دیجی اسکریپت

دی ان اس اختصاصی چیست | قالب وردپرس | دیجی اسکریپت

دی ان اس اختصاصی چیست | قالب وردپرس
[ad_1]

دی ان اس یا DNS مخفف Domain Name System است. در هاستینگ، دی ان اس ها عامل ارتباطی و تعاملی دامنه با هاست هستند. در واقع زمانی که می خواهیم دامنه ای را بر روی هاستی ست کنیم از DNS استفاده می کنیم. در این مطلب بصورت کامل در مورد مفهوم DNS و همچنین DNS اختصاصی بحث خواهیم کرد. با مطالعه این مطلب، اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی را در مورد دی ان اس کسب خواهید کرد. از شما دعوت می کنیم حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

دی ان اس چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

توجه داشته باشید که DNS کاربردهای بسیاری در شاخه های مختلف انواع شبکه ها دارد. ما در این مطلب تنها به مواردی اشاره خواهیم کرد که در ارتباط مستقیم با حوزه میزبانی وب است. DNS به عنوان کلید اتصال دامنه و هاست به یکدیگر ایفای نقش می کند. برای اینکه بتوانیم این اتصال را مقدور سازیم می بایست اقدام به تعریف DNS در سرور نماییم تا سایت ها به معنی واقعی بر روی هاست میزبانی شوند. به این منظور برای دامنه Owner یا مادر که دامنه های دیگر از DNS آن برای اتصال به هاست استفاده خواهند کرد در کنترل پنل دامنه، اقدام به ایجاد Child Host یا Child Name Server می کنیم. معمولا به اینصورت است که دی ان اس تعریف شده در سرور برای همه سایت ها ( دامنه ها ) قابل استفاده است.

این امکان نیز وجود دارد که هر سایتی دی ان اس اختصاصی برای خود داشته باشد. برای اینکار می بایست یکسری موارد فنی انجام شود که در ادامه مطلب آنها را مطرح خواهیم کرد.

دی ان اس اختصاصی چیست؟

Dedicated DNS یا دی ان اس اختصاصی در واقع ریکوردهایی است که موجب می شود دامنه ما با مقادیر دلخواه خود به سرور معرفی شود. در هنگام Whois نیز بجای دامنه Owner اطلاعات DNS اختصاصی ظاهر می شود.

برای تشریح این موضوع توجه شما را به تصویر زیر جلب می نماییم.

DNS اختصاصی

همانطور که مشاهده می کنید سایت seogreen.ir از DNS های اصلی سرور استفاده می کند. اما اگر بخواهیم از دی ان اس اختصاصی استفاده نماییم نتیجه Whois طبق تصویر زیر خواهد بود.

DNS اختصاصی

چگونه می توانم DNS اختصاصی داشته باشم؟

برای اینکار می بایست به بخش فنی میزبان شمال هاست ارسال نمایید و درخواست DNS اختصاصی نمایید. توجه داشته باشید که در ابتدای سفارش نیز این گزینه قابل انتخاب می باشد و می توانید آنرا به همراه هاست سفارش دهید. اینکار مشمول هزینه بوده و برای هر سایتی قابل انجام است. پس از انجام اینکار نیز می بایست DNS های دامنه خود را به مقادیر اختصاصی خود تغییر دهید تا در هویز نیز به شکل اختصاصی نمایش داده شود. اگر در مورد دی ان اس اختصاصی و مفاهیم مربوط به آن سوال، ابهام و یا نظری دارید لطفا با مطرح کردن آن در بخش نظرات به ما کمک کنید تا کیفیت بیشتری در این مطلب داشته باشیم که قاعدتا بازخورد این کیفیت متوجه شما خواهد بود.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.