دیجی اسکریپت

بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟ | دیجی اسکریپت

بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟
[ad_1]

بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟

عصر حاضر، عصر کسب و کارهای دیجیتال است. یک کسب و کار دیجیتال و آنلاین نیاز به وب‌سایت و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد. در صورتی که بخواهید یک وب‌سایت عالی برای کسب و کار خودتان راه اندازی کنید، یکی از بهترین ابزارها استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا است. سیستم‌های مختلفی برای مدیریت محتوا وجود دارد که در ادامه به چند مورد از این ابزارها اشاره خواهد شد.

 

وظیفه شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آن است که یک سیستم مدیریت محتوای عالی برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید. در حال حاضر چند سیستم مدیریت محتوا در بازار وجود دارد که استفاده از آن‌ها معمول است. مانند:

  • وردپرس
  • دروپال
  • جوملا
  • اکسپرشن انجین
  • تکست پترن
  • کانتائو
  • سیلوراستریپ
  • آمبراکو
  • کاشی سی ام اس

در ابتدا قصد داریم مزایای استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب را توضیح دهیم و سپس یک سیستم مدیریت محتوای عالی را معرفی خواهیم کرد.

 

مزایای استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب

استفاده از سیستم مدیریت محتوای مناسب مزایای مختلفی دارد که در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره خواهد شد:

 

۱٫ هزینه کمتر برای طراحی سایت

در صورتی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید، هزینه شما در مقایسه با زمانی که از یک طراح سایت بخواهید که یک سایت برنامه ‌نویسی‌شده برای شما راه اندازی کند، خیلی کمتر خواهد بود. بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به شما این امکان و اختیار را خواهند داد که سایت خود را به صورت کاملاً رایگان راه اندازی کنید. درست است که اگر بخواهید سایت خود را اختصاصی و سفارشی‌سازی کنید باید مبالغی را بپردازید ولی این مبالغ بسیار مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

 

این مزیت برای بسیاری از کاربران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر به هیچ عنوان نمی‌توان از آن گذشت. برخی از کاربران تنها با اتکا به همین یک دلیل تصمیم می‌گیرند از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنند.

 

۲٫ افزایش سرعت راه اندازی سایت

دومین مزیت استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت این است که به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا ظرف چند دقیقه می‌توان یک سایت عالی راه اندازی کرد. این کار هیج مشکل یا ایراد خاصی ندارد و به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. این در حالی است که اگر سیستم مدیریت محتوا نداشته باشید و بخواهید سایت خود را از طریق برنامه‌نویسی راه اندازی کنید ممکن است روزها، هفته‌ها و حتی چند ماه طول بکشد. از این رو است که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که سایت خودشان را به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا راه اندازی کنند.

 

۳٫ هزینه کمتر برای توسعه و مدیریت سایت

یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت این است که به کمک این سیستم‌ها به راحتی می‌توانیم سایت خود را مدیریت کنیم و در صورت لزوم آن را توسعه دهیم. به عنوان مثال قصد داریم یک تغییر گرافیکی در سایت خود ایجاد کنیم، محصولات فروخته‌شده را بررسی کنیم، مشکلات سایت را پیگیری کنیم یا اصلاً می‌خواهیم قالب سایت خود را به صورت کامل تغییر دهیم. اگر تصمیم داشته باشیم که چنین تغییراتی اعمال کنیم، سیستم مدیریت محتوا به ما این امکان را می‌دهد که ظرف چند دقیقه و با یک هزینه بسیار کم این کار را انجام دهیم.

 

حال فرض کنید که قرار باشد این تغییرات را از طریق برنامه نویسی انجام دهید. ممکن است لازم باشد مدت زمان زیادی را به این کار اختصاص دهیم. از طرفی هزینه‌ای که باید برای این کار اختصاص دهیم هم خیلی بالا خواهد رفت. از این رو است که توسعه و مدیریت سایت به کمک سیستم مدیریت محتوا خیلی آسان‌تر و ارزان‌تر تمام می‌شود.

 

۴٫ نیازی به یک خط کدنویسی هم نیست

در صورتی که برای طراحی و توسعه سایت خود از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید، نیازی به یادگیری کدنویسی ندارید؛ چون لازم نیست که حتی یک خط کدنویسی کنید. می‌توانید خیلی راحت و در زمان کم تغییرات مورد نظر خود را در سایت اعمال کنید.

 

۵٫ دسترسی به طیف وسیعی از قالب‌ها

یکی از مزایای دیگر برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا این است که هیچ محدودیتی از نظر قالب و الگوهای موجود ندارید. گزینه‌های زیادی روی میز شما قرار دارد و شما می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را به اختیار خود انتخاب کنید. حال اگر قرار باشد که برنامه نویس و طراح سایت این کار را به کمک کدنویسی انجام دهد، درست است که می‌توانید سایت را به انتخاب خودتان طراحی کنید ولی باز هم مشکلات زیادی وجود خواهد داشت؛ زیرا نمی‌توانید اگر یک قالب را نپسندیدید خیلی راحت آن را تغییر دهید.

 

حال که یک سری از دلایل مهم برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا را بیان کردیم زمان آن فرارسیده است که یک سیستم مدیریت محتوای عالی را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد همیار آکادمی به شما استفاده از وردپرس است. دلیل آن را در ادامه بیان خواهیم کرد:

 

مزایای اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که در ادامه به چند مورد از دلایل برتری آن نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا اشاره خواهیم کرد:

 

۱٫ استفاده بسیار آسان

مهم‌ترین مزیت وردپرس این است که استفاده از آن بسیار آسان است. هر کاربری در هر رده سنی که باشد می‎‌تواند با این سیستم مدیریت محتوا کار کند و از آن لذت ببرد. آسان بودن برای بسیاری از کاربران یک فاکتور مهم برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا تلقی می‌شود.

 

۲٫ قابلیت سفارشی سازی

دومین مزیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که امکان سفارشی‌سازی آن وجود دارد. به بیان ساده‌تر هر تغییری که تمایل داشته باشید می‌توانید در پیکربندی وب‌سایت وردپرسی خود اعمال کنید و این کار بسیار ساده است.

 

افزونه‌های مختلفی برای وردپرس ساخته شده است تا هر ابزاری که تمایل دارید به وب‌سایت خودتان اضافه کنید. پرمخاطب بودن وردپرس باعث شده است که هر روز افزونه‌های بیشتری به این سیستم مدیریت محتوا اضافه شود و مخاطبان بتوانند تمام امکانات مورد نظر خودشان را به این سایت اضافه کنند.

 

۳٫ رایگان است

جالب است بدانید که راه اندازی سایت وردپرسی کاملاً رایگان است و احتیاج به هیچ هزینه‌ای نیست. درست است که باید برای برخی از ابزارها، قالب‌ها و افزونه‌ها پول بدهید ولی بستر وردپرس هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

 

مزایای مختلف سیستم مدیریت محتوای وردپرس باعث می‌شود که بتوانیم از آن به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا یاد کنیم. شما هم اگر تمایل دارید از این سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید، بهتر است یک بار استفاده از این سیستم را به صورت کامل و عالی آموزش ببینید.

 

همیار آکادمی با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان به یادگیری کار با وردپرس یک دوره شگفت انگیز با یک محتوای عالی و درجه یک راه اندازی کرده است. در صورتی که شما هم می‌خواهید کار با وردپرس را یاد بگیرید، به آموزش وردپرس مراجعه کنید.

 

تولید محتوا برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس

یکی از کاربردهای مهمی که سیستم مدیریت محتوا دارد این است که محتوای شما برای سایت را مدیریت و راهبری می‌کند. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توانید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی خود را منتشر کنید و در اختیار کاربران خود قرار دهید.

 

وردپرس افزونه‌های مختلفی برای بررسی نکات و دستور العمل‌های سئو دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قابل قبول بودن محتوای خود برای موتورهای جستجو را بررسی کنید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات کاملی در مورد تولید محتوا پیدا کنید، پیشنهاد می‌شود به تولید محتوا چیست مراجعه کنید.

 

با مطالعه این مقاله به صورت کامل با مقوله محتوا و اهمیت آن برای کسب و کار آنلاین خود آشنا خواهید شد. محتوا انواع مختلفی دارد که برای موفقیت در هر کدام از انواع محتوا لازم است نکات خاصی را رعایت کنید.

 

نقش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در بهبود کسب و کار شما

برای موفقیت در کسب و کار لازم است نکات مختلفی رعایت شود. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در معروفیت برند شما داشته باشد و فروش شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. در این بخش از مقاله به چند مورد از مزایای استفاده از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اشاره خواهد شد:

  • با حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آگاهی کاربران از برند خود را بیشتر کنید. با این کار تعداد بیشتری از کاربران برند شما را خواهند شناخت و به دوستان و آشنایان خود توصیه خواهند کرد.
  • با استفاده از سوشیال مدیا مارکتینگ می‌توانید با مشتریان کنونی خود تعامل داشته باشید و با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید. با تولید محتوای جذاب در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مشتریان و مخاطبان بالقوه را به سمت خود جذب کنید و با این کار، ترافیک واقعی و ارگانیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت خواهید کرد.
  • استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی باعث دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان می‌شود و هر چه مخاطبان بیشتر باشند احتمال فروش بیشتر خواهد شد.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی دارد که در صورت تمایل به اطلاع از این مزایا می‌توانید به مقاله سوشیال مدیا مارکتینگ مراجعه کنید. در این مقاله اطلاعات جامعی در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و انواع پلتفرم‌ها کسب خواهید کرد.

نوشته بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.