دیجی اسکریپت

ساخت چایلدتم در وردپرس با افزونه Child Themify | دیجی اسکریپت

ساخت چایلدتم در وردپرس با افزونه Child Themify
[ad_1]

ساخت چایلدتم در وردپرس با افزونه Child Themify

نحوه ساخت چایلدتم در وردپرس

در آموزشهای قبل همکارانم چایلدتم را تعریف و نحوه ایجاد آن را توضیح داده‌اند. هنگامی که فایل های قالب خود را ویرایش و آن را سفارش سازی می‌کنید، متاسفانه پس از آپدیت قالب تمامی تغییرات به حالت پیش فرض باز میگردند. در اینجا مبحث پوسته فرزند یا چایلد تم به کار می آید. روش کار به این شکل است که میتوان فایل ها را در پوسته فرزند که از قالب مادر ایجاد کردید را ویرایش و تغییر دهید. و همچنین قالب مادر خود را هر از چند گاهی آپدیت کنید و دیگر نگران حذف شدن تغییرات فایل های قالب سایت وردپرسی خود نباشید.

ساخت چایلدتم در وردپرس با افزونه Child Themify

همانند همیشه افزونه را نصب و فعال کنید. آموزش نصب افزونه در وردپرس را ببینید. پس از فعال سازی افزونه، گزینه جدیدی به نام create child theme در منو نمایش> پیشخوان وردپرس ایجاد می‌شود.

تنها با چند کلیک می‌توانید پوسته فرزند را در سایت وردپرس یخود ایجاد کنید و دیگر نگران حذف تغییراتی که در قالب اصلی یا مادر لحاظ کردید نباشید. پس از وارد شدن به صفحه تظیمات افزونه، ابتدا قالب مادر دلخواه خود را انتخاب کرده سپس نامی برای پوسته فرزند نوشته و روی لینک Show advanced fields کلیک کنید.

سپس در کادر های باز شده، نام نویسنده را مشخص کنید و فایل های مورد نظرتان راکه قصد دارید در پوسته فرزند کپی شود را انتخاب و روی دکمه create child theme کلیک کنید.

پیکربندی تنظیمات افزونه

در کل این افزونه بعد از ایجاد پوسته فرزند به طور پیش فرض فایل های  style.css و functions.php ایجاد خواهند شد. حال وارد بخش نمایش> پوسته شوید و پوسته فرزندی که ایجاد کردید را مشاهده خواهید کرد. پوسته را فعال و تغییرات دلخواه خود را لحاظ، و فایل css را ویرایش کنید.

فعال کردن پوسته فرزند

هر تعداد که دوست داشتید میتوان پوسته فرزند قالب مادر دلخواه خود را ایجاد کرد.

موفق و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.