دیجی اسکریپت

چگونه از تاخیر پرواز مطلع شویم؟ | دیجی اسکریپت

چگونه از تاخیر پرواز مطلع شویم؟
[ad_1]

خیلی از افراد به دلایل مختلفی از جمله محدودیت زمان ترجیح می دهند با استفاده از هواپیما خود را به مقصد مورد نظر برسانند. سفر با هواپیما به دلیل راحتی امروزه طرفداران زیادی دارد و روز به روز بر تعداد مسیرهای هوایی که هواپیماهای ایران در آن پرواز می کنند افزوده می شود، ایرلاین های داخلی و خارجی مختلفی در این خطوط مشغول به فعالیت هستند و در طول سال پروازهای متعددی را انجام می دهند. سفر با هواپیما در کنار تمامی مزایایی که دارد گاهی با مشکلاتی نیز همراه است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با سفر با هواپیما و نحوه اطلاع از تاخیر پروازها و…کسب کنید.

تهیه بلیط هواپیما

برای استفاده از هواپیما پیش از هر کاری باید برای خرید بلیط هواپیما اقدام نمود. بلیط های هواپیما به صورت بلیط چارتر و بلیط سیستمی از طریق آژانس هاس هواپیمایی یا وب سایت ارائه دهنده بلیط عرضه و به فروش می رسند. معمولا تمامی ایرلاین ها بلیط های سیستمی را برای مسیرهای هوایی مختلف ارائه می دهند و مسافران به راحتی می توانند به صورت مستقیم از طریق آن شرکت هواپیمایی برای خرید بلیط اقدام نمایند. برخی از مسیرهای هوایی بسیار پرتردد هستند و تقاضا برای بلیط آن ها بسیار بالا است، از این رو شرکت های چارتر کننده ای اقدام به پیش خرید تعدادی از صندلی های هر پرواز می کنند که به این بلیط ها بلیط های چارتری گفته می شود وحتما باید آنها از طریق شرکت های چارتر کننده خریداری نمود.

بلیط های چارتری برای تمامی مسیرها هوایی وجود ندارند و دارای قیمت ثابتی نیستند، اگر مسیر مورد نظر شما جز مسیرهای پرتردد محسسوب می شود به شما توصیه می کنیم که حتما از بلیط چارتری و مخصوصا بلیط های لحظه آخری استفاده نمایید که ارزان تر هستند، با این روش بخشی از هزینه های سفر خود را کاهش داده اید و می توانید آن را در طول سفر استفاده نمایید.

تاخیر پروازها

یکی از مواردی که  هنگام سفر با هواپیما ممکن است اتفاق بیافتد تاخیر پرواز ها می باشد. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند نقص فنی هواپیما و غیره. بنابراین بهتر است به منظور جلوگیری از ساعت ها انتظار در سالن های فرودگاه برای حرکت هواپیما با استفاده از روش هایی از تاخیر پروازها اطلاع پیدا کنید.

سال های قبل که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده فراهم نبود مردم با مراجعه به آژانس های هواپیمایی که بلیط را از آن ها خریداری نموده بودند از تاخیر پرواز ها آگاه می شدند. فعالیت آژانس های هواپیمایی تنها به خرید و فروش بلیط هواپیما ختم نمی شد بلکه آن ها خدمات جانبی دیگری مانند رزرو هتل، اطلاعاتی در خصوص پرواز ها و غیره را ارائه می دهند بنابراین کافی است برای اطلاع از تاخیر پروازها به یکی از آژانس های هواپیمایی سطح شهر مراجعه نمایید.

امروزه با گسترش شبکه جهانی اینترنت و روی کارآمدن وب سایت های ارائه دهنده بلیط مانند مستر بلیط خیلی راحت تر می توان از تاخیر پرواز ها آگاه شد. در صفحه این وب سایت ها بخش های گوناگونی تعبیه شده است که یکی از این بخش ها اطلاعات پرواز نام دارد، با کلیک بر روی این عنوان می توان اطلاعات بیشتری را در مورد پرواز ها به دست آورد.

در بخش اطلاعات پرواز اطلاعاتی در مورد زمان نشستن و حرکت پروازها، شرایط آب و هوایی مبدا و مقصد در چند روز آینده، اطلاعاتی در مورد فرودگاه، تاخیر پروازها یا لغو آن، نام ایرلاین ارائه دهنده بلیط و … را می توان کسب نمود. با استفاده از این روش دیگری نیازی به مراجعه حضوری نیست و فقط کافی است که چندین ساعت قبل از پرواز یا یک روز قبل از آن با مراجعه به یکی از وب سایت های ارائه دهنده بلیط وضعیت پرواز خود را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی می توان گفت بخش اطلاعات پرواز شامل موارد زیر می باشد:

  • نمایش لیستی از پروازهای روزانه و زمان واقعی حرکت آن ها
  • ارائه جدید ترین اطلاعیه ها در مورد میزان رطوبت و آب و هوای مقصد
  • اطلاعات تکمیلی در مورد فرودگاه های مختلف کشور
  • امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات پرواز از طریق ایمیل، پیام کوتاه و شبکه های اجتماعی
  • امکان مشاهده نقشه فرودگاه و شرایط آب و هوایی آن
  • نمایش آدرس و موقعیت جغرافیایی فرودگاه مبدا به منظور دسترسی راحت تر

 

رهایی از تاخیر در پروازها

بدون شک تاخیر پروازها و ساعت ها انتظار در فرودگاه برای  پرواز و حرکت هواپیمای مورد نظر می تواند بسیار خسته کننده باشد. شرایط و عوامل بسیاری وجود دارد که مانع از حرکت به موقع هواپیما می شوند اما می توان با انجام برخی از کارها از تاخیر در پروازها رهایی پیدا کرد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از پروازهای صبح به جای پروازی های آخرین ساعات شبانه روز

اگر می خواهید شاهد تاخیر کمتر در پروازها باشید بهتر است در هنگام رزرو و خرید بلیط بیشتر پروازهایی را انتخاب نمایید که در ساعات اولیه روز و صبح ها حرکت دارند زیرا این پروازها معمولا کمتر تاخیر دارند و شما می توانید سریعتر به پرواز برسید یا اگر پرواز تاخیر داشت یا لغو شد شما تا شب می توانید با استفاده از سایر پروازها خود را به مقصد برسانید.

رزرو پروازهای بدون توقف

برای برخی از مسیرهای طولانی درکنار پروازهای یکسره پروازهای با توقفی نیز ارائه می شوند که در طول مسیر ابتدا در یک فرودگاه فرود می آیند سپس برای ادامه مسیر پرواز می کنند . چنین پروازهایی به دلیل توقفی که دارند با تاخیر بیشتری همراه هستند و شما مجبور هستید ساعات بیشتری در هواپیما بمانید از این رو سعی کنید پروازهای بدون توقف را رزرو نمایید.

بررسی وضعیت آب و هوایی مقصد و شرایط جوی

آب و هوا و شرایط جوی نامساعد یکی از مهم ترین دلایل تاخیر یا لغو پروازها می باشد از این رو بهتر است قبل از رزرو بلیط به خصوص در فصل زمستان شرایط آب و هوایی مقصد و مسیر عبورهواپیما را بررسی کنید و در صورت نا مساعد بودن بلیط را برای تاریخ دیگری رزرو نمایید تا احتمال کنسلی یا تاخیر آن کاهش یابد.

انتخاب فرودگاه های کوچک

در فرودگاه های کوچک در مقایسه با فرودگاه های بزرگ تاخیر در پروازها کمتر اتفاق می افتد و معمولا به موقع انجام می شوند اما در فرودگاه های بزرگ و بین المللی به دلیل ازدحام پروازها و شلوغ بودن خطوط هوایی معمولا پروازها با تاخیر بیشتری همراه هستند.

انتخاب پروازهای روزهای اواسط هفته

معمولا پروازهایی که در روزهای اولیه یا اخر هفته انجام می شوند با به دلیل تعداد بالای پروازها و وجود ترافیک در باند فرودگاه با تاخیر همراه هستند، از این رو بهتر است پروازهایی را انتخاب نمایید که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه حرکت دارند. در این روزها معمولا تعداد پروازهای فرودگاه ها کاهش می یابد در نتیجه ترافیک پروازی نیز کاهش می یابد و پروازها معمولا بدون تاخیر حرکت می کنند.

از خرید بلیط پروازهای آخر وقت خود داری نمایید

پروازهایی که در ساعات آخر شب انجام می شوند معمولا با تاخیر همراه هستند و اگر تاخیر آن ها طولانی مدت باشد مجبور هستید تا صبح در فرودگاه منتظر بمانید و شانس خود را برای استفاده از سایر پرواز ها از دست می دهید و با تاخیر بیشتری به مقصد می رسید در حالی که پروازهای ساعات اولیه روز در صورت کنسلی یا تاخیر شانس استفاده از پروازهای بعدی را به مشتریان را می دهد.

پرواز با هواپیما بسیار راحت است و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسید اما تاخیر یا کنسلی پرواز می توانید استرس و نگرانی هایی را برای شما به وجود آورد  مخصوصا اگر بلیط خارجی تهیه کرده باشید و قصد سفر به یکی از کشورهای دنیا را داشته باشید.اما با رعایت نکات ذکر شده می توانید بلیطی را خریداری نمایید که میزان تاخیر آن به شدت کاهش می یابد و می توانید سفری آرام و بدون استرس را تجربه نمایید و لذت ببرید

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.