دیجی اسکریپت

حذف شدن تمام اطلاعات سایت میهن وردپرس | دیجی اسکریپت

حذف شدن تمام اطلاعات سایت میهن وردپرس
[ad_1]

حذف شدن تمام اطلاعات سایت میهن وردپرس
حذف شدن تمام اطلاعات سایت میهن وردپرس

سلام. در کسب‌و‌کارهای آنلاین همیشه باید منتظر چالش‌های جدید باشیم. چالش‌هایی که همه ما همیشه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. گاهی این چالش‌ها آنقدر کوچک هستند که می‌توان از آن‌ها به راحتی گذشت اما بعضی مواقع باید چند شبانه روز برای گذر از این مشکل وقت صرف کرد.

اطلاع‌رسانی: حذف شدن تمام اطلاعات سایت میهن وردپرس

متاسفانه جمعه هفته گذشته تغییراتی در دیتاسنتر داشتیم که این تغییرات باعث از دست رفتن سکتور‌های تمام هارد‌های سرور شد. تمامی هارد‌ها حتی هارد‌های بک آپ گیری از دسترس خارج شدند و این موضوع باعث شد تمام اطلاعات سایت میهن وردپرس حذف شود.

بک آپ‌گیری سرور روی هارد اصلی و چند هارد دیسک فرعی انجام می‌شد، که متاسفانه تمامی این هاردها با مشکل مواجه شدند. مدت زمان زیادی صرف ریستور کردن اطلاعات کردیم که متاسفانه هیچ روشی کارآمد نبود و به ناچار مجبور به استفاده از اطلاعات سرور ابری شدیم.

آخرین اطلاعات موجود روی سرور بک آپ ابری مربوط به ۵۰ روز پیش بود. (این سرور هر ۶۰ روز یکبار یک بک آپ کلی از سرور اصلی دریافت می‌کند. که البته با وجود مشکل پیش آمده احتمالا این بک‌آپ‌گیری از این پس سریع‌تر انجام خواهد شد.)

در نتیجه روز شنبه اطلاعات ۵۰ روز پیش روی سایت میهن وردپرس بارگذاری و با سرور جدید سایت مجددا راه‌اندازی شد.

راه‌کارهای جالب اعضای تیم برای بازگردانی اطلاعات

در نهایت اعضای تیم راه‌کارهای بسیار جالب و البته کارآمدی را برای بازگردانی اطلاعات سایت میهن وردپرس ارائه کردند. راه‌کارهایی که در این شرایط سخت به کمک ما آمد تا بتوانیم مثل قبل به کار خود ادامه دهیم.

بیش از ۹۹ درصد اطلاعات سایت بازگردانی شد!

و در نهایت خبر جالب این‌که با وجود حذف شدن تمام اطلاعات مربوط به ۵۰ روز پیش و با وجود عدم دسترسی به بک‌آپ‌ها، تقریبا می‌توان گفت تمام اطلاعات سایت بازگردانی شد.

به زودی در یک ویدیو نحوه بازگردانی اطلاعات بک آپ را توضیح خواهیم داد. این راهکارها می‌تواند برای شما هم تجربه‌ای باشد. امیدواریم در آینده نیازی به استفاده از این تجربه نداشته باشید. 🙂

سپاس همیشگی از شما عزیزان هم‌میهن

طی ۲ روز اول (از شنبه تا ۲ شنبه)، کاربرانی که طی ۵۰ روز پیش از سایت ما خرید کرده بودند با مشکل عدم دسترسی به محصولات دانلودی مواجه شده بودند. مشکل به‌صورت کامل برطرف شد و از صبر و شکیبایی این عزیزان تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانید طبق روال قبل از خدمات و محصولات ما استفاده کنید.

محصولی خریده‌ام و در پنل کاربری‌ام نیست! چه کنم؟

تمام خریدهای شما به پنل کاربری اضافه شده. در صورتی که به پنل کاربری خود دسترسی ندارید، کافیست از بخش فراموشی رمز عبور، درخواست رمز عبور جدید به ایمیل خود ارسال کنید. پس از دریافت ایمیل بازیابی رمز عبور می‌توانید به حساب کاربری و محصولات خریداری شده دسترسی داشته باشید.

در صورتی که سوالی در رابطه با این موضوع داشتید می‌توانید با ایمیل info@mihanwp.com در ارتباط باشید.

با سپاس فراوان / رضا حسینی راد – مهر ۱۳۹۹

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.