دیجی اسکریپت

پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو و بهترین ابزار برای انجام آن | دیجی اسکریپت

پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو و بهترین ابزار برای انجام آن
[ad_1]

پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو
پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو

همان‌طور که مسلماً همه شما می‌دونید، سئو سایت یکی از مواردی هست که نمی‌شه اون رو نادیده گرفت و همه سایت‌ها فارغ از اینکه چه فعالیتی دارند، باید بتونند از یک سری راهکار برای بهبود سئو سایت خودشون پیدا کنند. یکی از مواردی که توی سئو سایت تأثیر داره، کلمات کلیدی هست و شما می‌تونید با انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی، نقش مؤثری توی سایت خودتون داشته باشید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌تونید از روش‌هایی که در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد استفاده کنید.

همه افرادی که به یک طریقی با وردپرس سروکار دارند می‌دونند که کلمات کلیدی نقش خیلی مهمی برای جذب کاربر داره و انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب می‌تونه باعث بشه سایت شما به‌مراتب، بیشتر کلیک بشه و نتیجه این موضوع هم می‌شه ترافیک ورودی بیشتر و پیشرفت کسب‌وکار اینترنتی شما.

حالا ما توی این مقاله تصمیم گرفتیم که ابزاری رو به شما معرفی کنیم که بتونید با کمک اون‌ها، کلمات کلیدی مناسبی رو برای محتوای سایت خودتون انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.:)

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو

خب حالا شاید کنجکاو شده باشید که این ابزارهایی که براتون گفتیم چی هستند و اصلاً چه‌کاری برای شما می‌کنند، به‌صورت کلی این ابزارها به شما کمک می‌کنند کلماتی رو پیدا کنید بیشترین جستجو رو توی گوگل داشتند، یعنی اینکه بررسی می‌کنه که افراد کدام کلمات رو به دفعات بیشتری توی گوگل سرچ کردند.

شاید با خودتون فکر کنید که پیدا کردن این کلمات کلیدی خیلی هم کار آسونی هست و حتی با حدسیات خودتون این کار رو پیش ببرید، اما خب باید گفت این کار نیاز به تجربه زیاد داره و افرادی که به تازگی وارد کسب‌وکارهای اینترنتی شدند نمی‌تونند به‌راحتی این کلمات رو پیدا کنند.

همچنین شما با استفاده از این ابزارها می‌تونید متوجه بشید که سایت‌های رقیب از چه کلمات کلیدی توی سایت خودشون استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تونه به شما هم کمک کنه تا از اون کلمات استفاده کنید و رتبه خودتون رو بهبود ببخشید.

پس با این اوصاف بهتره که از یک ابزار حرفه‌ای برای این کار استفاده کنید و وقت خودتون رو هم هدر ندید. به بیان ساده شما این امکان رو دارید که با کمک این ابزار، در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، کسب‌وکار اینترنتی خودتون رو توسعه بدید و میزبان کاربران بیشتری توی سایت خودتون باشید.

بهترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی

ما توی این مقاله برای شما تعدادی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی رو معرفی می‌کنیم؛ که کارکرد هر کدوم از اون‌ها متفاوته و ما نمی‌تونیم بگیم یکی از این ابزارها از بقیه بهتر هست. اما به‌صورت کلی سعی کردیم تا جایی که امکانش هست ابزارهایی رو معرفی کنیم که برای شما مفید واقع شوند.

بیشتر این پلاگین‌ها رایگان هستند اما یکی دو تا از اون‌ها تا مدتی برای شما رایگان هستند و پس از اون شما باید برای استفاده از امکانات این ابزار هزینه پرداخت کنید؛ که این موارد همگی توی توضیحات ابزارها براتون آورده شده.

خب بریم که با هم این ابزارها رو بررسی کنیم و بیشتر باهاشون آشنا بشیم:

SEMRUSH

خب بریم که اولین و البته یکی از بهترین ابزارهایی که می‌تونید برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید رو با شما آشنا کنیم.:) SEMRUSH یکی از حرفه‌ای‌ترین و قدرتمندترین ابزارهایی هست که شما می‌تونید از اون استفاده کنید و جالب اینجاست که در عین کاربردی بودن، کار با اون هم خیلی راحت هست و شما می‌تونید خیلی راحت به نتیجه مورد نظر خودتون دست پیدا کنید.

SEMRUSH
SEMRUSH

البته این نکته رو هم در نظر بگیرید که استفاده از این ابزار فقط ۳۰ روز اول رایگان هست و شما بعد از یک ماه باید برای بهره بردن از قابلیت‌هاش، به‌صورت دلاری هزینه پرداخت کنید.

روند کار این ابزار به این صورت هست که شما باید آدرس سایت خودتون رو وارد کنید و کمی منتظر باشید تا یک لیست از کلمات کلیدی سایت رو ببینید. البته شما می‌تونید این کار رو با سایت‌های رقیب هم انجام بدید و متوجه بشید که از چه کلماتی استفاده می‌کنند.

همچنین بعد از اینکه نتایج رو دیدید اگه به سمت پایین صفحه اسکرول کنید می‌تونید یک لیست خیلی کاربردی از کلمات کلیدی که ممکنه بخواهید استفاده کنید رو ببینید.

AnswerThePublic

این ابزار به نسبت موارد دیگه یک تفاوت اصلی داره و اون هم این هست که بعدازاینکه شما کلمه موردنظر خودتون رو سرچ کردید، نتیجه به‌صورت بصری براتون نمایش داده می‌شه. البته تفاوت دیگری هم که با مورد قبلی داره این هست که کلمات کلیدی توی سؤالاتی که از گوگل پرسیده می‌شه نمایش داده می‌شه.

خب حالا ممکنه بگید چطوری این اتفاق پیش میاد؟ ببینید روند کار این ابزار به این صورت هست که شما باید یک کلمه کلیدی موردنظر رو وارد کنید و این ابزار یک سری کلمات سؤالی رو با اون ترکیب می‌کنه و نتایج رو بعد از بررسی کردن به‌صورت یک گزارش در اختیار شما قرار می‌ده و شما می‌تونید در صورت دلخواه اون‌ها رو به‌صورت یک پرونده دلخواه CSV روی سیستم خودتون بارگذاری کنید.

AnswerThePublic
AnswerThePublic

باید این موضوع رو هم بدونید که نتایج کلمات کلیدی توی Answer The Public مبتنی بر ویژگی‌های پیشنهادی خودکار Google و Bing هست و شما برای اینکه بتونید هر کدوم از اون‌ها رو توی گوگل جستجو کنید کافیه روی اون کلیک کنید تا نتایج توی یک تب جدید براتون نمایش داده بشه.

Ubersuggest

Ubersuggest هم یکی دیگه از ابزارهایی هست که می‌تونه برای پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک کند. این ابزار یک لیست از کلمات کلیدی به شما نشون می‌ده که کلمات این لیست به‌صورت رتبه‌بندی شده قرار گرفته شده است.

Ubersuggest
Ubersuggest

یکی از امکاناتی که این ابزار داره این هست که شما می‌تونید یک سری پیشنهادات مرتبط با کلمه کلیدی وارد شده ببینید که می‌تونه کمک خیلی زیادی برای بهبود کیفیت محتوای سایتتون باشه. همچنین یک جدول از ۱۰۰ نتیجه برتر Google برای اون کلمه کلیدی رو براتون نمایش می‌ده؛ جالب اینجاست که کلمه‌های این لیست، دارای یک سری جزئیات هستند که کار شما رو راحت می‌کنند.

مثلا شما میتونید یک سری بازدیدهای تخمینی، تعداد بک لینک‌ها یا موارد دیگه‌ای رو برای این کلمه ببینید تا بتونید بهتر و با دقت بیشتری این کلمات رو توی سایت خودتون استفاده کنید. همچنین اگه شما با استفاده از اکانت گوگل خودتون وارد این ابزار بشید می‌تونید از یک سری قابلیت‌های دیگه مثل یک سری پیشنهادات شخصی سازی سئو، کلمات کلیدی و رهگیری رتبه‌بندی روزانه دریافت کنید.

این ابزار کاملا رایگان هستش و تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که وارد سایت بشید و کلمه کلیدی مورد نظر خودتون رو وارد کنید و سپس نتایج رو دریافت کنید.

Google Keyword Planner

خب بریم سراغ یکی از ابزارهای گوگل که برای پیدا کردن کلمه کلیدی طراحی و برنامه‌ریزی شده. تعداد افرادی که از این ابزار استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از بقیه ابزارها هست، که این موضوع هم به دلیل رایگان بودن این ابزار هست. البته می‌شه گفت بیشترین کارایی این ابزار برای افرادی هست که می‌خواهند تبلیغات خودشون رو توی گوگل اجرا کنند.

شما برای اینکه بتونید از Google Keyword Planner استفاده کنید به یک حساب Google Ads نیاز دارید که می‌تونید بعد از اینکه جیمیل خودتون رو وارد کردید، یک حساب جدید ایجاد کنید و یا از حساب قبلی خودتون استفاده کنید.

Google Keyword Planner
Google Keyword Planner

بعد از اینکه با استفاده از اکانت Google Ads خودتون وارد این ابزار شدید، می‌تونید خیلی راحت کلمه کلیدی مورد نظر خودتون رو وارد کنید و سپس نتایج یک ماه گذشته رو ببینید. همچنین اگه به سمت پایین اسکرول کنید می‌تونید یک سری کلمات کلیدی رو ببینید که مرتبط با کلمه مورد نظر شما هست.

یکی از مواردی که خیلی مهم هست اینه که این ابزار توسط گوگل طراحی شده، پس نتایجی هم که به شما نمایش می‌ده مسلماً اطلاعات ارزشمندی هستند که می‌تونه برای شما یک امتیاز مثبت به‌دست بیاورند.

Serpstat

یکی دیگه از ابزارهای بسیار کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی، Serpstat هست که می‌خوایم توی این قسمت شما رو با اون آشنا کنیم. اول این نکته رو بگم که این ابزار رابط کاربری خیلی ساده‌ای داره و شما می‌تونید خیلی راحت با اون کار کنید، در ضمن استفاده از امکانات این ابزار هم کاملا رایگانه و شما می‌تونید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از اون استفاده کنید.

این ابزار به شما این امکان رو می‌ده که نام دامنه، لینک یا کلمه کلیدی مورد نظر خودتون رو وارد کنید و نتایج رو ببینید، مثلا اگه شما توی باکس مشخص شده در تصویر زیر یک کلمه کلیدی مورد نظر خودتون رو وارد کنید می‌تونید برترین نتایج گوگل رو برای این کلمه ببینید که این کلمات دارای رتبه‌بندی هستند و برترین کلمه هم در اول نتایج قرار داره.

Serpstat
Serpstat

همچنین می‌تونید دامین سایت خودتون رو وارد کنید تا بتونید اطلاعات کامل‌تری دریافت کنید و متوجه بشید چه کلمات کلیدی توی سایتتون تأثیر بیشتری برای کاربر داشته و یا اینکه سایت شما چه میزان ترافیک ورودی داره.

SpyFu

این ابزار می‌تونه به شما برای پیشی گرفتن از رقبای سایتتون خیلی مفید واقع بشه، البته این نکته رو هم بگم که تمامی ابزارهایی که توی این مقاله براتون معرفی می‌کنیم، به‌نوعی کارایی خیلی خوبی دارند و نمیشه به‌صورت قطعی گفت که کدوم یکی از این موارد بهترین هست.

خب این موضوع رو بگم که ابزار SpyFu کاملا رایگانه و شما می‌تونید به دو روش از اطلاعات این ابزار استفاده کنید؛ به این صورت که شما می‌تونید کلمه کلیدی مورد نظر خودتون رو توی سایت، جستجو کنید تا بتونید نتایج رو توی وب‌سایت‌های دیگه مشاهده کنید، البته این نکته رو هم در نظر بگیرید که این ابزار تا الان پشتیبانی خیلی خوبی از زبان فارسی نداشته و شما می‌تونید از روی آمارهای تصویری که در اختیارتون قرار میده، نتیجه‌گیری کنید.

SpyFu
SpyFu

همچنین می‌تونید آدرس سایت خودتون و یا هر سایت دیگری که بخواهید رو وارد کنید و خیلی راحت نتایج رو ببینید، البته اگه بخواهید بیشتر از یک سایت رو بررسی کنید باید توی این سایت ثبت‌نام کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که این ابزار داره اینه که داده‌های گذشته رو ذخیره می‌کنه و شما می‌تونید متوجه بشید که سایت خودتون یا سایت رقیبتون در زمینه کلمات کلیدی چه تغییراتی داشته.

حرف آخر

و اما بریم سراغ حرف آخر، فرقی نداره شما چه نوع سایتی دارید، به هر حال بدون شک می‌خواهید سئو سایت خودتون رو افزایش بدید و برای این کار هم نباید تاثیر کلمات کلیدی رو دست کم بگیرید؛ پس پیشنهاد من اینه که هیچ فاکتوری رو برای افزاشی رتبه سئو خودتون نادیده نگیرید.

سعی کنید از کلماتی که سئو خوبی دارند توی سایت خودتون استفاده کنید تا بعد از مدت کوتاهی تأثیر شگفت انگیزش رو ببینید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. موفق و سربلند باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.