دیجی اسکریپت

تفریح برای کنکور | دیجی اسکریپت

تفریح برای کنکور
[ad_1]

تفریح برای کنکور

وقتی مطالعه برای کنکور شروع می شود، بیشتر داوطلبان، والدین و گاهی حتی مشاوران و معلمان عزیز هم فقط و فقط به این فکر می کنند که آزمون، یعنی مطالعه، و برای مطالعه باید پیوسته درس خواند و درس خواند و هیچ کار دیگری نیز نباید انجام داد. این در حالی است که مطالعه برای کنکور هم مانند هر کار دیگری (و شاید برای برخی از داوطلبان، بیشتر از کار دیگری) باعث خستگی داوطلبان می‌گردد، و اگر این خستگی ادامه پیدا کند، حتی اگر داوطلب مایل باشد که پیوسته به مطالعه ادامه دهد، باعث دلزدگی و افسردگی او شده و توان و انرژی وی را برای ادامه راه کاهش داده یا از بین خواهد برد.

تفریح در دوره آمادگی برای کنکور و امتحان نهایی، یکی از بحث های مهمی است که مشاوران و فعالان کنکور در مورد آن نظرات متفاوتی دارند؛ برخی آن را لازم و برخی دیگر، چندان بر انجام آن تاکید نمی کنند.

شوخی کن ولی مواظب باش

با دروس شوخی کنید و اصلاً سعی نکنید که یک مطلب را به هر قیمتی یاد بگیرید از بودجه بندی کنکور هم استفاده کنید. مطمین باشید که حتی رتبه‌های برتر کنکور، همه دروس را کاملاً بلد نیستند؛ پس برای دانستن تمام مطالب، خود را خسته نکنید و بدانید که اتفاق خاصی نمی افتد اگر گاهی طبق برنامه پیش نروید. اگر دیدید درسی بیش از حد از شما انرژی می گیرد و شما را خسته می‌کند، برای ساعاتی یا حتی چند روز، آن درس را رها کنید تا دوباره توان و انرژی لازم برای مطالعه آن درس را پیدا کنید. در مجموع یادتان باشد که برای کنکور، خود را بیش از حد در زمان مطالعه خسته نکنید و مطمین باشید در زمانی که در اختیار دارید، می توانید همه مطالب را بخوبی فرابگیرید.

توام با بقیه فرق نداری

داوطلبان بسیاری هستند که وقتی تصمیم می گیرند برای کنکور مطالعه کنند و مدام سوالات کنکور را بررسی می کنند، دیگر به هیچ چیز فکر نمی کنند. این دسته، معمولاً جزو داوطلبان زرنگ یا گروهی هستند که سال یا سال های قبل، رتبه خوبی کسب نکرده و الان به این نتیجه رسیده اند که باید پیوسته مطالعه کنند و زمانشان را برای هیچ مساله دیگری صرف نکنند.

باید به این دسته از داوطلبان بگوییم که به صورت پیوسته و مداوم درس خواندن جزوه و استراحت و تفریح نداشتن، اصلاً خوب نیست، و نه تنها باعث خستگی و دلزدگی شان می گردد، بلکه ممکن است که باعث بیماری روحی و جسمی آنها نیز بشود. ممکن است فردی که به این صورت مطالعه می‌کند، تا مدت-ها از مشکلات خود بی اطلاع باشد، اما در نهایت در ماه ها یا هفته های پایانی و حساس کنکور، این خستگی و دلزدگی باعث شود تا وی برای مدتی دست از مطالعه بکشد یا نتواند از آنچه که خوانده است بخوبی استفاده کند.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.