دیجی اسکریپت

ساخت کسب و کار اینترنتی با این ۱۰ درس مهم که باید بدانید | دیجی اسکریپت

ساخت کسب و کار اینترنتی با این ۱۰ درس مهم که باید بدانید
[ad_1]

ساخت کسب‌و‌کار اینترنتی
ساخت کسب‌و‌کار اینترنتی

همه ما درباره کسب‌و‌کار اینترنتی و موفقیت در ساخت کسب و کار اینترنتی صحبت می‌کنیم. اما نمی‌دانیم چطور باید یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق راه‌اندازی کرد. همیشه می‌گوییم شکست مقدمه پیروزی است! یا می‌گوییم هیچ‌وقت تسلیم نشوید. اما در دنیای واقعی این‌طور نیست. شما باید تسلیم شوید. شما نباید شکست بخورید! چرا که بدون شکست هم می‌توان پیروز شد.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با واقعیت‌های کسب‌و‌کار اینترنتی آشنا کنیم. واقعیت‌هایی که برای موفق شدن باید حتما رعایت کنید. می‌خواهیم ببینیم کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق چه می‌کنند.

فهرست محتوای این مقاله

همیشه از ابزارهای مناسب برای ذخیره زمان و پول خود استفاده کنید

واقعیت این هست که ابزارها همیشه به شما کمک می‌کنند تا زمان و انرژی خود را ذخیره کنید. شما باید از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا زمان و انرژی بیشتری برای انجام کارهای دیگر داشته باشید. از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی گرفته تا ابزارهایی برای مدیریت سایت وردپرسی شما و خلاصه هر چیزی که نیاز دارید.

کارها را برون سپاری کنید

برون‌سپاری کارها بسیار حائز اهمیت هست. پیشنهاد می‌کنیم کارها را برون‌سپاری کنید تا سریع‌تر و با هزینه کمتری انجام شوند. برای طراحی سایت نیاز نیست حتما خودتان یک تیم طراحی سایت جمع کنید و حقوق پرداخت کنید. کافیست یک دهم هزینه این تیم را به یک برنامه‌نویس بسپارید تا برای شما بصورت دورکاری سایت‌تان را طراحی کند.

تازه با این‌کار دردسر بیمه و اداره کار و … را هم نخواهید داشت.

درآمد غیرفعال، همیشه غیرفعال نیست!

همیشه می‌گویند کسب‌و‌کار اینترنتی یعنی کسب درآمد در خواب! اما واقعا اینطور نیست. قرار نیست روزانه ۱ ساعت از زمان‌تان را برای کسب‌و‌کار صرف کنید و بعد که از پای سیستم بلند شدید، پول زیادی به سمت حساب بانکی شما سرازیر شود. برای درک بیشتر این موضوع، چالش‌های کسب‌و‌کار اینترنتی را از زبان رضا حسینی راد بشنوید.

قرار نیست همیشه درآمد غیرفعال داشته باشید. برای استمرار درآمد باید وقت و انرژی صرف کنید.

بدانید که چه ارزشی ارائه می‌کنید

فرض کنید فروشگاه لوازم جانبی موبایل دارید. واقعا چه ارزشی ارائه می‌کنید؟ کار شما چیست؟ شاید بگویید من محصولات جانبی موبایل ارائه می‌کنم. این محصول شماست و شما واقعا ارزشی ارائه نمی‌کنید. ارزش ارائه شده یعنی حسی که به مشتری منتقل خواهید کرد. بهتر است بگویید من به دیگران کمک می‌کنم تا محصولات جانبی مقرون به‌صرفه، با کیفیت و مطمئن برای موبایل خود خریداری کنند.

یک مشکل واقعی را حل کنید

بدانید که چه مشکلی را حل می‌کنید. حل مشکل نیاز به خرید محصولات جانبی موبایل اصلا واقعی نیست. شما نباشید از دیجی کالا خرید می‌کنند. شما نباشید از دیگر فروشگاه‌های لوازم جانبی موبایل خرید می‌کنند. باید یک ارزش مناسب ارائه کنید که واقعا توسط سایر سایت‌ها ارائه نمی‌شود.

وقتی میهن وردپرس را راه‌اندازی کردم، سایت‌های زیادی در زمینه وردپرس فعالیت داشتند. اما سایتی که بتواند در زمینه قالب و افزونه‌های فارسی شده یا اختصاصی وردپرس نیاز‌های کاربران را فراهم کند وجود نداشت. بسیاری از سایت‌ها اصلا توضیح نداده بودند که وردپرس چیست؟ پس چه انتظاری می‌توانستند از کاربر داشته باشند؟!

رضا حسینی راد

ارزش واقعی محتوا را درک کنید

اگر می‌بینید هزاران کلمه برای تولید این محتوا نوشته‌ایم. بدانید که ما ارزش محتوا را درک می‌کنیم. در طول سال اول فعالیت میهن وردپرس، هزار تومان بودجه تبلیغاتی برای جذب مشتری صرف نکردیم. صرفا با تولید محتوا و سئو توانستیم میهن وردپرس را به رتبه ۴۵۰ ایران برسانیم.

پس ارزش واقعی محتوا را درک کنید. محتوا واقعا ارزشمند است.

به حرف مشتریان خود گوش کنید

این مشتریان شما هستند که سایت شما را زنده نگه می‌دارند. اگر مشتری نداشته باشید واقعا می‌خواهید چه کنید؟ پس به حرف مشتری خود گوش کنید. مشتریان آینه‌ای از کسب‌و‌کار شما هستند. به شما می‌گویند در کدام بخش ضعف دارید و در کدام قسمت قوی عمل می‌کنید.

البته همیشه نمی‌توانید روی حرف مشتری حساب کنید. بسیاری از پیشنهادات مشتری فقط مختص خودش هست. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام بخش از صحبت‌های مشتری را اجرا کنید و کدام حرف را جدی نگیرید.

برای سئو خوب هزینه کنید

تا می‌توانید برای سئو سایت خود هزینه کنید. سئو یعنی همه چیز! سئو یعنی تعیین عمر برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما. پس سئو را جدی بگیرید. اگر هزار تومان برای تبلیغات بنری هزینه می‌کنید. ۲ هزار تومان برای سئو سایت هزینه کنید. البته هزینه‌ها را در جای معقولی صرف کنید. مثلا لینک نخرید!

به دنبال تخم طلا نباشید!

قرار نیست تخم طلا را پیدا کنید. قرار نیست یک شبه با یک ترفند عالی بتوانید کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید. بسیاری از مدیران سایت همیشه به دنبال پیدا کردن یک روش عالی و کاربردی برای افزایش بازدید و سئو سایت خود هستند. اصلا قضیه این‌طور نیست. نمی‌توانید در یک لحظه از تهران تا شیراز با خودروی شخصی خود بیایید. باید از قم و اصفهان و شهرضا بگذرید. شاید بگویید با هواپیما می‌شود! هواپیما ابزاری برای افزایش سرعت شماست نه یک وسیله جادویی برای سفر در یک لحظه.

روی نیچ بازار متمرکز شوید

قرار نیست یک‌شبه دیجی کالا یا آمازون شوید. روی یک قسمت بسیار کوچک (نیچ) بازار متمرکز شوید. دیجی کالا هم با فروش دوربین شروع کرد. بعدا می‌توانید تصمیم بگیرید بازار خود را توسعه دهید یا در همان بازار کوچک یک برند قدرتمند باشید. شاید تصمیم گرفتید هیچ‌وقت از برکه خود بیرون نروید. این‌بار باید تصمیم بگیرید در یک برگه، شاه‌ماهی اصلی باشید تا در اقیانوس یک ماهی کوچک باشید که با کوسه‌ها رقابت می‌کند!

ساخت کسب و کار اینترنتی ساده نیست!

امیدواریم این مقاله را با دل و جان خوانده باشید. بدانید که کسب‌و‌کار اینترنتی بر خلاف تبلیغات، قرار نیست یک شغل چند ساعته بسیار ساده باشد. شاید سخت‌تر از این‌کار، کاری سراغ نداریم. چرا که ذهن و زندگی شما درگیر خواهد بود.

موفق باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.