دیجی اسکریپت

تغییرات وردپرس نسخه ۴٫۹٫۸ | دیجی اسکریپت

تغییرات وردپرس نسخه ۴٫۹٫۸
[ad_1]

بهتر از وردپرس کجا دیده‌اید؟!
بروزرسانی‌های منظم این سیستم مدیریت محتوا باعث شده بسیاری از افراد مجذوب آن شوند و وردپرس را به عنوان یک سیستم قدرتمند برای ساخت وبسایت‌های شرکتی، شخصی، فروشگاهی، خبری و… برگزینند. چند روز پیش خبر از انتشار نسخه وردپرس ۴٫۹٫۸ به گوشمان رسید و به دنبال تغییرات موجود در آن رفتیم تا اطلاعاتی را برای شما عزیزان جمع‌آوری کنیم.

 

وردپرس ۴٫۹٫۸

در وردپرس ۴٫۹٫۸ تعداد ۲۱ باگ رفع شده، ۹ پیشرفت جدید رخ داده و ۲ مورد بنیادی اضافه شده است. هدف از بروزرسانی وردپرس در این نسخه، تمرکز بر افزایش امنیت وردپرس بوده است. نظر شما را به تغییرات وردپرس در وردپرس ۴٫۹٫۸ جلب می‌کنم…

 

محیط سفارشی‌سازی بهبود یافته است

همان‌طور که می‌دانید بخش سفارشی‌سازی یکی از قسمت‌های مهم در طراحی قالب سایت است. شما با کمک این بخش می‌توانید تغییراتی را برای قالب خود ایجاد کنید. این قسمت در وردپرس ۴٫۹٫۸ تغییراتی داشته که به آن می‌پردازیم…

 

۱- پیش طراحی و ایجاد زمانبندی تغییرات سفارشی در طراحی

تغییرات وردپرس نسخه 4.9.8

همان‌طور که می‌توانید برای نوشته‌ها و برگه‌ها زمانبندی در نظر بگیرید یا آن‌ها را پیش‌نویس کنید، به همان شکل می‌توانید این امکان را برای بخش سفارشی‌سازی در نظر بگیرید. یعنی آن‌ها را برای زمان مناسبی که مدنظرتان است در سایت زمانبندی کنید.

 

۲- همکاری با پیوندهای پیش‌نمایش طراحی

تغییرات وردپرس نسخه 4.9.8

قبل از اینکه تغییرات را ذخیره کرده و علنی سازید، در وردپرس ۴٫۹٫۸ به شما لینکی از پیش‌نمایشی از تغییرات داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید از بازخوردها و نظرات افراد مطلع شوید. این خود نوعی همکاری مثبت ایجاد می‌کند که به نفع شما و عملکردتان است.

 

۳- یک درخواست برای حفاظت از عملکردتان

گاهی تغییراتی را انجام می‌دهیم اما فراموش می‌کنیم آن را ذخیره کنیم. در وردپرس ۴٫۸٫۹ این امکان برای شما وجود دارد که پس از بستن صفحه بدون ذخیره تغییرات، از شما می‌پرسد که آیا تمایل به ذخیره تنظیمات خود دارید؟ و اینجاست که شما یادتان می‌آید تنظیمات را ذخیره نکرده‌اید.

 

بهبود کدنویسی

در وردپرس، بخش‌هایی برای کدنویسی در اختیار شما قرار داده شده. از قسمت نمایش و ویرایشگر می‌توانید به کدهای هسته وردپرس و قالب خود دسترسی داشته باشید.

 

۱- برجسته یا رنگی کردن گرامرها و مشخص کردن خطاها

مشکلی در کارتان به وجود می‌آید اما دقیقا نمی‌دانید چیست و از کجاست! این مورد با برجسته شدن یا رنگی نشان دادن آن بخش می‌تواند به شما کمک کند تا خطا را به سرعت بیابید و مشکل را رفع کنید. البته این ویژگی از وردپرس ۴٫۸٫۱ موجود بوده اما به مراتب بهبود یافته است.

 

۲- استفاده از SendBox برای حفظ ایمنی

وقتی با عملیاتی که انجام می‌دهیم با خطای صفحه سفید در وردپرس مواجه می‌شویم چه می‌کنید؟ بله راه‌های مختلفی را برای مقابله با صفحه سفید در وردپرس بررسی می‌کنیم اما یک راه حل اساسی در وردپرس ۴٫۹٫۸ موجود است که اگر قرار باشد صفحه سفید ظاهر شود، از قبل به شما هشدار می‌دهد تا در جریان عملکردتان باشید.

 

۳- با خطر جدی رو به رو هستید

زمانی که به صورت مستقیم قالب یا افزونه‌ای را ویرایش می‌کنید مسلما با ریسک از بین رفتن تغییرات یا مواجه شدن با مشکلات دیگر مواجه هستید، در وردپرس ۴٫۹٫۸ به شما هشدار داده می‌شود که از فایل مربوطه نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، همه چیز را از دست ندهید!

 

بروزرسانی بیشتر برای ابزارک‌ها

در بخش ابزارک‌ها نیز در هر نسخه با تغییراتی مواجه هستیم که به نفع ماست. همه ما از ابزارک‌ها در سایدبار یا فوتر استفاده می‌کنیم. پس مسئله بسیار ضروری و مهمی است.

 

۱- ایجاد گالری جدید

تغییرات وردپرس نسخه 4.9.8

در نسخه‌ قبلی وردپرس، امکان بارگذاری تصاویر در بخش ابزارک‌ها به راحتی امکان‌پذیر شد. حال می‌توانید در ابزارک خود یک گالری تصاویر بسازید. جالب است نه؟

 

ارتقای وبسایت

برای بهبود وضعیت یک وبسایت اولین گزینه‌ای که تحت بهینه‌سازی و بهبود قرار می‌گیرد، قالب وردپرس است. برای این منظور نیز در وردپرس ۴٫۹٫۸ تغییراتی صورت گرفته که با هم بررسی می‌کنیم.

 

۱- قابلیت قابل اعتماد تعویض قالب

زمانی که می‌خواهید قالب خود را تعویض کنید، ممکن است ابزارک‌ها دچار بهم ریختگی شوند و مسیر خود را گم کنند. در وردپرس ۴٫۹٫۸ مکان گذاری ابزارک‌ها و فهرست‌ها در نظر گرفته شده تا دیگر با چنین مشکلی مواجه نشوید.

 

همچنین در این نسخه با نصب افزونه Gutenberg می‌توانید تغییراتی را ویرایشگر وردپرسی خود ایجاد کنید. امکانات جالبی به بخش برگه و نوشته اضافه می‌شود و می‌توانید تجربه کاربری جدیدی را به وجود آورید.

تغییرات وردپرس نسخه 4.9.8

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید حاصل زحمات تا به امروز تیم توسعه Gutenberg است که با وردپرس ۴٫۹٫۸ سازگاری دارد.

 

نتیجه گیری

هرگز در بروزرسانی تاخیر نکنید. به محض بروز شدن وردپرس، افزونه وردپرس یا قالب وردپرس شما نیز دست به کار شوید و یک نسخه پشتیبان از وبسایتتان تهیه کرده و سپس آن را بروز کنید.

نوشته تغییرات وردپرس نسخه ۴٫۹٫۸ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.