دیجی اسکریپت

راز استفاده مناسب از برچسب برای وبمسترهای موفق | دیجی اسکریپت

راز استفاده مناسب از برچسب برای وبمسترهای موفق
[ad_1]

راهنمای استفاده از تگ در سایت

سلام خدمت تمامی کاربران گرامی.

امروز قصد دارم در این نوشته توضیح کاملی در مورد چگونگی استفاده از برچسب ها (tags) برای شما عزیزان داشته باشم.

اگر بخواهم به صورت اجمالی و گذرا توضیح بدهم، (تگ برچسبی است که موتورهای جستجو را برای رهیابی مطلب مورد نظر کاربر راهنمایی میکند.) توضیح کامل :

اولا از همکارانی که قصد قرار دادن مطلب را در سایتشان دارند تقاضا میکنم که در این صورت حتما منبع را ترجیحا با قید لینک ذکر کنند، و ما را در انتشار آموزش ها و مطالب در آینده یاری کنند.

تگ چیست ؟

تگ یک کلید واژه (کلمه ای که اطلاعاتی درباره یک صفحه وب به ما میدهد و باعث اطلاع رسانی درباره آن میشود) است
که اطلاعاتی نظیر : سرگرمی ، عکس ، ویدیو ، آموزش و …. را توضیح میدهد و اختصاصا برای جستجو شدن توسط موتور های جستجویی استفاده میشوند .
که سیستم آن ها بر اساس کلمات کلیدی میباشد (گوگل ، مایکروسافت ، ….. که یاهو جز این ها نیست ، سیستم یاهو بر اساس نمودار یا نقشه یا هرم سایت میباشد)
تگ های انواع مطالب معمولا توسط نویسنده/درست کننده یا بیننده/ناظر/منبع مطلب انتخاب میشوند و به کلید واژه های شخصی معروفند !
وب ۲٫۰ یعنی اینترنت جدید ما بر اساس این سیستم کار میکنند ، در واقع تگ ها آینده وب هستند ! یک مطلب ممکن است تعداد زیادی تگ داشته باشد.

خب حالا که با مفهوم برچسب آشنا شدیم و از فواید آن آگاه هستیم. از جایی که گوگل نخستین سایت جهان بر اساس رتبه بندی کلی هست. و از قابلیت تگ ها پشتیبانی میکند، قطعا قوانینی هم برای استفاده از این قابلیت دارد که با آن ها آشنا میشویم.

نکات اساسی در استفاده از تگ:

۱) موتورهای جستجو در مورد در نظر گرفتن تگ ها یک مقدار حساس شدن اند،و مدتی است که بحث اسپم شدن سایت ها از طرف گوگل مطرح شده است، که شامل استفاده بیش از حد از تگ و کپی گرفتن مطلب از سایت های دیگر میباشد. و این مسئله بر آمار این سایت ها از سوی گوگل تأثیر مهمی دارد. پس استفاده بیش از حد از تگ ها در هر پست اصلا توصیه نمیشود. استفاده از تگ ها باید اصولی صورت بگیرد. اسپم شدن سایت ها در گوگل، در بین سایت های وردپرسی بسیار شایع است،(البته این مسئله به دلیل کپی گرفتن مطالب از سایت های دیگر نیز هست) که این هشدار نیز برای کسانی که قصد خرید سایت هایی که با وردپرس راه اندازی شده اند الزامی است، که مراقب باشید سایت اسپم شده را خریداری نکنید!

۲) یکی از مسائل مهم در افزایش پیج رنک گوگل، صفحات داخلی است، پیوند بین صفحات یک وب سایت بسیار مهم است، یکی از راه های ایجاد صفحات داخلی استفاده مناسب از تگ هاست، مثال:

ما قصد ارسال مطلبی در سایتمان داریم، که از نظر موضوعیت با یک یا چند مطلب قبلی که در سایت ارسال شده اند هماهنگ است، استفاده از تگ های مشابه باعث ایجاد صفحات داخلی میشود و این مسئله برای افزایش پیج رنک گوگل بسیار مهم و اساسی است. فرض کنید که قبلا مطلبی با عنوان فروشگاه اینترنتی در سایتمان ارسال کرده بودیم، و در قبل تگ هایی در آن مطلب استفاده کرده بودیم، در حال حاضر قصد ارسال مطلبی داریم که با مطلب قبلی (فروشگاه اینترنتی) هماهنگی دارد، پس استفاده از تگ هایی که مربوط به هر دو موضوع هستند بسیار مهم است.

در وردپرس این امکان بسیار ساده است، شما در هنگام ارسال مطلب ، در قسمت برچسب ها میتوانید به راحتی تگ های مشابه را به مطلب جدید اضافه کنید. تنها با تایپ کردن یک کلمه از تگ، و فشردن دکمه فِلش پایین (جهت پایین) میتوانید تگ هایی که قبلا در آن موضوع استفاده کرده اید را بیابید، و به راحتی تگ های مناسب موضوع جدید را از تگ های قدیمی انتخاب کنید.

۳) در ایجاد تگ های جدید خسیس باشید! بله درست متوجه شدید،البته شاید واژه خسیس مناسب نباشد، اما شاید با سایت هایی مواجه شده باشید که به صورت گسترده از تگ ها استفاده میکنند، به صورتی که ممکن است ۲/۳ از تگ هایی که استفاده کرده اند تنها شامل ۱ مطلب میشود، و اکثر تگ ها در کلمات استفاده شده مشترک هستند. البته نگران نباشید، تاجایی که میتوانید از تگ مناسب استفاده کنید، و سعی کنید که تگ اضافی و بی ثمر تولید نکنید.

۴) تگ ها را مناسب موضوع انتخاب کنید، و از تکرار تگ ها در یک موضوع جدا خودداری کنید. (البته تکرار کلمات مهم و ایجاد تگ ها از این مسئله مستثنی است).

۵) سعی کنید که تگ ها بیشتر از ۳ کلمه نباشند، استفاده از تگ های بیشتر از ۳ کلمه (به دلیل طولانی شدن لینک ها) ممکن است موتور جستجو را در یافتن لینک طویل شما سردرگم کند و ارزش صفحات سایت شما پایین آید.

۶) یک صفحه با نام tags در سایتتان ایجاد کنید، که تگ هایی که میسازید به صورت اتوماتیک به آن صفحه اضافه شوند. البته ممکن است برخی از سیستم ها این امکان را به صورت افزونه یا پلاگین داشته باشند. اما برخی از افرادی که کار سئو سازی را به صورت حرفه ای انجام میدهند، خودشان این امکان را طراحی میکنند.

 

سخن پایانی : یک وبمستر موفق، کسی است که با استفاده مناسب، به جا، و هوشمندانه از تگ ها (برچسب ها) ۱) از اسپم شدن سایتش جلوگیری کند. ۲) با استفاده از تگ ها موتورهای جستجو را به صفحاتی که کاربر میخواهد راهنمایی کند. ۳) مطالب مشابه را با استفاده از تگ ها به یکدیگر متصل کند. و …

نوشته راز استفاده مناسب از برچسب برای وبمسترهای موفق اولین بار در پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.