دیجی اسکریپت

وردپرس بهتر است یا HTML | دیجی اسکریپت

وردپرس بهتر است یا HTML

وردپرس و HTML هر دو ازجمله بسترهایی هستند که شما با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود یک سایت حرفه‌ای و بسیار قدرتمند راه‌اندازی کنید. همان‌طور که می‌دانید HTML یک سیستم استاتیک است که ممکن است کار با آن برای شما چندان هم راحت نباشد، اما در مقابل آن وردپرس قرار دارد که به دلیل داینامیک بودن آن شما می‌توانید به‌راحتی مدیریت سایت خود را در دست بگیرید. اما وردپرس بهتر است یا HTML

 

به‌هرحال هریک از این سیستم‌ها دارای یک سری نقاط قوت و ضعف هستند و نمی‌توان به‌صورت حتم گفت کدام‌یک برای شما مناسب است. شما باید در وهله اول توانایی و نیازهای خود را بشناسید و سپس یکی از آن‌ها را برای راه‌اندازی سایت خودتان استفاده کنید.

 

در این مقاله ما شما را با تمامی قابلیت‌های این دو پلتفرم آشنا خواهیم کرد و مزایا و معایب هریک را برای شما بازگو می‌کنیم.

آشنایی با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار کاربرپسند است که قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. افرادی که از این سیستم برای راه‌اندازی سایت خود استفاده می‌کنند نیازی به هیچ نوع مهارتی درزمینه کد نویسی ندارند و می‌توانند بدون نگرانی یک سایت حرفه‌ای و بسیار قدرتمند بسازند.

 

البته در برخی مواقع ممکن است افراد بخواهند یک سری تغییرات را با استفاده از برنامه‌نویسی در سایت اعمال کنند که این امر نیز برای آن‌ها از طریق CSS اضافی، امکان‌پذیر است.

 

به این نکته توجه کنید که ما الآن داریم در خصوص WordPress.org صحبت می‌کنیم که کاملاً با WordPress.com تفاوت دارد. برای شناخت تفاوت این دو مورد می‌‌توانید مقاله تفاوت سایت WordPress.com و WordPress.org چیست؟ را مطالعه فرمایید.

 

همچنین وردپرس دارای یک سری قالب و افزونه می‌‌باشد که کار را برای شما بسیار آسان خواهد کرد و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌‌دهد.

 

اگر می‌‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس به‌‌دست بیاورید می‌‌توانید مقاله وردپرس چیست؟ چگونه سایت بسازیم؟ را مشاهده کنید که شامل اطلاعات کاملی از وردپرس در اختیارتان قرار می‌‌دهد.

 

مهم‌‌ترین مزایای وردپرس

ما در سایت ۲۰اسکریپت قبلاً مقاله‌های زیادی را در خصوص وردپرس و قابلیت‌های آن برای شما عزیزان قرار داده‌ایم و در اینجا فقط به برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های وردپرس به‌اختصار اشاره خواهیم کرد:

  • امکان نصب در کمتر از ۵ دقیقه
  • عدم نیاز به مهارت در کد نویسی
  • پنل مدیریتی بسیار آسان و کاربردی
  • رابط کاربری آسان
  • انعطاف‌‌پذیری بالا
  • امکان استفاده از پوسته‌‌ها و پلاگین‌‌ها برای راحتی در اعمال تغییرات
  • امکان سفارشی‌‌سازی کردن تمامی عناصر سایت

 

معایب وردپرس

مسلماً هیچ سیستمی در دنیا وجود ندارد که بتوانید به‌صورت ۱۰۰ درصد تمامی افراد را راضی نگه دارد، وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در برخی مواقع ممکن است شما بخواهید قابلیتی به سایت خود اضافه کنید و افزونه‌ای در این خصوص پیدا نمی‌کنید؛ پس خودتان باید دست‌به‌کار شوید و آن افزونه را بسازید.

 

برای این کار شما نیاز به زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript دارید که برای یادگیری این موارد به زمان نیاز خواهید داشت.

 

همچنین شما اگر بخواهید سایتتان یک عملکرد خوب داشته باشد باید همیشه آن را به‌روز نگه‌دارید؛ ازاین‌رو شما باید به‌صورت مداوم بررسی کنید که افزونه‌ها و قالب سایتتان به آخرین نسخه آپدیت شده باشد. البته شما این امکان را نیز دارید که به‌صورت خودکار، وردپرس و افزونه‌ها را به‌روزرسانی کنید. برای این موارد می‌‌توانید راهنمایی ما را در مقاله آپدیت خودکار وردپرس بدون نیاز به افزونه و آپدیت خودکار افزونه ها در وردپرس با Automatic Updater مشاهده کنید.

 

آشنایی با HTML

برخلاف تصور بسیاری از افراد، HTML زبان برنامه‌نویسی نیست و یک زبان نشانه‌گذاری می‌باشد. HTML به همراه CSS و JavaScript برای ساخت وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، اما به‌صورت کلی ساختار اصلی سایت توسط HTML ارائه می‌شود و سپس توسط دو مورد دیگر بهبود پیدا می‌کند.

 

CSS درواقع به ساختار بصری سایت شما کمک می‌کند و نقش مؤثری در چیدمان و طراحی اجزای سایت دارد. به بیان ساده هر آنچه سفارشی‌سازی در طراحی سایت شما ایجاد می‌شود توسط CSS صورت می‌گیرد. از طرف دیگر جاوا اسکریپت برخلاف دو مورد گفته‌شده یک زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر منطق است که عملکرد عناصر محتوا را در پاسخ به عملکرد کاربر کنترل می‌کند.

 

خب حالا بریم سراغ جوانب مثبت و منفی این سیستم:

مزایای HTML که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد

مهم‌ترین موردی که در این قسمت خودنمایی می‌کند، عدم نیاز به آپدیت‌های مکرر است. درواقع اگر شما یک سایت استاتیک دارید، نیازی نیست نگران به‌روزرسانی‌های آن باشید. درواقع تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پس از اعمال هر تغییر، یک نسخه پشتیبانی از سایت خود بگیرید تا مشکلی برای آن به وجود نیاید.

 

مورد دیگر این است که شما این امکان را دارید که به‌راحتی، کدهای سایت خودتان را اصلاح کنید، درواقع ازآنجاکه هسته اصلی سایت توسط یک زبان نشانه‌گذاری طراحی‌شده است، اصلاح آن نیز بسیار راحت‌تر از وردپرس می‌باشد.

 

شما برای استفاده از HTML نیازی به منابع زیادی ندارید و می‌توانید آن را بر روی یک سرور ارزان با منابع محدودتر نصب کنید و این در حالی است که شما برای راه‌اندازی سایت در وردپرس نیاز به منابعی مانند PHP یا MySQL دارید که ممکن است برای شما هزینه‌بر باشد.

 

معایب HTML

مهم‌ترین موردی که ممکن است شما را از انتخاب این سیستم برای راه‌اندازی سایت باز دارد، استاتیک بودن آن می‌باشد. به بیان ساده، اگر شما یک فرد مبتدی درزمینه کد نویسی هستید این سیستم به‌هیچ‌وجه برای شما مناسب نیست.

 

شما در این سیستم برای اعمال هر نوع تغییری باید کد نویسی انجام دهید. همچنین اگر می‌خواهید ظاهر سایت خود را تغییر دهید، باید CSS خود را بازنویسی کنید.

 

ازجمله موارد دیگری که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند، هزینه‌ی بالای نگهداری از وب‌سایت است. به این صورت که ممکن است شما مهارت کد نویسی نداشته باشید و نتوانید تغییرات را در سایت انجام دهید؛ به همین دلیل نیاز دارید تا یک برنامه‌نویس برای به‌روزرسانی‌ها و دیگر موارد استخدام کنید که هزینه آن بسیار بالا است.

 

وردپرس بهتر است یا HTML

حالا که با هر دو این سیستم‌ها آشنا شدید، سؤال اینجاست که کدام‌یک از آن‌ها، انتخاب بهتری برای شما است؟ به‌صورت کلی این نیاز سایت و مهارت شما است که مشخص می‌کند کدام مورد می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و شما با توجه به آن‌ها می‌توانید یکی از سیستم‌های HTML یا وردپرس را انتخاب کنید.

 

به بیان کلی اگر سایت شما نیازی به به‌روزرسانی‌های مرتب و یا اعمال تغییرات منظم ندارد، HTML گزینه مناسب‌تری نسبت به وردپرس برای شما است، چراکه سرعت و عملکرد بهتری را در اختیار شما می‌گذارد.

 

اما اگر به‌دنبال توسعه و پیشرفت سایت خودتان هستید و می‌خواهید به‌صورت منظم محتوا و یا طراحی و … را تغییر دهید، به‌صورت حتم وردپرس را برای راه‌اندازی سیستم خود انتخاب کنید.

 

خب الآن تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب یکی از این سیستم‌ها است. قبل از اینکه کار با آن‌ها را شروع کنید نیاز به یک سری موارد اولیه دارید. اگر وردپرس را انتخاب کرده‌اید، نیاز دارید که یک شرکت هاستینگ مناسب برای خود انتخاب کنید و دامنه سایت خود را انتخاب کنید.

 

اما اگر HTML را انتخاب کرده‌اید، باید حتماً قبل از شروع کار با این سیستم، نحوه استفاده از مواردی مانند CSS، PHP، HTML و JavaScript را بدانید.

 

امیدواریم این مقاله به شما برای انتخاب یک بستر مناسب کمک کرده باشد. موفق و پیروز باشید.

نوشته وردپرس بهتر است یا HTML اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

برچسب ها

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.