دیجی اسکریپت

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟ | دیجی اسکریپت

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟
[ad_1]

آیا تا به حال با خطای ۵۰۴ در وردپرس یا همان خطای ۵۰۴ gateway timeout مواجه شده‌اید؟
این خطا مانع از دسترسی کاربران به وبسایتتان خواهد شد. جالب اینجاست که اگر نتوانید این مشکل را از پایه حل کنید، مجدد ظاهرخواهد شد و موجب آزار شما می‌شود. نگران نباشید در اینجا هستیم تا به کمک هم راه حل اساسی این خطا را پیدا کنیم و آن را برطرف نماییم.

 

خطای ۵۰۴ در وردپرس

چه دلیلی باعث رخ دادن خطای ۵۰۴ در وردپرس می‌شود؟
این خطا زمانی رخ می‌دهد که سرور توانایی اتصال و پاسخگویی کامل به درخواست‌ها را ندارد. برای نمونه، زمانی که شما از فایروال افزونه‌ای مانند Sucuri استفاده می‌کنید احتمال دارد سرور توانایی اتصال نداشته و با خطای ۵۰۴ در وردپرس مواجه شوید.

 

صفحه‌ای که در هنگام دریافت خطای ۵۰۴ در وردپرس با آن مواجه می‌شوید، بستگی به سرویس هاستینگ شما دارد. از رایج‌ترین پیام‌هایی که در این زمان با آن مواجه می‌شوید عبارت است از:

  • ۵۰۴ Gateway Timeout
  • HTTP 504
  • ۵۰۴ ERROR
  • (Gateway Timeout (504
  • HTTP Error 504 – Gateway Timeout
  • Gateway Timeout Error

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟

حال با هم روش‌های مختلف حل خطای ۵۰۴ در وردپرس را بررسی می‌کنیم.

 

۱- صبر کنید و دوباره بارگذاری نمایید

گاهی اوقات خطای ۵۰۴ در وردپرس ممکن است به علت یک مشکل موقتی در سرور رخ دهد، در این مواقع چند ثانیه‌ای صبر کنید و مجددا صفحه وبسایت را بارگذاری نمایید. اگر مشکل حل شد دیگر نیازی به بررسی روش‌های دیگر نخواهد بود اما اگر همچنان مشکل به قوت خود باقیست با ما همراه باشید.

 

۲- غیرفعال کردن VPN

چنانچه از سرویس VPN استفاده می‌کنید، حتما آن را غیرفعال کنید و مجدد وبسایت را بارگذاری نمایید. گاهی اوقات این سرویس‌ها توانایی برقراری ارتباط با سرور را ندارند و شما را دچار خطای ۵۰۴ در وردپرس می‌کنند.
اگر مشکل این‌گونه حل شد پس یعنی سرویس VPN مقصر است و باید تعویض شود.

 

۳- غیرفعال کردن فایروال وبسایت

چنانچه از افزونه‌های امنیتی مانند Sucuri یا Cloudflare استفاده می‌کنید، احتمال اینکه سرور توانایی پاسخگویی به فایروال آن‌ها را نداشته باشد هست زیرا باید به صورت مستقیم به سرور متصل شوند.

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟

راهی که برای حل این مشکل پیش روی شماست، باید به سرویس فایروال متصل شده و از لیست آی‌پی‌ها، میزبان وبسایت را به لیست سفید متصل کنید. گاهی اوقات با غیرفعال کردن فایروال، خطای واقعی سرور مشاهده می‌شود.

 

۴- غیرفعال کردن شبکه پروکسی

اگر اینترنت شما با سرور پروکسی متصل است، ممکن است برای وبسایتتان ایجاد مشکل کند و با خطای ۵۰۴ در وردپرس مواجه شوید. برای اینکه در این زمینه مطمئن شوید حتما وبسایت خود را با یک سرویس اینترنت دیگر یا بدون پروکسی تست کنید. اگر مشکل برطرف شد حتما باید تنظیمات شبکه را تغییر دهید. برای حل این مشکل با پشتیبانی سرویس‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

 

۵- تغییر DNS های سرور

اتصالات اینترنت از سروری با عنوان DNS استفاده می‌کند. این گزینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سرورهای دیگر در اینترنت نیز متصل شوید. زمانی که این اتصال به درستی برقرار نشود و با شکست مواجه شود با خطای ۵۰۴ در وردپرس رو به رو می‌شویم. این مشکل را با تغییر DNS می‌توان برطرف کرد.

 

برای رفع این مشکل در ویندوز به قسمت control panel>>network and sharing center مراجعه کنید:

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟

در کامپیوترهایی با سیستم mac به قسمت Settings>> network مراجعه کرده و به صورت تصویر زیر عمل کنید:

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟

حال چه چیزی را جایگزین آدرس‌های دی ان اس کنیم؟

در گزینه اول آدرس ۸٫۸٫۸٫۸ و در بخش دوم آدرس ۸٫۸٫۴٫۴ را وارد کنید و سپس تنظیمات را ذخیره نمایید. مجددا وبسایت خود را بارگذاری کنید، مشکل باید رفع شده باشد.

 

۶- پاک‌سازی پایگاه داده وردپرس

پایگاه داده‌ای که خراب باشد وبسایت شما را با خطای ۵۰۴ در وردپرس رو به رو خواهد کرد. نگران نباشید! داده‌های وردپرس شما در امنیت به سر می‌برند، فقط پایگاه داده نیاز به پاک‌سازی دارد. برای این منظور افزونه WP-Sweep را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

 

۷- غیرفعال کردن افزونه و قالب و برگرداندن به حالت پیش‌فرض

یکی از دلایل به وجود آمدن خطای ۵۰۴ در وردپرس نیز می‌تواند افزونه یا قالب باشد. زمانی که هر کدام از این دو درخواست بیش از حد برای سرور ارسال کنند، مسلما شما خطا را از سمت سرور دریافت خواهید کرد. شاید اینجا بپرسید وقتی سایت با خطای ۵۰۴ در وردپرس مواجه شده چگونه افزونه و قالب خود را غیرفعال کنم. با اتصال به FTP یا وارد شدن به هاست می‌توانید نام پوشه را تغییر داده تا همگی غیرفعال شوند.

چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟

پس از آن وبسایت خود را مجدد مشاهده کنید، احتمالا خطا رفع شده است.

 

۸- عیب‌یابی بیشتر

حال اگر تا به اینجا با هیچکدام از موارد بالا نتوانستید مشکل را برطرف کنید، با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و مشکل را شرح دهید. مطمئنا مشکل از سمت سرور بوده و باید رفع شود. در صورتی که چنین اتفاقی نیفتد باید تصمیم به تعویض سرویس هاست خود بگیرید.

 

نتیجه گیری

خطایابی و رفع آن یکی ار وظایف مهم بر دوش وبمستران است. وبسایتی که با خطا مواجه می‌شود متاسفانه امتیازات خود را از دست می‌دهد پس با دقت باید برای رفع خطاهای آن وقت گذاشت. خطاهای رایج در وردپرس را قبلا برایتان گفتیم اما یک خطای دیگر که معمولا همه با آن مواجه شده‌ایم خطای ۵۰۴ در وردپرس است که با بررسی ۸ مرحله گفته شده در این مقاله می‌توانید آن را به راحتی برطرف کنید.

نوشته چگونه خطای ۵۰۴ در وردپرس را از بین ببریم؟ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.