دیجی اسکریپت

ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha | دیجی اسکریپت

ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha
[ad_1]

استفاده از کپچا برای تشخیص ربات ها و هکرها و عدم اجازه نفوذ به وب سایت شما، جزو یکی از الزامات می باشد. خوشبخاته افزونه های مختلفی مانند افزونه DakyaCo Recaptcha برای ایجاد کپچا در وردپرس وجود دارند. سوالات و عباراتی که در کپچا پرسیده می شود عموما توسط ربات ها قابل تشخیص نیستند و این خود معیاری است برای تشخیص ربات از انسان و جلوگیری از نفوذ به وب سایت شما.

 

ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha

 

در ادامه این آموزش از بیست اسکریپت در مورد کپچا بیشتر توضیح خواهم داد و افزونه DakyaCo Recaptcha را برای ساخت کپچا در وردپرس معرفی خواهم کرد.

 

کپچا چیست؟

قبل از معرفی افزونه کپچای داکیا و روش کار کردن با آن، بهتر است کمی راجع به کپچاها و علت به وجود آمدن آن ها بدانید. کپچا یا Captcha مخفف عبارت Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart می باشد که ترجمه فارسی آن عبارت است از آزمون خودکار تفکیک انسان از ربات های کامپیوتری.

ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha

اصولا متن ها یا سوالاتی که در قالب کپچا از کاربر پرسیده می شود، عموما توسط انسان ها قابل فهم  هستند و در اغلب موارد برای ربات ها نامفهوم بوده و این موضوع باعث می شود تا عملکرد اصلی سرویس های کپچا که تشخیص ربات از انسان و حفظ امنیت است به درستی انجام شود.

 

از کپچاهایی مانند افزونه کپچای داکیا معمولا در فرم‌های ثبت نام، ورود به سایت یا فرم ثبت نظر استفاده می شود و دلیل استفاده از آن ها این است که ربات ها نتوانند به سایت شما نفوذ کنند و یا وب سایت شما کندی مواجه شود.

 

افزونه کپچای داکیا در وردپرس

این افزونه که یکی از افزونه های ایرانی جدید ثبت شده در مخزن وردپرس است، با هدف ایجاد عملکرد اصلی کپچا طراحی شده است. افزونه کپچای داکیا کمتر از ۴ روز است که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و در هین مدت کم تعدادی از علاقه مندان را به استفاده از خود جذب کرده است.

 

برای استفاده از کپچای داکیا، با کلیک روی دکمه زیر آن را از مخزن وردپرس دانلود کرده و سپس به کمک آموزش نحوه نصب افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی آن در وب سایت خود نمایید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه منویی با عنوان Recaptcha در پیشخوان وب سایت شما ظاهر می شود که با کلیک روی آن به صفحه تنظیمات افزونه هدایت خواهید شد.

ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha

همانطور که مشاهده می کنید برای استفاده از افزونه DakyaCo Recaptcha، باید کلید سمت کاربر و کلید مخفی خود را وارد کنید. برای دریافت این کلیدها باید در وب سایت سازنده افزونه به آدرس captcha.dakyaco.com ثبت نام کرده و پس از ثبت نام آدرس وب سایت خود را وارد کنید.

 

پس از وارد کردن آدرس سایت خود و دریافت توکن ها و کدها، آن ها را در محل مناسب در تنظیمات پیشخوان خودتان وارد نمایید.

ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha

پس از درج کلیدها و ذخیره تغییرات، کپچای فارسی برای جلوگیری از نفوذ ربات ها توسط افزونه کپچای داکیا مانند تصویر بالا در مکان های مانند ورود به پیشخوان، درج نظر، ثبت نام و … نمایش داده می شود.

موفق باشید

نوشته ساخت کپچای وردپرس با افزونه DakyaCo Recaptcha اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.