دیجی اسکریپت

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره | دیجی اسکریپت

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره
[ad_1]

در دنیای امروز، نیاز است که محیط های حساس و دارای اهمیت را با استفاده از سیستم های دوربین مداربسته پوشش دهیم تا بتوانیم حتی در زمان هایی که در منزل حضور نداریم، محیط را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهیم. سیستم های نظارتی قابلیت های مختلفی چون : تشخیص و شناسایی چهره، پلاک خوانی، حفاظت محیط پیرامون و … را فراهم می سازند. انواع دوربین مداربسته داهوا، می توانند در کاربردی خاص و انحصاری مورد استفاده قرار گیرند.

 

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره

در این مقاله به معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا و نقش آن ها در زندگی روزمره می پردازیم.

 

معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

برند داهوا، یکی از معتبرترین برندهای موجود در دنیای نظارت تصویری و تولید کشور چین است و شامل طیف گسترده و متنوع از محصولات نظارت تصویری می شود که برخی دارای کاربردی عمومی هستند و برخی از آن ها برای کاربردی خاص طراحی و ارائه شده اند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم :

  • دوربین مداربسته تشخیص و شناسایی چهره داهوا : دوربین تشخیص چهره یکی از انواع دوربین مداربسته داهوا است، می تواند چهره موجود در تصویر را از سایر اجزای محیط تشخیص دهد. این مشخصه به عنوان Face Detection در مشخصات فنی محصولات داهوا درج شده است. دوربین های تشخیص چهره شامل دوربین های بولت و داهوا، می شوند و اغلب در محیط های اداری و ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات داهوا، آنقدر وسیع هستند که ما تنها به برخی از آن ها می پردازیم.
  • DH-XVR5216AN-4KL-X : این دستگاه ۱۶ کانال پنتابرید، دارای قابلیت تشخیص چهره می باشد و می تواند دوربین های تکنولوژی CVI را تا رزولوشن ۸MP پشتیبانی کند. این دستگاه پنتابرید از تکنولوژی های AHD، CVI، TVI، CVBS و IP پشتیبانی می کند. از دیگر قابلیت ها این دستگاه ۱۶ کانال، قابلیت IVS ( هوشمند ) آن می باشد.
  • HFW4631EP-SE : این دوربین بولت تحت شبکه ۶MP، علاوه بر پشتیبانی تشخیص چهره، از قابلیت های IVS چون : Tripwire ( عبور از خط )، Intrusion ( ورود به منطقه ممنوع )، Object Abandoned ( اشیای جا مانده ) و Object Missing ( اشیای گم شده ) پشتیبانی می کند و امکانات لازم را به منظور آنالیز بهتر محیط برای شما فراهم می سازد. این دوربین از رم داخلی (Micro SD Card) تا حافظه ۱۲۸GB پشتیبانی می کند. این دوربین یکی از انواع دوربین مداربسته داهوا با قابلیت های متعدد است که می تواند انتخابی عالی برای نصب در محیط های مسکونی، تجاری، اداری و … باشد.

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره

NVR4216-4KS2 : این دستگاه ذخیره ساز ۱۶ کانال تحت شبکه، می تواند از دوربین های IP تا رزولوشن ۸MP و مجموع پهنای باند ۲۰۰Mbps با قابلیت های تشخیص چهره و هوشمند پشتیبانی کند.
دوربین های شناسایی چهره، یکی از انواع دوربین مداربسته داهوا هستند که بر مبنای هوش مصنوعی یا AI عمل می کنند و این امکان را فراهم می سازد تا لیستی از چهره ها را در دیتابیس دوربین تعیین کرد تا عملیات شناسایی چهره بر مبنای دیتابیس از پیش تعیین شده انجام شود. این نوع محصولات با مشخصه Face Recognition در مشخصات فنی قابل تفکیک هستند.

 

  •  دوربین مداربسته پلاک خوان داهوا : دوربین های پلاک خوان، یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته داهوا هستند که می توانند امکانات پلاک خوانی را برای شما مهیا سازند. از این دوربین ها به منظور تشخیص و شناسایی پلاک استفاده می شود. دوربین های پلاک خوان معمولا به صورت پارکینگی و جاده ای عرضه می شوند. دوربین های پارکینگی می توانند در سرعت محدودی به تشخیص پلاک ها بپردازند، اما دوربین های تشخیص پلاک جاده ای می توانند پلاک های خودروها را با سرعت بسیار بالا را تشخیص و شناسایی کنند. دوربین های پلاک خوان به ANPR (Automatic Number Plate Recognition) معروف هستند. الگوریتم پلاک خوانی بر مبنای یک الگوریتم هوشمند به منظور خواندن و تشخیص کاراکترهای پلاک است.

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره

یکی از دوربین های پر فروش پلاک خوان پارکینگی داهوا دوربین ITC-237 می باشد که یک دوربین ۲MP است و می تواند پلاک خودروها تا سرعت ۲۰km/h را تشخیص و بر مبنای لیست های سیاه و سفید خود شناسایی نماید و بر مبنای آن اجازه ورود به داخل پارکینگ و یا محوطه داده شود. می توان ورودی پارکینگ های مجتمع مسکونی، ادارات و مجتمع های تجاری و حتی پارکینگ های عمومی را با استفاده از این دوربین ها پوشش داد.

 

  • دوربین مداربسته حرارتی (Thermal) داهوا : دوربین های حرارتی نیز از انواع دوربین مداربسته داهوا هستند که می توانند دمای اجسام و میزان نور مادون قرمز ساطع شده از آن ها را شناسایی کنند. این دوربین ها در اغلب موارد به منظور پیشگیری و کنترل آتش سوزی در مراکز نظامی، پالایشگاهی، آزمایشگاهی، جنگل ها، مزارع و … مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از این نوع دوربین ها، به منظور نظارت بهتر نقاط مرزی به منظور تشخیص انسان از ابزار آلات جنگی استفاده می شوند.

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره

دوربین های حرارتی، به صورت اسپید دام، دام و بولت عرضه می شوند. شرکت داهوا، سبد گسترده ای از دوربین های حرارتی را عرضه کرده است که ما به معرفی یکی از آن ها می پردازیم :
TPC-PT8421B : این دوربین PTZ تحت شبکه حرارتی ۲MP، با قابلیت عبور از خط و ورود به منطقه ممنوع است. همچنین می تواند در صورت تشخیص آتش، آلارم ها و هشدارهای لازم را ارسال نماید. همچنین می توان تنظیمات پریست و تور را در این دوربین اعمال نمود تا بر آن مبنا دوربین پوشش و دید کاملی نسبت به وقایع محیط داشته باشد.

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره

  •  دوربین مداربسته ضد انفجار داهوا : دوربین های ضد انفجار یا Explosion-Proof، یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته داهوا هستند که بدنه آن ها به گونه ای طراحی شده اند که هیچ دود، گاز و یا جرقه ای در داخل دوربین، به بیرون تراش نمی کند و هیچ خطری در خصوص انفجار و آتش سوزی در مراکز حساس را ایجاد نمی کنند. این نوع دوربین ها، در مراکز پالایشگاهی و نفت و گاز بسیار پر کاربرد هستند.
  •  دوربین های ضد اکسایش داهوا : بدنه دوربین های ضد اکسایش یا Anti-Corrosion، نیز در مقابل هر گونه عوامل خارجی مقاوم هستند و جنس بدنه ی آن ها به گونه ای است که هیچ عوامل یا مواد شیمیایی نمی توانند سبب آسیب رسیدن به بدنه آن ها و در نهایت آسیب جدی شوند. این نوع دوربین ها اغلب در محیط های آزمایشگاهی، رطوبتی و محیط های حساس نصب می شوند.
  •  دوربین های چند لنز یا پانوراما داهوا : دوربین های چند لنزی یا Panoramic، از انواع دوربین مداربسته داهوا هستند که می توانند محیط شما را به صورت کامل تحت پوشش و نظارت خود قرار دهند و دیگر نیازی به نصب چند دوربین و صرف هزینه های اضافی به منظور خرید دوربین ها، تجهیزات وکابل کشی نیست.

 

لازم به ذکر است که محصولات داهوا در تکنولوژی های مختلفی ارائه شده است که در این مقاله فقط به معرفی چند نوع از محصولات داهوا پرداختیم.

 

مراکز خرید انواع دوربین مداربسته داهوا

محصولات داهوا، توسط شرکت های متعددی در ایران عرضه می شوند که همه ی آن دارای خدمات گارانتی نیستند و خدمات خوبی را ارائه نمی کنند. شرکت فراگستر پرشیا الکترونیک، بزرگترین ارائه کننده و عرضه کننده محصولات داهوا در ایران است که محصولات داهوا را با گارانتی ۲۵ ماه و همراه با پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته ارائه می کند. به منظور خرید از شرکت فراگستر می توانید به وب سایت فراگستر مراجعه نمایید و یا تماس با شماره ۰۲۱۵۳۸۶۲ و ارتباط با بخش فروش، از نزدیک ترین نمایندگی در شهر خود مطلع شوید.

 

کلام آخر در خصوص نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره

همانطور که شرح داده شد، هر یک از انواع دوربین مداربسته داهوا، می توانند ما را برقراری امنیت بیشتر و نظارت کامل محیط پیرامون یاری سازند. البته که توجه به این نکته ضروری است که چه دوربینی برای محیط ما مناسب است و در انتخاب و خرید خود حتما از کارشناسان صنعت نظارت تصویری، مشاوره دریافت نماییم.

نوشته نقش انواع دوربین مداربسته داهوا در زندگی روزمره اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.