دیجی اسکریپت

حالا ۴۰ درصد سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند! | دیجی اسکریپت

حالا ۴۰ درصد سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند!

در سال ۲۰۰۲ نسخه‌های ابتدایی وردپرس منتشر شد. زمانی که وردپرس معرفی شد، صرفا یک سیستم رایگان برای وبلاگ نویسی بود که ابزارهای کاربردی و خوبی را در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار می‌داد. سپس به‌عنوان یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) متن باز (Open Source) معرفی شد. شاید در ابتدا استفاده از وردپرس به‌عنوان یک سیستم مدیریت محتوا کار اشتباهی بود. چرا که دارای مشکلات بسیاری زیادی بود.

اما با گذشت زمان حالا وردپرس تبدیل به یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا و سایت‌ساز شده است. در حال حاضر با استفاده از وردپرس شما می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را بسازید. فرقی نمی‌کند که بخواهید یک سایت خبری، شرکتی، فروشگاهی یا شخصی داشته باشید. کافی است یک قالب مناسب انتخاب کنید و شروع به طراحی سایت کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم

همان‌طور که در قسمت بالا گفتیم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. شرکت سازنده وردپرس، یعنی Automattic برای ارتقا و توسعه وردپرس دات کام و WordPress.org حدود ۱۳۰۰ کارمند به‌صورت تمام وقت و حدود ۴۰۰۰ فرد آزادکار (Freelancer) دارد. البته این افراد روی سایر پروژه‌های این شرکت هم کار می‌کنند. اما در کل چند صد نفر در حال کار برروی وردپرس برای بهبود عملکرد آن هستند. حتی افراد بسیاری زیادی در نقاط مختلف دنیا از طریق ارسال کامیت (Commit) در گیت‌هاب (Github) به توسعه وردپرس کمک می‌کنند. پس وردپرس سیستمی است که توسط چند هزار نفر برنامه‌نویس کاملا حرفه‌ای در حال ارتقا پیدا کردن است و در حال مدیریت شدن است.

قطعا ساخت چنین سیستم قدرتمندی همین امروز برای شما بیش از چند صد میلیون تومان هزینه بردار خواهد بود. علاوه‌بر هزینه‌های سنگین برای ساخت چنین سیستم مدیریت محتوایی یک تیم برنامه‌نویسی فوق‌العاده قدرتمند باید چند سال روی آن زمان بگزارند. تا شاید بتوانند چنین سیستمی را راه‌اندازی کنند.

حالا ۴۰ درصد وب با وردپرس ساخته شده!

40 درصد از سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند.
۴۰ درصد از سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند.

امروز خیلی خوشحالیم که به شما اعلام کنیم، بیش از ۴۰ درصد از سایت‌های دنیا از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید در میان کل سایت‌های ساخته شده در جهان، بسیاری از آن‌ها دولتی هستند، یا مربوط به ارگان‌های خاصی هستند که اصلا از CMS استفاده نمی‌کنند و دارای سیستم اختصاصی هستند. حتی هنوز سایت‌های زیادی وجود دارد که فقط از HTML ساخته شده‌اند و محتوای پویا ندارند. حالا در بین تمام موارد گفته شده، ۴۰ درصد از تمام این سایت‌ها با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساخته شده‌اند. در این بین سایت‌های معتبر بسیاری زیادی وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

محبوب‌ترین سایت‌های دنیا که با وردپرس ساخته شده‌اند

  • Zoom.us
  • Microsoft.com
  • WordPress.com
  • Etsy.com
  • Freepik.com
  • Udemy.com
  • Tradingview.com
  • Zillow.com
  • Grammarly.com
  • Craigslist.org

نتیجه گیری کلی

برای دفاع از وردپرس دیگر صحبتی باقی نمی‌ماند. همان‌طور که در این مقاله مشاهده کردید. بیش‌از ۴۰ درصد سایت‌های دنیا با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساخته شده‌اند. این آمار نیز بدون شک در ماه‌ها و سال‌های آینده بیشتر خواهد شد. چرا که استفاده از وردپرس بسیار آسان، کم‌هزینه و انعطاف‌پذیر است. اگر هم قصد آموزش دیدن در این حوزه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره رایگان آموزش وردپرس شرکت کنید. تا تمام موارد مورد نیاز از جمله طراحی قالب، افزایش امنیت، بهبود سئو را یاد بگیرید و تبدیل به یک وردپرس کار حرفه‌ای شوید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.



لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.