دیجی اسکریپت

چرا کشاورزان و گیاهان آبیاری قطره ای را ترجیح می دهند؟ | دیجی اسکریپت

چرا کشاورزان و گیاهان آبیاری قطره ای را ترجیح می دهند؟
[ad_1]

آبیاری قطره ای کارآمدترین سیستم انتقال آب و مواد مغذی برای پرورش محصولات است. این آب و مواد مغذی را مستقیماً به مقدار مناسب و در زمان مناسب به منطقه ریشه گیاه می رساند، بنابراین هر گیاه برای رشد بهینه ، دقیقاً همان چیزی را که نیاز دارد، بدست می آورد. این کشاورزان را قادر می سازد تا ضمن صرفه جویی در مصرف آب و کودها ، انرژی و حتی محصولات محافظت از محصول ، بازده بیشتری داشته باشند.

آبیاری قطره ای چگونه کار می کند؟
آب و مواد مغذی در مزرعه در لوله هایی به نام “قطره چکان” با واحدهای کوچکتر معروف به “قطره چکان” منتقل می شود. هر قطره چکان قطره های حاوی آب و کود ساطع می کند، در نتیجه باعث می شود آب و مواد مغذی به طور یکنواخت به منطقه ریشه هر گیاه، در کل یک مزرعه استفاده شود.

 

چرا کشاورزان آن را ترجیح می دهند؟
دلیل آن ساده است: آبیاری قطره ای نه تنها نسبت به سایر روش های آبیاری ، بازده سرمایه بیشتری را به همراه دارد، بلکه به کشاورزان روشی ساده و کارآمد برای کار در مزارع خود می دهد.

  • بازده کیفیت بالاتر
  • صرفه جویی در مصرف آب زیاد: بدون تبخیر ، بدون خالی شدن ، بدون اتلاف
  • صرفه جویی در انرژی: در فشار کم آب کار می کند
  • استفاده موثر از کود و محافظت از محصول ، بدون شستشو
  • وابستگی کمتر به آب و هوا ، ثبات بیشتر و خطرات کمتر

 

چرا گیاهان آن را ترجیح می دهند؟
درست مثل مردم ، گیاهان دوست دارند آب و مواد مغذی خود را به صورت متعادل دریافت کنند. هیچ کس نمی خواهد یک ماه غذا در یک روز بخورد و همین امر در مورد گیاهان نیز صدق می کند. به همین دلیل است که آبیاری قطره ای به طور مکرر و در مقادیر کم ، آب و مواد مغذی را اعمال می کند و شرایط مناسب رشد را تضمین می کند که به بیشترین بازده ممکن کمک خواهد کرد.

 

مزایای آبیاری قطره ای برای گیاهان:

  • در دسترس بودن زیاد آب و مواد مغذی
  • دوزهای آب و مواد مغذی متناسب با نیازهای رشد گیاه
  • بدون اشباع و هوادهی خوب خاک
  • از شوری زیاد ناشی از مصرف زیاد کود جلوگیری می کند
  • خیس نشدن شاخ و برگ که منجر به بیماری های قارچی شود

 

چرا دنیا به آبیاری قطره ای نیاز دارد؟

تا سال ۲۰۵۰ ، ۱۰ میلیارد نفر در سیاره ما زندگی می کنند و ۲۰٪ زمین قابل کشت کمتر برای هر نفر برای رشد کالری کافی که با کمبود آب نیز افزایش می یابد ، روشن است که چرا ما به راهی برای افزایش بهره وری کشاورزی و بهره وری منابع نیاز داریم. در اینجا آبیاری قطره ای جای می گیرد و اقتصاد کشاورزی جهانی را تغییر می دهد و به کشاورزان اجازه می دهد کالری بیشتری در هر هکتار و متر مکعب آب تولید کنند.

 

با استفاده از این سیستم آبیاری می توانید:

  • تأثیر خشکسالی و تغییرات آب و هوایی بر تولید مواد غذایی را کاهش دهید.
  • از آلودگی آبهای زیرزمینی و رودخانه های ناشی از شستشوی کود خودداری کنید.
  • از جوامع روستایی حمایت کنید ، فقر را کاهش داده و مهاجرت به شهرها را کاهش دهید.

 

 

کدام محصول برای آبیاری قطره ای مناسب است؟
هر محصولی را می توان با استفاده از آبیاری قطره ای کشت کرد. از محصولات زراعی مانند سویا ذرت یا نیشکر ، تا سبزیجات و محصولات درختی. در زمین صاف یا زمین شیب دار – آبیاری قطره ای متناسب با همه توپوگرافی ها است. تنها تصمیم ، انتخاب پیکربندی قطره ای مناسب بر اساس شرایط محصول و مزرعه است.

 

آبیاری قطره ای چقدر کارآمد است؟
آبیاری قطره ای با ۹۵-۱۰۰٪ راندمان استفاده از آب، کارآمدترین روش های آبیاری شناخته شده است. این در مقایسه با سیستم های آب پاش است که دارای ۸۰-۸۵٪ راندمان استفاده از آب یا سیلاب و شیارهایی هستند که ۶۰-۷۰٪ کارآیی دارند. کارآیی مربوط به اثربخشی سیستم بر عملکرد محصول و در نهایت بر عملکرد و سود دهی کشاورز است.

 

آیا آبیاری قطره ای گران است؟
کشاورزانی که قصد سرمایه گذاری در سیستم آبیاری قطره ای را دارند باید ROI را در مقابل روش های آبیاری جایگزین محاسبه کنند. از آنجا که آبیاری قطره ای ضمن صرفه جویی در ورودی ها (آب ، کود ، انرژی و نیروی کار) باعث افزایش قابل توجه عملکرد محصول می شود ، می تواند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی هزینه خود را پرداخت کند و سود بیشتری به جیب کشاورزان بگذارد.

نوشته چرا کشاورزان و گیاهان آبیاری قطره ای را ترجیح می دهند؟ اولین بار در اسکریپت ها. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.