دیجی اسکریپت

مشکل امنیتی وردپرس در تمام نسخه ها! حل کنید مشکل را | دیجی اسکریپت

مشکل امنیتی وردپرس در تمام نسخه ها! حل کنید مشکل را
[ad_1]

مشکل امنیتی وردپرس در تمام نسخه ها

۲۹ درصد از سایت های دنیا مشکل امنیت دارند!

طبق گفته ی متخصصان وردپرس، این پلت فرم ۲۹% از وبسایت های اینترنتی جهان را میزبانی می کند. منظور این مقاله٬ ایجاد هر وبسایت وردپرس بصورت آنلاین هست و کاری با وردپرس های نصب شده در لوکال هاست سازمان ها و سیستم های شخصی نداریم! حالا یک مشکل امنیتی بوجود آمده. این مشکل از طریق Denial of Service صورت می پذیرد. Denial of Service به این معنی وارد کردن تقاضاهای زیادی به سرور هست و امروز بحث این نیست که چگونه وبسایت وردپرس خود را از هک شدن دور کنیم و امنیت را بالا ببریم.

به دلیل overload شدن یا حجم زیاد پردازش کننده عملیات سرور در یک بازه زمانی به صورت پی در پی توسط رایانه های مختلف حالا بصورت خواسته یا ناخواسته٬ سرور سایت شما ممکن است با مشکل مواجه شود. چون حجم اطلاعات زیاد هست در واقع میزان لود سرور سایت شما افزایش پیدا کرده و اصطلاحا می گوییم سرور Down شده.

توجه داشته باشید که ورود به مسائل امنیتی وبسایت ها غیر قانونی بوده و در صورتی که مدیر وبسایت این اجازه را به شما دهد می توانید وارد مسائل امنیتی یک سایت شوید. در واقع این کار (هک یا اعمال فشار روی یک سایت) با انگیزه های متفاوت توسط گروهی از افراد صورت می پذیرد. اهداف این دسته از گروه ها ممکن است متفاوت باشد مثلاً برای از سر راه برداشتن رقیبان در وبسایت های مختلف. در هر صورت بهتر است برای جلوگیری از این حمله ها راه های پیشگیری را بدانید.

هنگامی که یک سایت با پلت فرم وردپرس ساخته می شود٬ آدرس اینترنتی زیر یک ملاک هست برای لود فایل های مورد نیاز پنل مدیریت سایت های وردپرسی: این ادرس در تمام سایت های وردپرس وجود دارد.

https://siteshoma.com/wp-admin/load-scripts.php?c=1&load=jquery-ui-core

فایل load-scripts.php یک پارامتر به نام load [] دریافت می کند، مقدار پارامتر jquery-ui-core است. در پاسخ درخواست “JQuery UI Core” JS module را دریافت می کنیم. مانند تصویر زیر:

فایل load وردپرس

حالا این مشکل امنیتی وردپرس چی هست؟

از این url می توان نتیجه گرفت که احتمالا این ادرس برای ایجاد فایل و خروجی برخی از ماژول های js است. علاوه بر این پارامتر [] یک آرایه است.که امکان ارائه مقادیر متعدد و قادر به دریافت ماژول های js می باشد. همانطور که وردپرس یک منبع باز است و باز بینی کدها و بررسی این ویژگی ها آسان هست. از این ویژگی می‌توان برای صرفه جویی برای مقدار درخواست ارسال شده از سرویس گیرنده در هنگام بارگذاری فایل های JS یا CSS استفاده کرد.

بنابراین هنگامی که مرورگر نیاز به بارگذاری چند فایل JS / CSS دارد، از کد اسکریپت (php) برای JS استفاده می شود. برای سریعتر کارکردن پنل مدیریت وردپرس بهتر هست همه فایل های js و سی اس اس توسط این فایل بصورت همزمان اجرا شود پس ایجاد این فایل در وردپرس چندان هم بی‌خود و بی جهت نبوده.

حالا مشکل اینجاست که این مقدار می تواند حدود ۱۸۱ متغیر را در خود جای دهد! لیست متغیر ها:

eutil,common,wp-a11y,sack,quicktag,colorpicker,editor,wp-fullscreen-stu,wp-ajax-response,wp-api-request,wp-pointer,autosave,heartbeat,wp-auth-check,wp-lists,prototype,scriptaculous-root,scriptaculous-builder,scriptaculous-dragdrop,scriptaculous-effects,scriptaculous-slider,scriptaculous-sound,scriptaculous-controls,scriptaculous,cropper,jquery,jquery-core,jquery-migrate,jquery-ui-core,jquery-effects-core,jquery-effects-blind,jquery-effects-bounce,jquery-effects-clip,jquery-effects-drop,jquery-effects-explode,jquery-effects-fade,jquery-effects-fold,jquery-effects-highlight,jquery-effects-puff,jquery-effects-pulsate,jquery-effects-scale,jquery-effects-shake,jquery-effects-size,jquery-effects-slide,jquery-effects-transfer,jquery-ui-accordion,jquery-ui-autocomplete,jquery-ui-button,jquery-ui-datepicker,jquery-ui-dialog,jquery-ui-draggable,jquery-ui-droppable,jquery-ui-menu,jquery-ui-mouse,jquery-ui-position,jquery-ui-progressbar,jquery-ui-resizable,jquery-ui-selectable,jquery-ui-selectmenu,jquery-ui-slider,jquery-ui-sortable,jquery-ui-spinner,jquery-ui-tabs,jquery-ui-tooltip,jquery-ui-widget,jquery-form,jquery-color,schedule,jquery-query,jquery-serialize-object,jquery-hotkeys,jquery-table-hotkeys,jquery-touch-punch,suggest,imagesloaded,masonry,jquery-masonry,thickbox,jcrop,swfobject,moxiejs,plupload,plupload-handlers,wp-plupload,swfupload,swfupload-all,swfupload-handlers,comment-repl,json2,underscore,backbone,wp-util,wp-sanitize,wp-backbone,revisions,imgareaselect,mediaelement,mediaelement-core,mediaelement-migrat,mediaelement-vimeo,wp-mediaelement,wp-codemirror,csslint,jshint,esprima,jsonlint,htmlhint,htmlhint-kses,code-editor,wp-theme-plugin-editor,wp-playlist,zxcvbn-async,password-strength-meter,user-profile,language-chooser,user-suggest,admin-ba,wplink,wpdialogs,word-coun,media-upload,hoverIntent,customize-base,customize-loader,customize-preview,customize-models,customize-views,customize-controls,customize-selective-refresh,customize-widgets,customize-preview-widgets,customize-nav-menus,customize-preview-nav-menus,wp-custom-header,accordion,shortcode,media-models,wp-embe,media-views,media-editor,media-audiovideo,mce-view,wp-api,admin-tags,admin-comments,xfn,postbox,tags-box,tags-suggest,post,editor-expand,link,comment,admin-gallery,admin-widgets,media-widgets,media-audio-widget,media-image-widget,media-gallery-widget,media-video-widget,text-widgets,custom-html-widgets,theme,inline-edit-post,inline-edit-tax,plugin-install,updates,farbtastic,iris,wp-color-picker,dashboard,list-revision,media-grid,media,image-edit,set-post-thumbnail,nav-menu,custom-header,custom-background,media-gallery,svg-painter

اگر هنوز هم به عمق فاجعه پی نبرده اید٬ فیلم آموزشی رو ببینید تا متوجه این موضوع بشید.

پس یک هکر نه چندان حرفه ای هم می تواند با چندبار reload کردن صفحه سایت شما را زیر فشار Dos قرار دهید و سایتتان را Down کند. به همین راحتی!

حالا چطور مشکل را حل کنیم؟

اگر سرور سایت دست شماست و دسترسی مستقیم به سرور سایتتان دارید. فیلم آموزشی بالای صفحه را ببینید و به راحتی مشکلتان را حل کنید.

این هم کدی که در فیلم آموزشی به فایل reza.sh اضافه کردم:

و نحوه کار با این کدها و قراردادن آن در سایتتان را در فیلم ببینید.

اگر هاست اشتراکی دارید کافیست نسخه وردپرسی که انتهای همین پست برای دانلود قرار دادم را نصب کنید. آموزش آپدیت دستی وردپرس را هم ببینید.

آموزش افزایش امنیت سایت

موفق و پیروز و سربلند و متخصص امنیت وردپرس باشید 😀

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.