دیجی اسکریپت

لزوم انتقال مفاهیم دینی با رسانه – باران وب | دیجی اسکریپت

لزوم انتقال مفاهیم دینی با رسانه – باران وب
[ad_1]

سید رضی موسوی گیلانی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت رسانه و هنر گفت: در گذشته، هنر به عنوان یک ابزار لوکس شناخته می‌شد و هر کسی نمی‌توانست در آن حاضر شود، امروز هنر جزء زندگی روزمره ما است، به همین دلیل ماهیت هنر یک وسیله جمعی و آموزشی شده است.

وی ادامه داد: مهدویت بحث دینی و آرمانی است. اگر هنر بتواند در موضوع مهم و حائز اهمیتی چون مهدویت کار کند، طبیعی است که برروی سوژه‌ خوبی دست گذاشته است. زیرا مهدویت امید به زندگی و امید به آینده را در سطح جامعه و در سراسر جهان افزایش می‌دهد؛ به بیان دیگر به زندگی معنا می‌بخشد.

موسوی گیلانی با توجه به ماهیت رسانه اظهار داشت: امروزه رسانه و هنر عاملی هستند که می‌توانند باعث ترویج شوند و مفاهیم دینی را گسترش دهند، طبیعی است که می‌توانند در خدمت مسائل و مفاهیم دینی قرار گیرند و مفاهیم دینی را توسعه دهند.

استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: در حال حاضر ما می‌بینیم که در فیلم‌های ساخت هالیوود بر روی موضوع آخرالزمان دست گذاشته‌اند و تحت تاثیر ادبیات انجیلی ساخته شده‌اند، به یک معنا سوژه‌هایی را بیان می‌کنند که هم بر ادبیات انجیلی تکیه دارد و هم دارای مخاطب زیادی است؛ بعضی از این فیلم‌ها شاید تا دو میلیارد نفر بیننده داشته باشد اما بر خلاف این، ما در ایران متاسفانه کار خوب و قابل قبولی در این زمینه نداشتیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت رسانه و نقش آن توضیح داد: رسانه و هنر به معنای ابزار نیز به کار می‌رود و بی‌تردید اگر بتوانیم از تکنیک سینما و هنرهای نمایشی برای تبلیغ و ترویج این مفهوم استفاده کنیم، می‌توانیم اثرات مهمی را برجای بگذاریم؛ کما‌ اینکه در حوزه ادبیات مهدویت کارهای شاهکار و فاخری را ارائه دادیم. /۸۸۲/ ۳۰۲/

Source link


جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این سایت شما هر روز گزید‌ه‌ای از تازه ترین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، سرگرمی و دانستنی‌ها، آشپزی، فیلم و عکس‌هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و … را دنبال خواهید کرد. همچنین «تابناک باتو» هر روزه […]

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.