما می‌تونید خیلی راحت این موارد رو هم پیگیری کنید.

 

User Activity Log

User Activity Log هم یکی دیگه از افزونه‌های بسیار کاربردی برای پیگیری و نظارت عملکرد کاربر هست که تا الآن بیشتر از هزار نصب فعال داشته. اگه بخواهیم به‌صورت ساده بگیم، هر چیزی که توی وردپرس وجود داشته باشه و کاربرهای شما امکان ایجاد تغییراتی توی اون داشته باشند رو با استفاده از این افزونه می‌تونید رهگیری کنید.

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس

این پلاگین به شما این امکان رو می‌ده که تمامی فعالیت‌ها از جمله تنظیمات وردپرس، افزودن، حذف و یا ویرایش محتوا و یا هر گونه تغییر توی رسانه‌ها رو ردیابی کنید و بتونید یک گزارش از این عملکرد کاربرها رو ببینید.

 

همچنین شما می‌تونید یک سری اعلان برای کاربرهای خاص مشخص کنید که در صورت ورود به سیستم به‌صورت ایمیل به شما خبر داده شود. اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که این افزونه داره این هستش که با یک سری افزونه بسیار کاربردی و جذاب مثل یواست سئو، ووکامرس و EDD کاملا سازگاری داره و از اون‌ها پشتیبانی می‌کنه.

 

WP Security Audit Log

اگه دنبال یک افزونه بی‌نظیر برای مانیتورینگ سایت خودتون می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم این افزونه رو امتحان کنید. پلاگین WP Security Audit Log تا الآن بیشتر از ۱۰۰ هزار نصب فعال داشته و تونسته کاربرهای خودش رو با کمک امکاناتی که در اختیارشون قرار می‌ده، راضی نگه داره.

بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس

این افزونه سایت شما رو به‌صورت کامل نظارت می‌کنه و به شما گزارشی مبنی بر هر ورود و خروج از سایت می‌ده، همچنین براساس ID هر کاربر می‌تونه به شما بگه کاربر موردنظر شما، چه فعالیت‌هایی توی سایت شما داشته؛ مثلاً اگر کاربر هر فعالیتی مانند ایجاد، ویرایش و یا حتی حذف پست و رسانه داشته باشه، به شما اطلاع داده می‌شه.

 

همچنین فعالیت‌های دیگه‌ای مثل بررسی دیدگاه‌ها، افزونه، قالب و یا تغییرات توی صفحات سایت رو هم بررسی می‌کنه. امکان دیگه‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیره این هست که شما می‌تونید برای هر فعالیتی که بخواهید از کاربران سایت خودتون یک گزارش تهیه کنید و در صورت نیاز اون رو روی سیستم خودتون بارگیری کنید.

موارد دیگری که این افزونه بررسی می‌کند شامل موارد زیر هست:

  • انجام هرگونه تغییر روی ابزارک‌ها
  • ورود ناموفق به سایت
  • تغییر رمزعبور و تغییر تنظیمات
  • تغییر آدرس ایمیل کاربر

این پلاگین دارای قابلیت‌های زیاد دیگری هم هست که می‌تونید بعد از فعال کردن و استفاده از اون‌ها باخبر بشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید بهترین افزونه گزارش گیری در وردپرس را انتخاب کنید. موفق و پیروز باشید. 🙂

نوشته بهترین افزونه گزارش گیری و پیگیری فعالیت کاربر در وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.