دیجی اسکریپت

مشکل آپدیت نشدن وردپرس بعد از بروزرسانی از پیشخوان | دیجی اسکریپت

مشکل آپدیت نشدن وردپرس بعد از بروزرسانی از پیشخوان
[ad_1]

مشکل آپدیت نشدن وردپرس بعد از بروزرسانی از پیشخوان

۳ از ۱ رای


مشکل آپدیت نشدن وردپرس بعد از بروزرسانی از پیشخوان

همانطور که متوجه شدیم امروز نسخه ۵٫۰٫۱ وردپرس منتشر شد. وقتی اومدیم هسته وردپرس رو روی سایت میهن وردپرس به نسخه جدید بروزرسانی کنیم، متوجه شدیم که با وجود آپدیت اتوماتیک وردپرس از بخش بروزرسانی‌ها، باز هم سایت ما با نسخه قبلی وردپرس اجرا می‌شد! یک مشکل عجیب که چند ساعتی درگیرش شدیم تا بالاخره موفق شدیم دلیل اون رو پیدا کنیم. پس تصمیم گرفتم در این مقاله روش حل این مشکل را توضیح دهم.

در این مطلب می‌خوانید:

دلیل آپدیت نشدن وردپرس بعد از بروزرسانی کامل

خب دلیل این مشکل کش شدن سایت شماست. همانطور که قبلا در مقاله آپدیت نشدن وردپرس توضیح دادیم، کش عامل اصلی این داستان هست. اما اینبار کش وردپرس دلیل این ماجرا نیست! کش PHP یا همان OPCache دلیل بروزرسانی نشدن وردپرس بود.

OPCache معمولا توسط هاستینگ شما روی آپاچی یا لایت اسپید نصب می‌شود. این ماژول، برای افزایش سرعت لود سایت شما شروع به کش کردن فایل‌های ‌PHP می‌کند و در نتیجه با آپدیت شدن وردپرس به نسخه جدید، باز هم فایل‌های قبلی وردپرس از کش سرور خوانده می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود که شما فکر کنید وردپرس هنوز آپدیت نشده!

چطور کش PHP یا OPCache را خالی کنیم؟

برای حذف کردن OPCache افزونه‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این راه‌ها اطلاع به هاستینگ شما برای حذف کش هست اما در صورتی که می‌خواهید برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید، بهتر است یک افزونه نصب کنید. اگر از وردپرس راکت استفاده می‌کنید که عالیست! وردپرس راکت گزینه‌ای برای حذف OPCache در منوی بالایی پنل وردپرس شما قرار داده. به این شکل:

اگر از وردپرس راکت استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنم از وردپرس راکت استفاده کنید. :)) اگر باز هم مقاومت می‌کنید، افزونه‌های خالی کردن کش پی‌اچ‌پی مثل WP OPcache استفاده کنید. با استفاده از این افزونه رایگان هم می‌توانید کش سرور را مدیریت کنید تا دیگر مشکلی با آپدیت نشدن وردپرس نداشته باشید.

موفق باشید 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.