دیجی اسکریپت

مشاهده آمار مشترکین فید سایت در وردپرس - دانلود اسکریپت فارسی | قالب و افزونه های رایگاندانلود اسکریپت فارسی | دیجی اسکریپت

مشاهده آمار مشترکین فید سایت در وردپرس – دانلود اسکریپت فارسی | قالب و افزونه های رایگاندانلود اسکریپت فارسی

در گذشته مسترکد از یک آدرس پارک شده روی فیدبرنر برای نمایش فید سایت استفاده میکرد. در این حالت با توجه به اینکه هر شخص برای نمایش فید RSS سایت لازم بود که درخواستی به آدرس ذکر شده ارسال کند، بنابراین کلیه اطلاعات و آمار مشترکین فید سایت، از طریق فیدبرنر قابل مشاهده و بررسی بود. اما با توجه به اینکه تصویر روشنی از آینده فیدبرنر در دست نیست، مسترکد هم به تدریج از این سرویس روی گردان شد و مجددا به سراغ استفاده از آدرس عادی فید سایت آمد. اینجا بود که جای خالی ابزاری برای دنبال کردن و مشاهده اطلاعات آماری مشترکین فید سایت (rss/atom) کاملا حس میشد.

اگر شما هم به نحوی نیاز به مشاهده آمار درخواست فید سایت وردپرسی تان دارید و مایلید بدانید که دقیقا روزانه چند نفر فید سایت شما را درخواست کرده و آن را بارگذاری میکنند، آموزش امروز مسترکد مخصوص شماست. در آموزش امروز به دو شیوه آسان، با استفاده از دو افزونه، خواهیم آموخت که چگونه اطلاعات آماری مشترکین فید آر اس اس سایت را جمع آوری و مشاهده کنیم. از شما دعوت میکنیم که با ما همراه شوید.

افزونه Simple feed stats که به اختصار SFS نیز خوانده میشود، افزونه ای کوچک و جمع و جور برای مشاهده آمار مشترکین فید سایت شماست. کار با این افزونه بسیار آسان است. برای شروع کار کافی است که آن را در سایت خود نصب و فعال کنید. (آموزش نصب افزونه در وردپرس) پس از فعالسازی، این افزونه بدون نیاز به اعمال تنظیمات یا انجام هیچ عمل خاصی، برای سرویس دهی به شما حاضر است.

اما در صورتی که مایلید رفتار آن را سفارشی کنید میتوانید به سادگی از منوی تنظیمات، به زیرمنوی simpe feed stats مراجعه کنید. تننظیمات این افزونه را در صفحه ذکر شده در بخش Plugin settings خواهید یافت. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، برای شروع به کار با این افزونه نیاز به اعمال هیچ نوع تنظیم خاصی بر روی آن ندارید ولی اگر مایل باشید میتوانید مواردی مثل نوع دنبال کردن، غیر فعال کردن شمارش ربات ها، استایل های css جهت نمایش خروجی کدهای کوتاه، بازنشانی تنظیمات فید، شروع شمارش مشترکین فید از رقم دلخواه و … را در این بخش به دلخواه خود تغییر دهید. در این بخش همچنین امکان خالی کردن کش افزونه نیز برای شما میسر خواهد بود.

در همین صفحه در بخش Shortcodes & Template Tags، کدهایی جهت نمایش اطلاعات آمار مشترکین فید در اختیار شما قرار داده شده که در صورت تمایل میتوانید با استفاده از آنها، داده های آماری مورد نظرتان را در سایت به نمایش در بیاوید.

ابزارک داشبورد وردپرس جهت نمایش آمار فید سایت

مشاهده اطلاعات آماری در این افزونه، از دو طریق میسر خواهد بود. روش اول که روش مورد علاقه ماست، مراجعه به پیشخوان وردپرس است. اگر به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید میتوانید باکس مربوط به این افزونه را که حاوی اطلاعات مشترکین RSS، Atom، RDF و دیدگاه های سایت شماست مشاهده کنید. اگر احیانا این باکس برای شما به نمایش در نیامده، با کلیک بر روی دکمه “تنظیمات صفحه” در بالای صفحه پیشخوان میتوانید نمایش آن را فعال کنید. (یا برعکس، جهت عدم نمایش، آن را غیر فعال کنید)

بخش های Daily stats و Total stats

و اما در روش دوم، کافی است از منوی تنظیمات به زیرمنوی Simple Feed Stats مراجعه کنید و سپس در بخش های Daily stats و Total stats اطلاعات مربوط به درخواست های فید سایت خود را مشاهده نمایید.

افزونه دومی که قرار است به آن بپردازیم، افزونه Feed Statistics است. استفاده از این افزونه هم دقیقا مانند افزونه قبلی، کاملا ساده و آسان بوده و پس از نصب و فعال کردن آن در وردپرس، همه چیز برای کار با آن آماده است. (آموزش نصب افزونه در وردپرس)

پس از نصب این افزونه، به ناحیه مدیریت وردپرس شما منوی جدیدی با عنوان Feed Statistics اضافه میشود که کلیه تنظیمات (۳ تنظیم ناقابل? ) و اطلاعات آماری آن را در بر میگیرد.

تنظیمات افزونه feed statistics

تنظیم Subscribers مشخص میکند که کاربرانی که در چه تعداد روز گذشته، فید سایت را درخواست کرده اند، به عنوان مشترک محاسبه شوند.
تنظیم  Clickthroughs در صورت فعال شدن، کلیک کاربران روی لینک های موجود در فید شما را نیز محاسبه میکند.
و تنظیم post views در صورت فعال بودن، تعداد نمایش نوشته های سایت را در فید ریدر ها (خبرخوان ها) محاسبه خواهد کرد.

زیرمنوهای دیگر منوی Feed Statistics حاوی اطلاعات آماری فید سایت شما هستند. بنابراین برای مشاهده آمار درخواست های فید ها (مثلا فید اصلی، فید دسته بندی ها و …)، اطلاعات فید ریدر ها و … میتوانید به این زیرمنو ها مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیازتان را بدست بیاورید.

و در پایان …

در بالا دو افزونه را جهت مشاهده آمار مشترکین فید سایت در وردپرس به شما معرفی کردیم. و اما اگر برای شما این سوال مطرح است که بالاخره مسترکد برای خودش کدام یک از افزونه های بالا را برگزید، پاسخ افزونه اول یعنی simple feed stats است. برای این انتخاب چند دلیل وجود داشت.

اول اینکه این افزونه اخیرا به روز رسانی شده بود و طبعا شما هم با اهمیت به روز بودن افزونه ها در وردپرس آشنا هستید.
دوم اینکه حداقل به نظر مسترکد، این افزونه رابط کاربری مناسب تری داشته و همچنین با قرار دادن یک ابزارک آماری در پیشخوان وردپرس، دسترسی به اطلاعات آماری فید را آسان تر میکند.
سوم اینکه این افزونه امکان سفارشی سازی بیشتری را از طریق تنظیمات در اختیار کاربران قرار میدهد.
و اما دلیل چهارم که در انتخاب مسترکد دخیل نبود ولی شاید برای شما حائز اهمیت باشد، کدهای کوتاه متنوعی است که در این افزونه جهت نمایش اطلاعات آماری در سایت، در اختیار شما قرار میگیرد.

اما بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که افزونه اول، سراسر مزیت نبود و در آن اشکالی هم مشاهده کردیم. مشکلی که مشاهده کردیم این است که به نظر میرسد این افزونه آمار درخواست فید دسته بندی های سایت را در نتایج خود منظور نمیکند. البته این مسئله برای مسترکد مشکل ساز نبود، اما ممکن است که برای شما نوعی ضعف محسوب شود.

اما به هر حال ریش و قیچی دست شماست … شما کدام افزونه را انتخاب میکنید؟ یا شاید افزونه ای به غیر از این دو افزونه را برای دنبال کردن آمار فید سایت خود، مورد استفاده قرار داده باشید. در بخش دیدگاه ها، منتظر شنیدن دلایل انتخاب ها و یا آشنایی با افزونه ای که شما برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار داده اید، هستیم.



لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.