دیجی اسکریپت

طراحی سایت یا قالب آماده وردپرس؟ کدام یک بهتر است؟ | دیجی اسکریپت

طراحی سایت یا قالب آماده وردپرس؟ کدام یک بهتر است؟
[ad_1]

طراحی سایت یا قالب آماده
طراحی سایت یا قالب آماده

معمولاً زمانی که افراد می‌خواهند یک کسب‌وکار اینترنتی را استفاده کنند، یک سری سؤال در ذهن خودشان دارند، یکی از مهم‌ترین این سؤالات این است که استفاده از قالب آماده بهتر است یا باید با استفاده از کد نویسی سایت را طراحی کنند؟ به همین دلیل ما امروز می‌خواهیم کار این دسته از افراد را تا حدودی آسان‌تر کنیم و یک بررسی در مورد این سؤال که ممکن است سؤال خود شما هم باشد، انجام دهیم. بیایید ببینیم بین طراحی سایت یا قالب آماده وردپرس کدام یک بهتر است؟

به این نکته هم اشاره کنم که فرقی ندارد شما مبتدی باشید یا باتجربه، استفاده از قالب آماده یا طراحی سایت، معایب و مزایایی دارد که شما باید از آن باخبر باشید و سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که در عین زیبایی ظاهری و حرفه‌ای بودن بتواند نیازهای شما و کاربران را تأمین کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

طراحی سایت یا قالب آماده وردپرس

به‌صورت کلی قالب‌های آماده این امکان را به شما می‌دهند که در چند دقیقه یک وب‌سایت را آماده و آن را راه‌اندازی کنید، البته شما این امکان را هم دارید که هر تغییری که می‌خواهید در طراحی، رنگ‌بندی، فونت و … بدهید و استفاده از قالب آماده به این معنا نیست که شما یک سایت تکراری با طراحی یکسان داشته باشید.

اما طراحی سایت به‌صورتی است که شما باید یک پلتفرم سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس را انتخاب کنید و با کمک آن شروع به طراحی قالب وردپرس کنید که در این صورت باید کاملاً حرفه‌ای باشید.

حالا برویم سراغ دلایلی که ممکن است نظر شما را عوض کند و شما را به انتخاب بهتری برساند.

زمان را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید یک فرد موفق در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی باشید، نباید زمان خودتان را صرف کارهایی بکنید که می‌توانید با استفاده از یک سری ابزار، آن را به حداقل برسانید؛ این موضوع دقیقاً در مورد طراحی سایت هم صدق می‌کند و پیشنهاد می‌کنم که زمان خودتان را صرف کارهایی کنید که کاربران به آن نیاز دارند.

شما دو راه دارید، یا می‌توانید در عرض چند ساعت یک سایت کاملاً حرفه‌ای با ظاهر جذاب داشته باشید یا اینکه می‌توانید مدت‌زمان بسیار زیادی را صرف کنید و به همان نتیجه برسید.

حالا یک سری از افراد هستند که با این موضوع به این صورت برخورد می‌کنند که خب وقتی‌که ما مهارت کافی در برنامه‌نویسی داریم چرا باید از قالب آماده استفاده کنیم؟ در وهله اول باید گفت که این موضوع کاملاً بر عهده شما است، اما بهتر نیست این زمان را صرف سفارشی‌سازی و افزودن امکانات جدید و رسیدگی به نیازهای مشتریان خود کنید؟

مشکلاتی که قالب‌های آماده و اختصاصی دارند

بدون شک هر قالبی در ابتدا یک سری مشکلات دارد و فرقی ندارد شما قالب را به‌صورت اختصاصی طراحی کرده باشید، به‌هرحال در برخی از قسمت‌های آن با مشکل روبه‌رو خواهید شد. در این صورت شما دو راه دارید یا باید خودتان دوباره دست‌به‌کار شوید و مشکل را شناسایی و آن را رفع کنید و یا اگر موفق نشدید از یک فرد متخصص دیگر کمک بگیرید که به‌هیچ‌وجه اقتصادی نیست، درنتیجه زمان و منابع خودتان را هدر خواهید داد.

ویژگی قالب‌های آماده این است که قبل از شما مشکلات توسط طراح و سایر مشتریان مطرح شده و درنهایت تمامی آن‌ها برطرف شدند و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی، آن را روی سایت خودتان نصب کنید.

درصورتی‌که از قالب‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنید، حتی اگر با مشکلی هم روبه‌رو شدید، می‌توانید با تیم طراحی آن در ارتباط باشید تا نسبت به حل مشکل شما اقدام کنند.

هزینه طراحی سایت بیشتر است یا قالب آماده

بدون شک قالب‌های آماده بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند در هزینه صرفه‌جویی کنند، شما یک هزینه را پرداخت می‌کنید و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به هدف خودتان دست پیدا کنید و این در صورتی است که یک سری مزایای دیگر هم مانند پشتیبانی و امکانات جدید در آپدیت‌های تازه دریافت می‌کنید.

معمولا برای طراحی سایت باید چند میلیون تومان هزینه کنید. اما برای یک قالب آماده نهایتا سالیانه ۳۰۰ هزار تومان هزینه خواهید کرد.

هزینه طراحی سایت بیشتر است یا قالب آماده
هزینه طراحی سایت بیشتر است یا قالب آماده

اما خب اگر بخواهید طراحی سایت خودتان را به شرکت‌های طراحی سایت بسپارید، نه تنها باید یک هزینه هنگفت را پرداخت کنید، بلکه ممکن است در آینده با یک سری مشکلات روبه‌رو شوید که مجبور خواهید بود برای رفع آن‌ها هزینه پرداخت کنید و کار را به یک متخصص بسپارید.

تنوع و امکانات بیشتر

در حال حاضر هزاران قالب آماده در وردپرس برای فعالیت‌های مختلف با سلیقه‌های متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید و درنهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید و درنهایت سایت خودتان را با استفاده از آن راه‌اندازی کنید.

فرقی ندارد هدف شما از طراحی سایت چه نوع فعالیتی باشد، به‌هرحال برای شما یک انتخاب عالی وجود دارد که می‌توانید با اطلاعات کافی آن را به دست آورید؛ همچنین شما می‌توانید قالب سایت خودتان را در صورت لزوم تغییر دهید.

اما خب اگر شما سایت را به‌صورت اختصاصی طراحی کنید، فقط می‌توانید یک طراحی ثابت داشته باشید و مجبورید که برای هر تغییری، کدهای قالب را تغییر دهید و این در صورتی است که در قالب‌های آماده می‌توانید هر بخش را در چند دقیقه سفارشی کنید و اجزای سایت را تغییر دهید.

بهترین انتخاب برای ما چیست

خب برویم سراغ یک نتیجه‌گیری کلی، پیشنهاد ما به شما این است که اگر مبتدی هستید، بدون شک از قالب‌های آماده استفاده کنید، چراکه این بهترین انتخاب برای شما است.

البته فکر نکنید که قالب‌های آماده برای افراد حرفه‌ای مناسب نیست، افرادی که مهارت کافی درزمینه کد نویسی دارند هم می‌توانند هر تغییری را با استفاده از کد نویسی، روی قالب سایت اعمال کنند تا به قالب موردنظر خود برسند.

پیشنهاد ما برای شما

با توجه به همه مواردی که در بالا به آن اشاره شد، اگر تصمیم گرفتید که از قالب‌های آماده استفاده کنید، سعی کنید که قالب را با اطلاعات کافی انتخاب کنید و آن را از سایت‌های معتبر خریداری کنید تا بتوانید از امکانات آن‌ها استفاده کنید و اگر با مشکل روبه‌رو شدید، بتوانند آن را حل کنند.

میهن مارکت بدون شک یکی از بهترین قالب‌هایی است می‌تواند با امکاناتی مانند صفحه ساز المنتور، رسپانسیو، امکان ایجاد مگامنو و غیره، شما را شگفت‌زده کند. اگر سایت فروشگاهی دارید میهن مارکت انتخاب خوبی است.

اگر به دنبال یک قالب حرفه‌ای برای ساخت وب‌سایت شرکتی هستید، قالب اهورا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد، اهورا نه تنها مثل میهن مارکت به دو زبان انگلیسی و فارسی قابل‌استفاده است، بلکه امکانات جذابی دارد که بدون شک می‌تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند.

و درنهایت قالب آریایی که پاسخگوی خوبی برای وب‌سایت‌های خبری، مجله‌ای یا آموزشی است و سازگاری کاملی با افزونه‌های وردپرسی دارد. پیشنهاد می‌کنم پیش‌نمایش زنده این قالب‌ها را ببینید و خودتان تصمیم بگیرید. 🙂

امیدوارم این مقاله انتخاب و تصمیم‌گیری شما در انتخاب طراحی سایت یا قالب آماده را ساده‌تر کرده باشد. موفق و پیروز باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.