دیجی اسکریپت

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول از روش اصولی | دیجی اسکریپت

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول از روش اصولی
[ad_1]

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول از روش اصولی

یکی از گام های مهم برای بهینه سازی سایت موتورهای جستجو افزودن سایت وردپرس به ابزار گوگل وب مستر میباشد. در این مقاله ما به شما روش انجام این کار را آموزش میدهیم.

google-search-console

 

ابزار گوگل وب مستر چیست؟

 

ابزار گوگل وب مستر مجموعه ای از ابزار ارائه شده توسط گوگل به ناشران محتوا است که نگاهی به چگونگی روند ثبت شدن و ایندکس وب سایت خود توسط موتور جستجوگر بیندازند که گزارش ها و داده هایی را که میتوانند به شما در درک تفاوت صفحات در وب سایت کمک کنند و نتیجه را در نتایج جستجو نمایش دهند مهیا میکند. نمایش جستجو را در یک صفحه از وب سایت که در نتایج ظاهر میشود نشان میدهد.

 

 

این داده ها به شما کمک میکنند تا مقاله های قدیمی را بهبود ببخشید,محتوای جدید بنویسید و استراتژی محتوا را برای وب سایت خود تدوین و فرموله کنید. ابزار گوگل وب مستر به شما اجازه ی ارسال نقشه ی XML از وب سایت را میدهد. همچنین به گوگل در نمایش دادن محتوای مهم وب سایت کمک میکند. همچنین اگر مشکلی در سایت مانند توقف گوگل از ایندکس کردن صفحات در صفحه وجود داشته باشد به شما اطلاع میدهد.

 

نحوه ی افزودن سایت وردپرس به ابزار گوگل وب مستر

 

به ابزار گوگل وب مستر رفته و با حساب گوگل به سیستم وارد شوید. پس از ورود آدرس وب سایت را وارد کرده و گزینه add site را بزنید. در صفحه بعد از شما خواسته میشود تا به منظور بررسی مالکیت وب سایت اضافه کنید. میتوانید فایل HTML را برای دایرکتوری وب سایت خود با استفاده از FTP آپلود کرده و یا کلیک روی  Alternate method آپلود کنید تا یک برچسب متا که میتوانید به سایت وردپرس اضافه کنید بدست آورید.

 

برای راحتی اضافه کردن برچسب متا به وب سایت میتوانید افزونه Insert Headers and Footers را نصب کنید. برچسب متا را مانند زیر اضافه کنید:

“meta name=”google-site-verification>

</” content=”VerificationKeyCode

 

اکنون به تنظیمات> Insert Headers and Footers بروید و خط برچسب متا را در فیلد هدر کپی کنید. تغییرات را ذخیره کرده و به ابزار گوگل وب مستر بازگردید و روی  Verify site کلیک کنید. اگر از افزونه سئوی وردپرس استفاده کنید میتوانید کلید باز بینی را در محتوای بخش برچسب متا کپی کنید و در افزونه سئوی وردپرس قرار دهید. در نوار کناری مدیریت وردپرس روی SEO کلیک کنید و در قسمت پایین به ابزار وب مستر بروید و کلید یکتا را در گوگل وب مستر کپی کنید.

 

زمانیکه وب سایت شما تایید شد کاری که باید انجام دهید موقع ساخت نقشه سایت میباشد. سپس سایت مپ را از بخش sitemaps ثبت کرده و پس از پایان انجام این کار ممکن است زمانی طول بکشد تا داده های سایت برای گوگل نمایش داده شود.

نوشته ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول از روش اصولی اولین بار در پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.