دیجی اسکریپت

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی | دیجی اسکریپت

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی
[ad_1]

می‌‌خواید پست‌‌های خودتون رو به صورت دسته‌‌جمعی زمان‌‌بندی کنید؟ زمان‌‌بندی دسته‌‌جمعی وقتی شما مقالات خیلی زیادی در انتظار انتشار دارید خیلی مفید هست و به کار شما میاد. در ادامه به آموزش این کار می پردازیم باما همراه باشید

 

چه زمانی به زمان‌‌بندی دسته‌‌جمعی پست‌‌ها داریم؟

اگه شما به تنهایی نویسنده ایجاد و مدیریت محتوا در وبلاگ خودتون هستید پس به راحتی می‌‌تونید زمان‌‌بندی دسته‌‌جمعی پست‌‌ها رو با استفاده از ویژگی پیش‌‌فرض برنامه‌‌ریزی پست در وردپرس انجام دهید.

 

ولی اگه می‌‌خواهید پست‌‌های زیادی رو که چندین نویسنده نوشته‌‌اند ویرایش کنید ممکنه کمی وقت گیر باشه. در وردپرس بومی شما نیاز دارید که برای زمان‌‌بندی دسته‌‌جمعی پست‌‌ها باید هر پست رو باز کنید و به صورت جداگانه زمان‌‌بندی و ذخیره کنید .

 

این در حالی است که برنامه زمان‌‌بندی دسته‌‌جمعی وردپرس این امکان رو به شما می‌‌ده که چندین پست رو به صورت هم‌‌زمان انتشار کنید که این موضوع باعثذخیره زمان شما در جهت افزایش ترافیک و پیشرفت وبلاگ شما می‌‌شود.

 

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس

اولین کاری که باید انجام بدید گزینه‌‌ی Auto Post Scheduler رو فعال کنید و برای راهنمایی بیشتر به آموزش نصب افزونه در وردپرس مراجعه کنید. پس از فعال‌‌سازی شما باید از بخش تنظیمات گزینه Auto Post Scheduler بروید تا زمان‌‌بندی دسته‌‌جمعی رو تنظیم کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

تنظیمات زمانبندی نوشته‌ها

در بالای صفحه شما گزینه‌‌های وضعیت Auto Post Scheduler رو می‌‌بینید که این دکمه به طور پیش‌‌فرض خاموش شده است گزینه‌‌ی Enable Auto Post Scheduler بزنید تا این گزینه برای شما فعال شود، شما میتونید این گزینه رو فعال کنید ولی تنظیمات افزونه پیش‌‌فرض رو فعال می‌‌کنه. به همین دلیل است که ما گزینه‌‌های بررسی و به‌‌روز رسانی افزونه رو قبل از فعال‌‌سازی زمان‌‌بندی توصیه می‌‌کنیم.

 

تنظیم زمان ارسال

اول شما نیاز دارید فاصله و زمان ارسال خودکار رو تنظیم کنید، به طور پیش‌‌فرض این فاصله ۲۴ ساعته تنظیم شده است یعنی اینکه پیش‌‌نویس‌‌های شما به صورت خودکار هر ۲۴ ساعت منتشر می‌‌شود.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

اگه می‌‌خواهید در هر روز یک مقاله منتشر کنید می‌‌تونید این تنظیمات رو به صورت پیش‌‌فرض رها کنید و اگر قصد انتشار ۲ مقاله در روز رو دارید می‌‌تونید تنظیمات رو ۱۲ ساعته تنظیم کنید.

بعد از این شما گزینه Restart on Publish رو می‌‌بینید که شما در صورتیکه قصد داشته باشید پست‌‌های منتشر شده قبلی خود را دوباره منتشر کنید می‌‌تونید از این گزینه استفاده کنید، در واقع این تنطیمات به شما این امکان رو می‌‌ده که محتوای قدیمی وبلاگ خودتون رو بازیافت کنید و وبلاگ خودتون رو تازه کنید.

 

تاخیر در ارسال خودکار

گزینه بعدی Start Scheduling Delay است که این گزینه به شما اجازه می‌‌ده شما یک زمان تاخیر قبل از انتشار اولین پست خودتون مشخص کنید که به طور پیش‌‌فرض ۰ تعیین شده است یعنی اینکه اولین پست زمان‌‌بندی شده‌‌ی شما پس از فعال شدن برنامه Scheduler بلافاصله منتشر می‌‌شود.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

محدودیت بر اساس گزینه‌های مختلف

پس از این گزینه‌‌ی (Limit check to these Post Type(s رو مشاهده می‌‌کنید که این گزینه به شما اجازه می‌‌ده پست‌‌هایی رو که می‌‌خواهید به صورت خودکار زمان‌‌بندی شوند رو انتخاب کنید، که این گزینه‌‌ی Post به صورت پیش‌‌فرض انتخاب کرده. اگه می‌‌خواهید زمان‌‌بندی خودکار رو برای تمام صفحات خودتون فعال کنید می‌‌تونید با کلیک بر روی آنها و فشار دادن دکمه Shift صفحات مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

همچنین شما می‌‌تونید مشخص کنید کدام دسته در زمان‌‌بندی خودکار باشد، همه دسته‌‌ها به صورت پیش‌‌فرض انتخاب شده‌‌اند اما با این حال شما ممکنه بخواید دسته‌‌های دسته‌‌بندی نشده یا Uncategorized را حذف کنید که برای این مورد شما باید دسته‌‌های دیگه رو با کلیک کردن روی آن دسته‌‌ها و گرفتن دکمه Shift انتخاب کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

گزینه‌‌ی بعدی Limit check to posts from these Authors هست که شما در این گزینه می‌‌تونید همه آن موارد را انتخاب و یا حذف کنید و مواردی که می‌‌خواهید رو انتخاب کنید، البته همه نویسندگان به طور پیش‌‌فرض در این مورد جای دارند.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

همچنین شما می‌‌تونید پست رو با جست و جوی کلمات کلیدی محدود کنید. اگر می‌‌خواهید گزینه پست‌‌های حاوی کلمات کلیدی رو حذف کنید می‌‌تونید کلمات کلیدی رو با یک خط افقی اضافه کنید تا دی فیلد وارد شوند.

 

یکی دیگه از ویژگی‌‌های مفید این افزونه، Limit checks on certain Day(s) to هست که به شما اجازه می‌‌ده ساعت‌‌های انتشار پست رو مشخص کنید، که شما باید زمان آن را در فرمت ۲۴ ساعته وارد کنید. مثلا اگر شما می‌‌خواید پست خودتون رو در روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب منتشر کنید، باید ۰۹۰۰-۲۱۰۰ رو در قسمت مربوط به دوشنبه وارد کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

اگر شما این قسمت‌‌ها رو خالی بگذارید تمام روز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. پس از آن شما می‌‌تونید مشخص کنید چه روزهایی شما نمی‌‌خواید پست‌‌ها رو زمان‌‌بندی کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

بعد از این شما می‌‌تونید گزینه‌‌ی eligible post statuses رو انتخاب کنید که با این گزینه شما می‌‌تونید پست‌‌ها با وضعیت پیش‌‌نویس، در انتظار و یا منتشر شده رو انتخاب کنید.

در زیر این گزینه تنظیمات بیشتری وجود دارد که می‌‌تونید از آن‌‌ها برای بازیابی یا انتشار مجدد پست‌‌های قدیمی استفاده کنید، این گزینه اگر بخواهید پست‌‌های قدیمی خود را با تاریخ جدید به‌‌روز کنید مفید هستند.زمانیکه همه تنظیمات رو مرور می‌‌کنید روی گزینه‌‌ی
Update options کلیک کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

فعال کردن زمانبندی خودکار

حالا که گزینه‌‌های زمان‌‌بندی خود را می‌‌تونید به قسمت بالا رفته و روی دکمه Enable Auto Post Scheduler کلیک کنید.

زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی

این افزونه به صورت خودکار تمام پست‌‌های واجد شرایط رو تنظیم و زمان‌‌بندی می‌‌کنه و شما نیازی به باز کردن پست‌‌ها به صورت دستی برای زمان‌‌بندی ندارید.

با این حال زمان‌‌بندی اتوماتیک بعضی مواقع می‌‌تونه وب‌‌سایت‌‌های با ترافیک بالا را کند کند، زیرا از برنامه WordPress WP-Cron برای زمان‌‌بندی استفاده می‌‌کند، که شما می‌‌تونید این مورد رو با تنظیم چک Corn در زمان‌‌بندی با استفاده از افزونه‌های کش وردپرس حل کنید.

نوشته زمان‌‌بندی پست‌‌ها در وردپرس بصورت دسته‌جمعی اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.