دیجی اسکریپت

نحوه صفحه بندی کردن نظرات وردپرس (قدم به قدم) | دیجی اسکریپت

نحوه صفحه بندی کردن نظرات وردپرس (قدم به قدم)
[ad_1]

جلسه ۲۱: نحوه صفحه بندی کردن نظرات وردپرس (قدم به قدم)

۵ از ۱ رای


صفحه بندی کردن نظرات وردپرس

شاید سایت شما هم مطالب جنجالی داشته باشد و تعداد نظرات (دیدگاه‌های) بسیار زیادی دریافت کند. تعداد بالای نظرات در سایت وردپرسی شما باعث طولانی شدن صفحات و اسکرول خوردن بیش از حد صفحات خواهد شد و این تازه شروع ماجراست!

بعد از اسکرول خوردن بیش از حد صفحه، سرعت لود صفحات قدیمی سایت شما بسیار کند خواهد شد. چرا که لود شدن این همه متن به زمان زیادی برای لود شدن نیاز دارد. این موضوع باعث آزار و اذیت کاربر خواهد شد و مشکلات دیگری که سایت شما با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. از جمله افزایش لود سرور و کاهش چمشگیر سرعت سایت شما. مگر اینکه از وردپرس راکت استفاده کنید.

در هر صورت بد نیست که تعداد نظرات زیادی داشته باشید. حجم بالای نظرات به این معناست که کاربران با محتوای سایت شما ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. البته ریا نباشه اما سایت میهن وردپرس در عرض ۳ سال بیش از ۴۰۰۰۰ دیدگاه دریافت کرد! آماری که خیلی از رقبا بعد از ۵ سال هم نداشتند! ‌:)

در این مطلب می‌خوانید:

چرا باید نظرات وردپرس را صفحه بندی کنیم؟

این کار دلایل مختلفی دارد.

جلوگیری از کاهش سرعت سایت

یکی از فاکتور‌های اصلی سئو از نظر گوگل و سایر موتور‌های جستجوگر، سرعت سایت شماست. بطور میانگین لود شدن سایت شما نباید بیشتر از ۸ ثانیه طول بکشد. پس باید طول صفحه را کمتر کنیم تا سئوی بهتری داشته باشیم.

جلوگیری از گیرپاژ کردن سرور سایت ‌:)

در اکثر موارد به دلیل تعداد بالای نظرات سایت شما، صفحه سفید مرگ نمایش داده می‌شود که به معنای کمبود منابع سرور هست. البته هاست وردپرسی باید بیش از اینها منابع داشته باشد اما چیزی که زیاد هست، هاست بی کیفیت!

جلوگیری از کم شدن چگالی کلمه کلیدی

حجم پست مهم هست و دیدگاه‌ها همیشه به حجم پست اضافه می‌کنند. اما چگالی کلمه کلیدی هم مناسب هست. وقتی حجم پست شما توسط دیدگاه افزایش پیدا کند. عملا چگالی کلمه کلیدی را کاهش داده‌اید و از نظر سئو به پست لطمه بزرگی را وارد کرده اید. پس بهتر است حجم پست را با کاهش تعداد دیدگاه‌ها در هر صفحه کمتر کنیم.

چرا نباید دیدگاه‌های وردپرس را صفحه بندی کنیم؟

فقط به یک دلیل! آن هم اینکه، با صفحه بندی کردن دیدگاه‌ها، محتوای تکراری در وردپرس بوجود می‌آید. چون چند صفحه از دیدگاه‌ها همگی با عنوان پست نمایش داده می‌شوند و از نظر گوگل یک مشکل اساسی در سایت شما ایجاد خواهد شد به نام Duplicate Content

البته این موضوع با نصب و فعال‌سازی افزونه Yoast SEO حل خواهد شد. به همین راحتی 🙂

صفحه بندی کردن نظرات وردپرس در ۲ قدم ساده

این قابلیت بصورت پیشفرض در وردپرس وجود دارد. برای صفحه بندی کردن نظرات وردپرس کافیست ۲ مرحله ساده را انجام دهید.

ابتدا وارد بخش تنظیمات > گفتگو شوید.

تنظیمات گفتگو در وردپرس
تنظیمات > گفتگو در وردپرس

سپس گزینه صفحه‌بندی دیدگاه‌ها را فعال کنید. در جلوی این عبارت می‌توانید تعداد دیدگاه‌های هر صفحه را مشخص کنید و همچنین مشخص کنید که دیدگاه‌های جدید در صفحه اول نمایش داده شود یا صفحه آخر

فعال کردن صفحه بندی نظرات وردپرس
فعال کردن صفحه بندی نظرات وردپرس

فراموش نکنید دکمه ذخیره را کلیک کنید.

به همین راحتی! صفحه بندی دیدگاه‌ها در وردپرس فعال شد.

رفع عیب و ایرادات

نکته: در صورتی که صفحه بندی دیدگاه‌ها فعال نشد، قالب سایت خود را تغییر دهید. در صورتی که با تغییر قالب سایت مشکل برطرف شد به این معناست که قالب سایت شما مشکل دارد.

اگر با تغییر قالب سایت مشکل حل نشد، کافیست افزونه‌های سایتتان را غیر فعال کرده و مجدد تست کنید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.