دیجی اسکریپت

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست و چه اهمیتی در بازاریابی آنلاین دارد؟ | دیجی اسکریپت

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست و چه اهمیتی در بازاریابی آنلاین دارد؟
[ad_1]

نرخ تبدیل یا Conversation Rate

نرخ تبدیل یا Conversion Rate یک سایت یعنی اون درصدی از بازدیدکنندگان سایت شما هست که به هدف سایت شما کمک می‌‌کند و در واقع هدف سایت شما رو تکمیل می‌‌کنه. حالا ثبت نام یا خرید یا هر چیزی …

اهدافی که سایت شما داره کاملا به خود شما و سایت‌تان بستگی داره . اهداف هر سایت با سایت دیگر متفاوت است. به‌‌عنوان مثال هدف سایت شما ممکنه افرادی که یک اکانت در سایت شما می‌‌سازند یا کسانی‌که در خبرنامه ثبت‌‌نام کنند و یا اینکه بازدید کننده‌‌ای که برای محصولات سایت شما هزینه پرداخت می‌کنه باشد.

به‌‌عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت با بازدید ۵۰۰۰۰ نفر دارید و ۱۰۰۰ نفر از این بازدیدکنندگان در سایت شما حساب کاربری ایجاد کرده‌‌اند و یا از سایت شما چیزی خریداری کرده‌‌اند به این ترتیب Conversion Rate سایت شما ۵٪ می‌‌باشد.

بهبود نرخ تبدیل سایت با نام اختصاری (Conversion Rate Optimization (CRO هدف اصلی در هر سایتی می‌‌باشد. اگر Conversion Rate سایت شما بالا باشد علاوه بر اینکه درآمد شما افزایش پیدا می‌‌کند، شما رو به یک برند بزرگتر نیز تبدیل خواهد کرد.

در این مطلب می‌خوانید:

فرمول اندازه‌‌گیری Conversion Rate

اگر شما بتونید نرخ تبدیل سایت خودتون رو بهبود ببخشید و باعث بهینه‌‌سازی آن شوید در واقع این موضوع یک KPI بسیار مفید برای تحلیل بازده سرمایه‌‌گذاری است.

برای اندازه‌‌گیری نرخ تبدیل سایت یک فرمول مشخص وجود دارد که شما می‌‌تونید از آن استفاده کنید. اگر شما تعداد تبدیل سایت خود را تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان سایت کنید و پس از جواب اون رو در ۱۰۰ ضرب کنید می‌‌تونید CR یا همان Conversion Rate سایت خودتون رو به‌‌دست بیارید.

نرخ تبدیل خوب چیست؟

نرخ تبدیل خوب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد مثلا Conversion Rate می‌‌تونه به رقبای صنعتی که در آن کار می‌‌کنید و یا کسب و کارهای دیگر بستگی داشته باشد. به همین دلیل نمی‌‌تونیم بگیم یک نرخ تبدیل جهانی خوب وجود دارد اما طبق یک تجربه عمومی و قاعده کلی یک Conversion Rate بالاتر از نرخ تبدیل فعلی سایت شما وجود دارد.

با این حال استانداردهای صنعت می‌‌تونه به ما ایده‌‌هایی برای بالا بردن Conversion Rate سایت ما بدهد.

  • برای کسب و کارهای B2B این مقدار باید بین ۱ تا ۲ درصد باشه.
  • این مقدار باید برای کسب و کارهای B2C یک درصد باشد.

اگر میزان نرخ تبدیل تجارت شما از این درصدهای گفته شده کمتر باشد به این معناست که در بازار کار شما رقابت زیاد است و یا اینکه شما فروشگاه خودتون رو با پیشنهادهای ارائه شده در صنعت نساخته‌‌اید.

شما نیاز دارید مشکلات خودتون رو شناسایی کنید و به تجزیه و تحلیل آن‌‌ها بپردازید و پس از آن یک استراتژی جدید برای بالا بردن Conversion Rate خود در پیش بگیرید.

چگونه نرخ تبدیل رو آنالیز کنیم؟

ابزارهای زیادی برای پیگیری Conversion Rate وجود دارند اما گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای بسیار کاربردی است که به شما برای پیگیری نرخ تبدیل کمک می‌‌کند.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌‌تونید یک قیف فروش برای پیگیری مسیری که کاربران‌تان طی می‌‌کنند و همچنین برای ردیابی مراحل مختلف سفر خریداران خود بسازید.

بررسی نرخ تبدیل در گوگل آنالیتیکس

هر گام در گوگل آنالیتیکس با یک URL تعریف شده است. شما می‌‌تونید برای مواردی که بین دو مرحله از URL های مشابه استفاده می‌‌کنند از virtual page views استفاده کنید. زمانیکه یک پاپ‌‌آپ در یک صفحه نمایش داده می‌‌شود که URL جداگانه‌‌ای ندارد اما می‌‌تونه عملیات رو از طرف کاربر انجام دهد، یک مثال خوب برای این مورد است.

آموزش کار با گوگل آنالیتیکس را می‌توانید در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس ببینید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.