دیجی اسکریپت

“قرمز گل رز قرمز” – باران وب | دیجی اسکریپت

“قرمز گل رز قرمز” – باران وب
[ad_1]

رابرت برنز یک مرد فقیر تحصیل و یک مرد خانمها است نماینده اسکاتلند بسیار شبیه ویسکی haggis نی انبان و kilts. او در زندگی کوتاه با بیماری های قلبی روماتیسمی ۱۷۵۹-۱۷۹۶ اما سفر زندگی خود را از طریق فقر رسمی آموزش و پرورش نا امید عشق ناسیونالیسم و ادبی و موفقیت مالی را می توان با تمام اسکاتلندی و مردان شایع در سراسر جهان است. او تبدیل شده است تقریبا یک نماد ملی از همه چیز اسکاتلندی. زندگی خود را مانند یک داستان عاشقانه با پایان خوش.

شاعر رابرت برنز

رابرت برنز خانواده مطرح شده هفت فرزند در پراکنده اجاره زمین های کشاورزی در سواحل غرب اسکاتلند. کلبه خانواده هنوز هم می ایستد به عنوان یک افتخار جاذبه های توریستی. مزرعه خانواده موفق نبود و خانواده اش نقل مکان کرد از مزرعه به مزرعه. زندگی در مزرعه در غرب اسکاتلند بود خشن و رابرت مشغول به کار ساعت های طولانی با پدرش.

سوختگی پدر به رسمیت شناخته شده و ارزش آموزش و پرورش و او موفق به استخدام یک معلم محلی به معلم رابرت. او بسیار روشن دانشجویی, مسترینگ, شکسپیر, زمان, شاعران, فرانسوی, لاتینا, فلسفه, سیاست, جغرافیا, الهیات و ریاضیات. پدرش از خواندن کتاب مقدس در طول شب در اطراف کلبه شومینه و رابرت شد یک کارشناس در کتاب مقدس و مؤمن عضو کلیسا.

رابرت برنز نوشت: اولین شعر را در سن ۱۵ سالگی. شعری بود به نام “تیپ نل” و در مورد عشق اول خود را برای یک دختر به نام نلی بلر. در طول زندگی اش می سوزد شد جذاب و شوخ مرد جلب توجه زنان متعدد. یک دوجین یا بیشتر زنان را می توان به عنوان الهام بخش های مختلف شعر ، سوختگی نوشت: بسیاری از معروف love poems از جمله “قرمز گل رز قرمز” و “یک علاقه بوسه.”

در اینجا گزیده ای از “خوش تیپ نل.”

“O هنگامی که من عاشق یک خانم بانی,

Aye و من او را دوست دارم هنوز;

و در حالی که به موجب گرم سینه من

من عشق من خوش تیپ نل.”

سوختگی در یک بعد, نظر در این شعر اظهار داشت که او “هرگز تا به حال حداقل فکر و یا تمایل عطف شاعر تا من یک بار صمیمانه و پس از آن قافیه و آهنگ, به یک شیوه خود به خود زبان از قلب من است.”

نقطه عطف

در سال ۱۷۸۶ در سن ۲۷ رابرت برنز رفت و از طریق یک عمده نقطه عطفی در زندگی او بود. او دچار ناامید کننده عشق وعاشقی با ژان Armour که باردار بود را با خود پسر دوقلو. جامعه محلی و منطبق با کلیدواژه: پدر به خشم آمده بودند با امر و پدر او را رد کرد و سوختگی را ارائه کرده است.

نژند و افسرده برنز ساخته شده برنامه ای برای ترک اسکاتلند و دریانوردی به جامائیکا در غرب هند. برای تامین مالی این سفر برنز به ارائه یک دوره از شعر او برای انتشار.

انتشار ۶۱۲ نسخه در یک ساده و بی بند و بار حجم بود به نام “اشعار عمدتا در اسکاتلند گویش” نیز گاهی شناخته شده به عنوان “کیلمرنکک Edition.” اشعار خوبی بودند در ادینبورگ توسط socialites که مسحور اشعار و شگفت زده است که یک کشاورز فقیر می تواند نوشتن را به خوبی.

بنابراین به جای برنامه ریزی فرار خود را به یک دنیای جدید می سوزد برنامه ریزی یک سفر به ادینبورگ. او با اعتماد به نفس شیوه ingratiating سبک و آشکار خود را شوخ طبعی و هوش آورده سوختگی محبوبیت و تحسین است. به زودی دوم انتشار کار خود را اعدام شد در ادینبورگ.

محبوبیت رو به رشد

در طول اقامت خود در ادینبورگ رابرت برنز ملاقات پرینتر جیمز جانسون که برنامه ریزی یک پروژه برای چاپ تمام آهنگ محلی در اسکاتلند است. این پروژه شیفته سوختگی و سوار بر یک سفر در سراسر اسکاتلند به جمع آوری به عنوان بسیاری از ترانه های عامیانه به عنوان امکان پذیر است. سوختگی جمع آوری بیش از ۳۰۰ آهنگ و نوشت: چند خود از جمله “قرمز گل رز قرمز است.”

یکی از نتایج سفر خود را در سراسر اسکاتلند بود که رابرت برنز ingratiated خود را به هر کس او را ملاقات کرد و او گل رز به ملی شهرت و محبوبیت است.

جمع آوری آهنگ ها منتشر شد توسط جانسون در شش جلد و توسط جورج تامسون در پنج جلد تنظیم شده است.

یکی دیگر از نتیجه خوشحال از این نقطه عطف در Robert Burns زندگی است که او قادر به بازگشت به خانه و ازدواج با معشوق خود ژان زره در حال حاضر با برکت ،

رابرت برنز ادامه داد: برای جمع آوری و نوشتن آهنگ برای اسکاتلندی, موسیقی, موزه, گلچین سنتی اسکاتلندی تغزلی اشعار خود را تا زمان مرگ نابهنگام از بیماری های قلبی روماتیسمی در سال ۱۷۹۶٫

در عرض چند سال از مرگ او گروه از رابرت برنز دوستان و طرفداران جمع آوری شده برای ترویج حافظه خود را و زندگی خود را جشن می گیرند. توسط ۱۸۰۱ پنج سال پس از مرگ او, گروه, ملاقات در سالگرد مرگ او اما بعد از آن آنها شروع به پاسخگویی در سالگرد تولد, ژانویه ۲۵٫ در حال حاضر وجود دارد بسیاری از سوختگی باشگاه ها و جوامع که خود را جشن می گیرند حافظه با شام از جمله haggis کارگردانی شده و خوانش آثار او.

شعر “قرمز گل رز قرمز”

یکی از معروف ترین آهنگ ها که رابرت برنز نوشت: برای این پروژه و برای اولین بار منتشر شده در سال ۱۷۹۴ بود “قرمز گل رز قرمز است.” سوختگی نوشت و آن را به عنوان یک سنتی تصنیف چهار آیه از چهار خط در هر.

“قرمز گل رز قرمز” آغاز می شود با یک رباعی حاوی دو تشبیهات. سوختگی مقایسه عشق خود را با یک بهار گل رز و سپس با یک ملودی شیرین. اینها محبوب ترین ها تصاویر شاعرانه و این بند شایع ترین به نقل از شعر.

دوم و سوم بندهای تبدیل شدن به طور فزاینده ای پیچیده و با پایان دادن به استعاره از “شن و ماسه از زندگی” و یا ساعت شنی. یکی یکی دست ما داده می شود و تصویر از عشق خود پایدار تا دریاها اجرای خشک و سنگ ها ذوب با خورشید زیبا و شاعرانه تصاویر. از سوی دیگر می سوزد و ما را به یاد گذشت زمان و تغییراتی که در نتیجه. که به یاد می آورد برای اولین بار بند و تصویر خود را از یک گل رز قرمز تازه فنر در ماه ژوئن که ما از تجربه می دانیم تغییر خواهد کرد و پوسیدگی ، این پیچیده هستند و رقابت در تصاویر معمولی بیشتر مادر رابرت برنز.

نهایی بند پیچد تا شعر و پیچیدگی با یک خداحافظی و وعده بازگشت.

“قرمز و گل سرخ” نوشته شده است به عنوان یک تصنیف با چهار بندهای از چهار خط در هر. هر بند دارای متناوب خطوط چهار ضربه یا iambs و سه ضربه. اول و سوم خطوط چهار iambs متشکل از unstressed هجا به دنبال تاکید کرد هجا در دا ده دا ده دا ده دا ده. دوم و چهارم خطوط شامل سه iambs. این شکل از آیه اقتباس خوب برای آواز خواندن و یا تلاوت و سرچشمه در روز هنگامی که شعر وجود داشته و در کلامی به جای فرم نوشته شده است.

قرمز گل رز قرمز

توسط رابرت برنز

O من luve را مانند قرمز گل رز قرمز.

که به تازگی فنر در ژوئن;

O من luve را مانند یک نغمه

که خوش بازی می خواهم در لحن.

عنوان نمایشگاه هنر تو من بانی خانم,

بنابراین در luve من;

و من به عشق تو هنوز هم عزیز من

تا’the دریاها باند خشک است.

تا یک دریاها باند خشک من

و سنگ ذوب wi’ خورشید:

من luve تو هنوز هم عزیز من

در حالی که شن و ماسه o’life باید اجرا شود.

و کرایه تو weel من تنها Luve!

و کرایه تو weel در حالی که!

و من دوباره من, Luve,

تو آن ده هزار مایل!

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.