دیجی اسکریپت

روش‌های تولید محتوا: متنی، صوتی، ویدیویی و پرده سبز کروماکی | دیجی اسکریپت

روش‌های تولید محتوا: متنی، صوتی، ویدیویی و پرده سبز کروماکی
[ad_1]

روش‌های تولید محتوا
روش‌های تولید محتوا

در جلسه قبل از دوره رایگان آموزش تولید محتوا شما را با قوانین تولید محتوا آشنا کردیم. در این جلسه قصد داریم شما را با روش‌های تولید محتوا برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آشنا کنیم. برای تولید محتوا هم مثل هر کار دیگری نیاز به دانش کاملی درباره روش‌های انجام کار خواهید داشت. روش‌های تولید محتوا بسیار متفاوت هستند و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به‌صورت جداگانه یا تلفیقی استفاده کنید.

روش‌های تولید محتوا

فیلم این جلسه تا ۲۴ ساعت آینده در این صفحه قرار خواهد گرفت.

بیایید روش‌های مختلف تولید محتوا، نحوه انجام آن‌ها و مزایا و معایب هر‌کدام را بررسی کنیم. ببینیم از چه روش‌هایی می‌توانیم با Content Marketing یا بازاریابی محتوایی مشتریان جدید جذب کنیم.

این متن بخشی از مینی‌دوره رایگان آموزش تولید محتوا است. در صورتی که قصد دارید تولید محتوا با به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید، می‌توانید در دوره شاه کلید تولید محتوا شرکت کنید.

روش اول: تولید محتوای متنی

در روش تولید محتوای متنی می‌توانید با ارائه متون و تصاویر جذاب به مخاطب، محصول و خدمات خود را به دیگران ارائه کنید. متنی که در حال خواندن آن هستید نوعی محتوای متنی است که به واسطه خواندن آن مطالب و اطلاعات مورد نیاز دریافت می‌کنید. معمولا در تولید محتوای متنی برای درک بهتر مفهوم محتوا، در کنار محتوا از تصاویر نیز استفاده می‌شود.

نمونه‌ای از تولید محتوای متنی
نمونه‌ای از تولید محتوای متنی

معمولا در تولید محتوای متنی برای وب‌سایت، در هر صفحه حدود ۵۰۰ کلمه تا ۲۰۰۰ کلمه استفاده می‌شود. طول مقاله محدودیتی ندارد و گاها برای ساخت یک مگاپست یا پست طولانی، از ۲۰۰۰۰ کلمه نیز استفاده می‌شود.

محتوای متنی در کپشن یا توضیحات پست شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز استفاده می‌شود که از چند جمله تا چند پاراگراف را شامل خواهد شد.

مزایای تولید محتوای متنی:

  • تاثیر بسیار زیاد در سئوی سایت شما
  • عدم نیاز به ابزار خاص برای شروع تولید محتوا

معایب تولید محتوای متنی:

  • نیاز به صرف وقت زیاد برای تولید محتوای با کیفیت
  • دانش گرافیک برای تولید محتوای تصویری
  • نیاز به دانش سئو برای نتیجه گرفتن از گوگل

روش دوم: تولید محتوای صوتی (پادکست)

در روش دوم از تولید محتوای صوتی یا پادکست‌های صوتی استفاده می‌کنیم. ساخت پادکست یکی از راحت‌ترین روش‌های ممکن برای تولید محتواست. اگر بخواهید یک متن ۱۰۰۰ کلمه‌ای درباره وردپرس بنویسید تقریبا نیاز هست ۲ ساعت وقت مفید بگذارید. اما برای تبدیل همین متن به پادکست، کافیست نیم ساعت وقت صرف کنید.

تولید محتوای صوتی یا پادکست
تولید محتوای صوتی یا پادکست

مزایای تولید محتوای صوتی:

  • تولید محتوا در سریع‌ترین زمان ممکن
  • قابلیت تبدیل صوت به متن با ابزار آنلاین
  • امکان اجرای محتوا روی پخش صوت خودرو یا موبایل توسط کاربر
  • بهبود توانایی‌های گفتاری شما

معایب تولید محتوای صوتی:

  • نیاز به ابزار حرفه‌ای یا تقریبا حرفه‌ای
  • نیاز به محیط آکوستیک برای ضبط با کیفیت

برای تولید پادکست برخلاف محتوای متنی نیاز به ابزار حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای خواهیم داشت. این ابزار را در جلسات بعدی به شما معرفی خواهیم کرد.

سوم: روش‌های تولید محتوای ویدئویی

محتوای ویدیویی امروزه با رشد سریع اینستاگرام و یوتیوب در ایران به بهترین نوع تولید محتوا تبدیل شده. حالا می‌توانیم به واسطه تولید محتوای ویدیویی پیام خود را سریع‌تر به گوش مخاطب برسانیم.

شما می‌توانید به ۳ روش مختلف اقدام به تولید محتوای ویدیویی کنید.

روش اول: تولید محتوای ویدیویی با پرده سبز

کاری که بسیاری از تولید کنندگان محتوا انجام می‌دهند. یک پرده سبز کروماکی همراه با یک یا چند نور ثابت می‌تواند به شما کمک کند تا پس‌زمینه ویدیوهای خود را به هر شکلی که می‌خواهید تغییر دهید! روشی جالب که پس از گذشت ۲ دهه در صنعت سینما هنوز هم استفاده می‌شود.

تولید محتوای ویدیویی با پرده سبز
تولید محتوای ویدیویی با پرده سبز

مزایای تولید محتوا با پرده سبز:

  • عدم نیاز به محیط مناسب برای ضبط
  • تولید محتوای کاملا حرفه‌ای

معایب تولید محتوا با پرده سبز:

  • نیاز به ابزار حرفه‌ای با قیمت تقریبا بالا
  • نیاز به دانش کار با نرم‌افزار تدوین Adobe Premiere
  • صرف زمان زیاد برای ویرایش و تدوین ویدیو

حالا تولید کنندگان محتوای ویدیویی یا به قول دوستان بلاگرها (که البته بلاگر عبارت اشتباهی برای تولید محتوای ویدیویی هست. چرا که بلاگر به معنای فردی است که وبلاگ‌نویسی می‌کند. تولید کنندگان ویدیو ولاگر هستند.) با استفاده از همین تکنیک، ویدیوهای بسیار جالبی می‌سازند.

روش دوم: تولید محتوای ویدیویی در محیط

در این روش که بسیار ساده و بدون انجام کمترین تغییرات در محیط انجام می‌شود، فرد مدرس در یک محیط باز یا بسته اقدام به ضبط ویدیو خواهد کرد. ابزار لازم برای ضبط ویدیو در این روش، چند نور ثابت یا متحرک و یک دوربین با کیفیت می‌باشد.

در روش تولید محتوای ویدیویی در محیط، کافیست یک مکان مناسب را انتخاب کنید و با شروع ضبط، محتوای مورد نظر را ارائه کنید. تدوین و خروجی گرفتن فیلم نهایی بسیار ساده خواهد بود. در بیشتر مواقع فقط کافیست یک فیلم آغازین یا تیزر به ویدیو اضافه کرده و آن‌را منتشر کنید. به همین راحتی 🙂

مزایای تولید محتوای ویدیویی در محیط:

  • عدم نیاز به ویرایش و تدوین زیاد
  • عدم نیاز به ابزار بسیار حرفه‌ای و گران قیمت (با یک موبایل بسیار ساده Full HD می‌توانید اقدام به ضبط کنید.)
  • ضبط در سریعترین زمان ممکن
  • افزایش توانایی شما در فن بیان مطالب

معایب تولید محتوای ویدیویی در محیط:

  • مشکل خاصی ندارد. 🙂

روش سوم: ضبط فیلم از صفحه نمایش

در روش سوم تولید محتوای ویدیویی، باید از صفحه نمایش فیلم بگیریم. ضبط فیلم بسیار ساده است. شما می‌توانید با نرم‌افزارهایی مثل کمتازیا شروع به ضبط صفحه نمایش کامپیوتر خود کنید.

از آن‌جا که این روش برای موبایل هم بسیار متداول شده، شرکت اپل و سامسونگ و سایر شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه هم در نسخه جدید سیستم عامل خود قابلیت ضبط صفحه نمایش را اضافه کرده‌اند.

پس همین الان می‌توانید با صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل خودتان، اقدام به ضبط فیلم آموزشی از صفحه نمایش کنید.

در این روش می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل پاور پوینت، ارائه‌های خود را به‌صورت اسلایدی نیز نمایش دهید.

یک راه‌کار دیگری که برای ضبط فیلم از صفحه نمایش می‌توانید استفاده کنید روش PenPaper است. در این روش با استفاده از ابزارها حرفه‌ای (یا غیر حرفه‌ای)، متن مورد نظر خود را روی صفحه نمایش می‌نویسیم. اگر مدرس رشته‌های مهندسی یا ریاضی هستید، می‌توانید از این روش برای ضبط فیلم‌های آموزشی استفاده کنید.

مزایای ضبط فیلم از صفحه نمایش:

  • تولید محتوا در سریع‌ترین زمان ممکن
  • انتقال کامل تجربه در آموزش

معایب ضبط فیلم از صفحه نمایش:

  • مناسب فقط برای موارد آموزشی
  • عدم معرفی کامل برند شخصی یا سازمانی شما به کاربر

در جلسه بعدی

در این جلسه با روش‌های تولید محتوا آشنا شدیم. در جلسه بعدی شما را با ابزار مناسب برای تولید محتوای متنی آشنا خواهیم کرد. با استفاده از ابزاری که معرفی می‌کنیم خواهید توانست بهترین محتوای متنی ممکن را با بهترین کیفیت ممکن تولید کنید.

این متن بخشی از مینی‌دوره رایگان آموزش تولید محتوا است. در صورتی که قصد دارید تولید محتوا با به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید، می‌توانید در دوره شاه کلید تولید محتوا شرکت کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.