دیجی اسکریپت

مقایسه ۶ تا از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم در سال ۲۰۲۱ | دیجی اسکریپت

مقایسه ۶ تا از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم در سال ۲۰۲۱
[ad_1]

مقایسه ۶ تا از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم در سال ۲۰۲۱

آیا به دنبال بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم هستید؟ نرم‌افزارهای ویرایش فیلم به شما این امکان را می‌دهند که برای شبکه‌های اجتماعی خود از جمله یوتیوب، اینستاگرام و… فیلم‌های حرفه‌ای بسازید. در این مقاله، ما تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و ویدئو‌ را انتخاب و به شما معرفی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم در سال ۲۰۲۱

همانطور که می‌دانید امروزه دنیای مجازی حول محور محتوای ویدئویی می‌چرخد. به عنوان مثال همه ما از رسانه‌های اجتماعی همچون یوتیوب، اینستاگرام، تیک‌تاک، لایکی و… استفاده می‌کنیم. یکی از مهمترین رسانه‌ها، یوتیوب است که دومین موتور جستجوی جهان به حساب می‌آید. به همین علت ویرایش و ساخت ویدئو و رقابت در این حوزه، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پس نرم‌افزار مناسب ویرایش ویدئو از بسیاری جهت‌ها می‌تواند به شما کمک کند که مهم‌ترین آن‌ها را در قسمت زیر برای شما نام برده‌ایم:

  • یک کانال Youtube بسازید و از طریق آن کسب درآمد کنید.
  • برای وب‌سایت وردپرس خود ویدئوهایی تولید کنید و تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید.
  • برای افزایش دنبال کننده‌های خود می‌توانید ویدئوهای مفیدی تولید کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.
  • می‌توانید تبلیغات جذاب ویدئویی بسازید.

انتخاب نرم‌افزار مناسب ویرایش ویدئو و یادگیری کار با این ابزارها می‌تواند وب‌سایت وردپرس و تجربه کاربری شما را متحول کند. همچنین می‌توانید از این نرم‌افزارها برای ایجاد فیلم‌های با کیفیت و حرفه‌ای برای کانال Youtube خود، تبلیغات Facebook، پست‌های Instagram و… استفاده کنید. در قسمت پایین به برخی از مهم‌ترین نکات، انتخاب نرم‌افزار ویرایش فیلم و ویدئو اشاره کرده‌ایم.

  • نوع سیستم عاملی که از آن برای ویرایش ویدئو استفاده می‌کنید مهم است (ویندوز، اندروید، ios و…).
  • به فرمت فایل ویدئویی که می‌خواهید ویرایش کنید دقت کنید.
  • جلوه و افکت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ استفاده کنید اهمیت دارد.
  • مهارت و تجربه شما در ویرایش ویدئو و انتخاب نرم‌افزار مهم است.
  • باید به نوع و مدل فیلم‌هایی که می‌خواهید ایجاد کنید توجه داشته باشید.

حالا با توجه به مواردی که ذکر کردیم، بیاید نگاهی به برخی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو موجود بیندازیم.

نرم افزار Adobe Premiere Pro

نرم‌افزار Adobe Premiere Pro
نرم‌افزار Adobe Premiere Pro

به جرات می‌توان گفت از همه نظر یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم ادوبی پریمیر پرو است. Premiere از جدیدترین فرمت‌های ویدئویی ۸K ،۴K ،VR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویر چند زاویه‌ای را مدیریت کند. همچنین دارای ابزارهای اصلاح و ویرایش پیشرفته‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا روی تصویر خود کنترل بالایی داشته باشید و به صورت حرفه‌ای آن را Edit کنید. پریمیر همچنین دارای ویژگی‌هایی همچون درجه بندی رنگ، تشخیص رنگ و ترکیب بندی آن‌ها باهم است. به علاوه گزینه‌ای به نام Chroma دارد که به وسیله آن می‌توان پس زمینه فیلم‌هایی که با پرده سبز رنگ گرفته شده‌اند را حذف کرد. (مانند فیلم‌های تخیلی)

شما تقریبا می‌توانید فیلم‌هایی با هر منبع و فرمتی را به وسیله این برنامه ویرایش کنید. همچنین نرم‌افزار ادوبی پریمیر تعداد نامحدودی آهنگ برای خلاقانه‌تر کردن ویدئو خود در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی شما می‌توانید برای سرعت بخشیدن به فرایند ویرایش ویدئو خود، ابزراهای خودکار را به وسیله تکنولوژی Adobe Sensei پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید. این نرم‌افزار با هر پلتفرمی سازگار است و بر روی تلفن همراه، Mac و ویندوز به خوبی کار می‌کند. سرانجام در انتهای کار شما می‌توانید از گزینه‌ای که برای پست کردن مستقیم ویدئو خود در شبکه‌های اجتماعی همچون Youtube ،Vimea و… که در این برنامه طراحی شده است استفاده کنید.

اگر قبلا از سایر برنامه‌های شرکت Adobe مانند: Photoshop و After Effect استفاده کرده باشید، کار با Adobe Premiere برای شما آسان خواهد بود. چرا که تمام نرم‌افزارهای شرکت ادوبی، تا حدودی باهم دیگر تشابه دارند. البته اگر کار با نرم‌افزار ادوبی پریمیر برای شما دشوار است، می‌توانید از Adobe Premiere Elements استفاده کنید.

در کل Adobe Premiere یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای ویرایش و ادیت فیلم است.

Techsmith Camtasia

نرم‌افزار Techsmith Camtasia
نرم‌افزار Techsmith Camtasia

در کل Camtasia به عنوان یک نرم‌افزار برای ضبط فیلم از صفحه نمایش شناخته می‌شود. اما با این حال قابلیت ویرایش ویدئوی قدرتمندی دارد. به علت ترکیب دو قابلیت ضبط و ویرایش فیلم، این نرم‌افزار برای ضبط دوره‌های آنلاین یا ویدئوهای آموزشی Youtube یا بررسی محصولات و… مناسب است. این برنامه به طور پیش‌فرض قالب‌های آماده‌ مختلفی دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدئوهای مورد نظر خود را به راحتی بسازید. روند ویرایش با این برنامه بسیار ساده است. همچنین این نرم‌افزار با پاورپوینت ادغام شده است تا به شما در آموزش و تولید ویدئو کمک کند. شما می‌توانید از این نرم‌افزار در سیستم عامل ویندوز و مک به راحتی استفاده کنید.

Camtasia بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو برای سازندگان دورهای آنلاین است.

نرم‌افزار Promo Video Maker
نرم‌افزار Promo Video Maker

Promo یک ویرایشگر ویدئویی عالی به حساب می‌آید که برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و همچنین بازریابی بسیار مناسب است. کار با این نرم‌افزار بسیار آسان است. به طوری که حتی اگر مهارت خاصی در تولید و ویرایش ویدئو ندارید هم می‌توانید به راحتی از این برنامه استفاده کنید. مزیت این ابزار این است که به شما ایده تولید محتوای تبلیغاتی می‌دهد. برای تولید فیلم با این نرم‌افزار تنها کافی است چند کلیک کنید و به راحتی آن را به اشتراک بگذارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که نوع کمپین یا صنعت خود را انتخاب کرده (از بین پنج میلیون الگویی که در این برنامه موجود است) و سپس ویدئوها، تصاویر و متن‌های قابل تنظیم مورد نظر را اضافه نموده و ویرایش‌های دلخواه‌تان را روی ویدئو اعمال کنید. به همین راحتی می‌توانید یک فیلم تبلیغاتی بسازید.

این نرم‌افزار دارای الگوهای مختلفی در زمینه‌های تجارت، املاک و مستغلات، بازاریابی، مسافرت، تجارت الکترونیکی، استخدام و منابع انسانی در اختیار شما قرار می‌دهد. در آخر باید بگوییم که این نرم‌افزار برای تولید و ویرایش ویدئوهای تبلیغاتی عالی است. مخصوصا برای کسانی که از تکنیک و مهارت خاصی برخوردار نیستند.

Wondershare Filmora

نرم‌افزار Wondershare Filmora
نرم‌افزار Wondershare Filmora

Filmora یک برنامه ویرایش فیلم بسیار ساده و آسان به حساب می‌آید. در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید کار با این نرم‌افزار را یاد بگیرید. بنابراین برای کسانی که تازه شروع به یادگیری ویرایش ویدئو می‌کنند بسیار مناسب است. حتی اگر قبلا از هیچ برنامه ویرایش ویدئویی استفاده نکرده‌اید، این نرم افزار می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. البته با ارتقا مهارت‌های خود، می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته این برنامه همچون حذف نویز، کنترل سرعت، تنظیم رنگ و… استفاده کنید. همچنین می‌توانید از لیست جلوه‌های بصری، جلوه‌های صوتی و همینطور موسیقی‌های مختلف، که با در نظر گرفتن یوتیوب طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

در جدیدترین نسخه برنامه Filmora ویژگی‌هایی مانند حرکت گرافیکی، تطبیق رنگ و ویرایشگر میانبرها برای صرفه‌جویی در وقت، برای شما در نظر گرفته‌اند. از این برنامه می‌توانید در تلفن همراه هم استفاده کنید و به راحتی ویدئوهای مورد نظر خود را در موبایل ویرایش کنید.

این نرم افزار یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش فیلم برای افراد مبتدی است.

Final Cut Pro

نرم‌افزار Final Cut Pro
نرم‌افزار Final Cut Pro

Final Cut Pro بهترین نرم افزار ویرایش فیلم برای سیستم عامل MacOS است. می‌توان گفت تقریبا ۲ میلیون کاربر از این برنامه استفاده می‌کنند. در کنار قدرتمندی این نرم‌افزار، کار با آن بسیار ساده و راحت است. امکاناتی که Final Cut Pro ارائه می‌دهد تقریبا مشابه Adobe Premiere Pro است، با این تفاوت که نرم‌افزار Final Cut با ویندوز سازگاری ندارد. این برنامه مجهز به قابلیت‌های پیشرفته‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا قسمت‌هایی از ویدئو خود را که می‌خواهید هوشمندانه و سریع برش دهید. این نرم‌افزار امکاناتی همچون ابزار گروه‌بندی، الگوهای انیمیشن، افکت‌های تصویر، قالب‌های پیش فرض ویدئو و افکت‌های ویرایش صدا و… به شما ارائه خواهد داد.

اگر قصد دارید فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب و فیسبوک و… منتشر کنید، می‌توانید تعیین کنید که آن را برای استفاده در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهید تا این نرم‌افزار سایز، کیفیت و اندازه ویدئو را به نسبت آن تغییر دهد.

در نهاییت می‌توان گفت که Final Cut بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدئو برای کاربران سیستم عامل MacOS است که توسط شرکت اپل ارائه می‌شود.

نرم‌افزار CyberLink PowerDirector 365
نرم‌افزار CyberLink PowerDirector 365

CyberLink PowerDirector 365 یک نرم‌افزار پیشرفته ویرایش فیلم است. این برنامه شامل امکاناتی همچون Timeline، ابزارهای تصحیح فیلم، پشتیبانی از ویرایش چند دوربین، ردیابی حرکت است. همچنین از ویرایش ویدئو ۳۶۰ درجه و تقریبا همه قالب‌ها و انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کند. البته علاوه‌بر ابزارهای ویرایش حرفه‌ای فیلم، امکانات اضافی همچون الگوهای از پیش ساخته شده برای ساخت اسلاید، منویی برای DVD و ضبط صفحه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کار با این نرم‌افزار برای افراد مبتدی راحت نیست، با این حال مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی برای کمک به شما برای استفاده از آن وجود دارد.

در کل CyberLink PowerDirector 365 نرم‌افزار بدی نیست. اما از پریمیر و نرم‌افزارهای ادوبی بهتر نیست!

بهترین نرم‌افزار ویرایش فیلم برای شما کدام یک است

پس از بررسی و تحقیقات دقیق متوجه شدیم که Adobe Premiere Pro بهترین نرم افزار ویرایش فیلم موجود در بازار است. در واقع یک برنامه پیشرو در صنعت فیلم‌سازی است که برای همه چیز، از تولیدات هالیوود گرفته تا ویدئوهای یوتیوبی می‌توان از آن استفاده کرد. این نرم‌افزار هر امکانات و ابزاری که مد نظر شما باشد را دارا است. حتی جدیدا برای افراد مبتدی که تازه شروع به کار کرده‌اند فیلم‌های آموزشی را در نظر گرفته است. اما اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که بتوانید به وسیله آن همزمان فیلم را ضبط و آن را ویرایش کنید، Camtasia بهترین است. در صورتی که می‌خواهید با یک نرم‌افزار آسان برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی کار کنید، Promo بهترین برنامه با قالب‌های پیش فرض است. این محصول برای بازاریاب‌هایی که تخصصی در ساخت ویدئو ندارند ساخته شده است.

گذشته از برترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدئویی که در این مقاله برای شما نام بردیم؛ برنامه‌های دیگری همچون Shotcut ،VSDC Lightworks ،Pinnacle Studio ،DaVinci Resolve ،HitFilm و… وجود دارند. اما برای اینکه شما بیشتر از این سردرگم نشوید و راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید آن‌ها را لیست نکرده و به شما توضیح ندادیم. ما فقط بهترین نرم‌افزارهای موجود را در این مقاله نام بردیم.

سوالات متداول درباره بهترین نرم‌افزار ویرایش فیلم

ما برای کمک به انتخاب بهترین برنامه ویرایش فیلم با توجه به نیازهای هر فرد تقریبا به سوالات هزاران کاربر پاسخ دادیم. حالا در قسمت زیر به چندتا از متداول ترین سوالاتی که در این زمینه دریافت کردیم پاسخ می‌دهیم.

بهترین نرم افزار ویرایش فیلم برای مبتدیان چیست؟

بهترین نرم‌افزار ویرایش فیلم برای مبتدیان Filmora به حساب می‌آید. با اینکه این برنامه شامل امکانات و ابزارهای پیشرفته‌ای است ولی به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. همچنین حالتی به نام Easy Mode دارد که با انتخاب آن می‌توانید از قالب‌های پیش فرض استفاده کرده و ویرایش‌های ساده‌ای روی ویدئو خود انجام دهید. البته Adobe Premiere Element نیز برای مبتدیان برنامه مناسبی است. ولی اگر قصد ساخت ویدئوهای تبلیغاتی دارید، Promo ساده‌ترین برنامه برای ساخت و ویرایش این‌گونه فیلم‌ها است.

بیشتر YouTuber ها از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنند؟

اکثر Youtuber ها از برنامه‌های Adobe Premier Pro ،Final Cut Pro استفاده می‌کنند. با این حال بیشتر ابزارهای ویرایش ویدئو به طور کلی مشابه هم هستند. اگر در حال راه‌اندازی کانال یوتیوب خود هستید، بهترین نرم‌افزار ویرایش فیلم برای شما، نرم‌افزاری است که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. یعنی با رشد کانالتان می‌توانید مهارت‌های خود را ارتقا دهید و روی برنامه‌های حرفه‌ای تر سرمایه گذاری کنید.

آن‌چه آموختیم

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. اگر شما هم تجربه خاصی درمورد کار با نرم‌افزارهای مختلف ویرایش ویدیو دارید، می‌توانید از قسمت دیدگاه‌ها، نظر خود را برای ما ارسال کنید.

موفق باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.