دیجی اسکریپت

داستان نسخه ۶۸ گوگل کروم و باز نکردن سایت‌های فاقد SSL | دیجی اسکریپت

داستان نسخه ۶۸ گوگل کروم و باز نکردن سایت‌های فاقد SSL
[ad_1]

باز نکردن سایت‌های فاقد SSL

باز نکردن سایت‌های فاقد SSL توسط نسخه جدید گوگل کروم!

امروز مثل همیشه داشتم به امور وبمستری رسیدگی می‌کردم که ایمیلی از طرف یکی از شرکت‌های هاستینگ دریافت کردم. با عنوان:

Chrome 68 is here, SSL is no longer optional!

😐 خب همانطور که از عنوان پیداست ssl دیگر اختیاری نیست. مگه ممکنه!

چند وقت پیش اخباری از گوشه و کنار وب به چشم می‌خورد با این عنوان که قرار هست گوگل کروم سایت‌ها رو ملزم به استفاده از SSL کنه و این موضوع کمی آزار دهنده بود. چرا که نیاز نیست همه سایت‌ها از SSL استفاده کنند. SSL برای سایت‌هایی نیاز هست که ورود و عضویت دارند یا خرید آنلاین توی اونها انجام میده برای جلوگیری از سرقت داده کاربران! اما اینکه گوگل کروم سایت‌ها رو ملزم به داشتن SSL کنه یکمی زورگویی هست.

قضیه نسخه ۶۸ گوگل کروم چیست؟

خب امروز سعی کردم ته و توی قضیه رو در بیارم. برای همین گوگل کروم خودم رو به نسخه ۶۸ آپدیت کردم و سایت شخصی خودم hosseinirad.com رو با نسخه ۶۸ گوگل کروم باز کردم. (سایت شخصی من فاقد SSL هست) و سایت بدون مشکل باز شد. با کمی جستجو متوجه شدم منظور از ملزم کردن گوگل کروم به استفاده سایت‌ها از اس اس ال این بوده! 😐

سایت بدون ssl

حالا باید چه کنیم؟ تصمیم منطقی چیست؟

در وصف ماجرا همین و همین بس که تنها کنار آدرس سایت شما در مرورگر کاربر یک متن not secure نمایش داده می‌شود که حداقل در ایران کسی به این موضوع اهمیت نخواهد داد. حالا دوستان بازاریاب در شرکت‌های هاستینگ سعی دارند با ذکر یک دلیل بی منطق ssl را الزامی معرفی کنند.

البته اینکه این متن کنار سایت شما نمایش داده شود هم خیلی منطقی نیست و بهتر هست سایتتون رو با ssl امن کنید. حداقل برای سئو بهتره اما مبادا فکر کنید فاحته کسب‌و‌کار آنلاین شما با این نسخه گوگل کروم خوانده شده. منتظرم نظر شما رو در رابطه با این موضوع بدونم.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.