دیجی اسکریپت

نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل انبوه از روش اصولی | دیجی اسکریپت

نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل انبوه از روش اصولی
[ad_1]

نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ به صورت اصولی
نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ به صورت اصولی

در ابتدای امر باید عرض کنم ما در دنیای اینترنتی زندگی می‌‌کنیم که کماکان ارتباطات و اطلاعات ما را محاصره کرده و ما باید بتوانیم از این اطلاعات و قدرت ارتباط پول‌‌سازی کنیم.
یکی از این فرصت های درآمدزایی ایمیل‌‌مارکتینگ هست که می‌‌خواهیم در این مطلب به نکاتی درباره ایمیل‌‌مارکتینگ به‌‌صورت اصولی بپردازیم و نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ برای شما دوستان عزیزم مطرح کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

ایمیل مارکتینگ چیست

ایمیل مارکتینگ یکی از پراهمیت‌ترین نوع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ است که به شما در ارتباط با مشتریان کمک شایانی می‌کند و شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیارکمی به‌طور حیرت‌آوری با مخاطبان خود در تماس باشید و از روند کار خود، محصولات جدید خود به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید.

جالب است بدانید کسب‌وکار و اشخاصی در ایران هستند که اهمیت ایمیل‌مارکتینگ را طوری دریافتند که امروز درآمدهای میلیونی را از آن خود می‌کنند آن‌هم فقط با ارسال یک ایمیل به‌صورت انبوه!

فرض کنید به ۱۵۰۰۰ هزار کاربر اطلاع رسانی کنید که محصول جدیدی در سایت خود قرار داده اید یا تخفیف باورنکردنی ای را برایشان تدارک دیده اید از این تعداد کاربر، به صورت میانگین و تجربه خودم ممکن است ۵۰۰ نفر خرید نهایی را انجام دهند. به‌‌نظرتون چه درآمدی نصیب شما میشود؟ آن هم فقط در یک روز! ایمیل‌‌مارکتینگ را جدی بگیرید.

ارسال ایمیل به مخاطبین
ارسال ایمیل به مخاطبین

اصول نگارشی را رعایت کنید

برای نوشتن هر مطلبی باید از اصول نگارش، پیروی شود که اینجا به چندی از این نکات کلیدی میپردازیم.
در نوشتن متن ها باید اصول نگارشی و علامت گذاری ها (، . ؛ ؟ ! و…) رعایت شود که میتوانید از نرم افزار های آنلاین مانند ویراست‌‌لایو استفاده کنید که به صورت آنلاین متن ایمیل شما یا هر نوع متن دیگر را بررسی میکند و غلط های املایی و نگارشی متن شما را پیدا و تصحیح میکند. اینجا نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ را مطالعه میکنید.

از مهم ترین نکاتی که درباره ایمیل‌‌مارکتینگ باید بگویم این است: ایمیل خود را کاملا خودمانی ارسال کنید و سعی کنید در پیام های خبری و حتی صحبت با دوستان خود در تکست‌‌ها یا ارسال اس‌‌ام‌‌اس،هم از قواعد نگارشی استفاده کنید و هم از بیان صمیمی و خودمانی چون آن ها کتاب یا مقاله خریداری نکرده اند که مجبور باشند بیان خشک و کتابی را متحمل شوند. پس با مخاطب دوست باشید و احساس صمیمیت را به آن ها منتقل کنید.

نکته دیگر این‌که ایمیل شما نباید طولانی و خسته‌کننده باشد. مثلاً شما وقتی با صمیمی‌ترین دوست خود صحبت می‌کنید و می‌خواهید درباره یک کتاب توضیح دهید شروع به خواندن مقدمه کتاب می‌کنید یا به‌صورت خلاصه موضوع کتاب را بازگو می‌کیند و فقط چند نکته جذاب در گفتارتان بیان می‌کنید؟ من که اصلاً دلم نمی‌خواهد کسی مقدمه کتاب را برایم بخواند!

یک عنوان جذاب بنویسید

عنوان متن ایمیل بسیار مهم است. مهم‌تر از متن ایمیل یا متن نوشته شما در اس‌ام‌اس عنوان متن است زیرا مخاطب شما اگر عنوان جذابی را نبیند و احساس خاصی از متن ایمیل شما دریافت نکند ایمیل یا پیامتان را حتی بازهم نمی‌کند چه برد آن را بخواند. (عنوان جذابی را طراحی کنید) یک عنوان تأثیرگذار باید کوتاه و احساساتی چون احساس خطر، حس مالکیت، احساس از دست دادن، و… را تحریک کند. برای این امر می‌توانید از کلماتی که در عکس زیر مشاهده می‌کنید استفاده کنید. برای به‌دست آوردن این کلمات تحقیقات روان‌شناختی بسیاری بر روی عناوین مختلف کتاب‌ها و روزنامه و … صورت گرفته است.

کلماتی که باید رد
منبع: سایت شخصی ناهید عبدی

استفاده المان‌های گرافیکی و تصاویر در ایمیلتان را فراموش نکنید. یادتان است در دوران کودکی و یا همین بزرگ‌سالی وقتی کتابی که تصویر و رنگ در آن چایی نداشت را مطالعه می‌کردیم چقدر احساس خستگی و ناراحتی داشتیم؟ دقیقاً الآن هم همین است، کودک درون مخاطب شما به دیدن یک پیام با المان‌های گرافیکی علاقه بیشتری نشان می‌دهد تا یک متن خالی از رنگ و هنر.

اول مشتریان قبلی، سپس مشتریان جدید

سایت‌های بسیاری وجود دارند که به شما لیست ایمیل کاربران را می‌فروشند!
اما سعی کنید از لیست مخاطبان خودتان که قبلاً وارد سایت شما شده‌اند استفاده کنید زیرا ممکن است با ارسال ایمیل به مخاطبی که خودش شمارا انتخاب نکرده پیامتان ایجاد مزاحمت کند و مخاطب از شما رنجور شود و این تبلیغات منفی علیه کسب‌وکار شمارا به همراه دارد.

جمع بندی اصول ایمیل مارکتینگ

۱_ در متن خود از دستورات و قواعد نگارشی به خوبی بهره ببرید و مراقب باشید غلط املایی نداشته باشید.
۲_ با مخاطب خود مانند صمیمی‌ترین دوست خود صحبت کنید و از گزاف‌گویی بپرهیزید.
۳_ عنوان جذابی را برای ایمیل خود انتخاب کنید.
۴_ حتماً در ایمیل خود از المان‌های گرافیکی، تصاویر و رنگ استفاده کنید تا ایمیل شما مخاطب را بیشتر جذب کند.
۵_ برای ارسال ایمیل از ایمیل مخاطبانی استفاده کنید که قبلاً وارد سایت شما شده‌اند و خودشان ایمیلشان را به شما داده‌اند.

یک تقلب کوچولو: در تیتر ایمیل خود یا همان عنوان ایمیل خود از ایموجی استفاده کنید. 🙂

بهترین سیستم برای ایمیل مارکتینگ چیست

میلرلایت، سیستم ارسال ایمیل انبوه
میلرلایت، سیستم ارسال ایمیل انبوه

حالا که به نگارش متن و نکاتی درباره ایمیل‌مارکتیگ به‌صورت اصولی آشنا شدید موقع آن است که چگونگی استفاده از ایمیل‌ها و ارسال ایمیل انبوه بگویم. هم‌میهن عزیزم. در آموزش ارسال ایمیل انبوه این مقاله از سیستم ارسال ایمیل Mailerlite (میلر لایت) استفاده می‌کنیم برای استفاده از سیستم میلرلایت باید در آن ثبت‌‌نام کنید. ما در میهن‌‌وردپرس آموزش ثبت نام در میلرلایت را آموزش دادیم. برای دانستن نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ در میلرلایت مقالات را مطالعه کنید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.