دیجی اسکریپت

چگونه سایت راه اندازی کنیم؟ | دیجی اسکریپت

چگونه سایت راه اندازی کنیم؟
[ad_1]

هر فردی که دارای نوعی کسب و کار بوده یا خدماتی برای ارائه داشته باشد خیلی زود به این نتیجه می رسد که باید یک وبسایت داشته باشد. این روزها افراد همه نیازها و سوالاتشان را از طریق گوگل سرچ می کنند و از طریق سایت هایی که در این موتور جستجو بالا می آیند به هدف مورد نظرشان می رسند. این امر سبب شده که داشتن یک وبسایت خوب که خدمات یا محصولت را در صفحه اول گوگل قرار بدهد جزو اولویت ها به شمار می رود.

 

کسب و کارها یا ارگان های بزرگ همان ابتدا با اختصاص دادن هزینه های مربوط به این امر به سراغ برنامه نویسان رفته و اقدام به راه اندازی سایت می کنند ولی در این میان کسب و کارهای کوچک باید خودشان به فکر آموزش راه اندازی سایت بیفتند تا از هزینه های اولیه بکاهند.

 

آموزش طراحی و راه اندازی سایت چندان کار پیچیده ای نیست. از طریق دسترسی به یک مجموعه آموزش طراحی سایت ساده به راحتی می توان به این کار مبادرت ورزید ولی مانند همه موضوعات و رشته های تخصصی دیگر طراحی سایت نیز انواع و اقسامی دارد. بنابراین ابتدا باید تصمیم گرفت که هدف از راه اندازی سایت چه چیزی است و بعد از آن به دنبال سایر مراحل آن رفت. با توجه به نیاز افراد سایت های وردپرسی و سایت با HDML و CSS یکی از گزینه های انتخابی است. در ادامه به معرفی این دسته سایت ها و همچنین چگونگی راه اندازی سایتی با هر یک از آن ویژگی ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش راه اندازی سایت با وردپرس

وردپرس راحت ترین و در دسترس ترین نوع از سایت هایی است که هم از طرف شرکت های قوی و حرفه ای و هم کسب و کارهای نوپا مورد استقبال قرار می گیرد. در واقع وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست چرا که اصولا هدف از راه اندازی سایت هم در قدم اول ارائه محتواست. تا محتوایی برای ارائه نداشته باشی گوگل چیزی نخواهد یافت که از سایت ها نمایش بدهد. محتوا می تواند به صورت متنی، تصویری یا ویدئویی بوده و مشتمل بر معرفی یک محصول یا خدمات و هر موضوع مرتبط با آن باشد.

 

کار کردن با وردپرس بسیار ساده است چرا که افراد مختلفی با سطح آگاهی متفاوتی از کامپیوتر و برنامه نویسی به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کرده و سایت را مدیریت نمایند. حتی ساخت و راه اندازی سایت وردپرسی نیز از عهده افرادی با تخصص های متفاوت بر می آید. این سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان است و به صورت متن باز اجرا می شود.

 

کافی است یک مجموعه آموزش وردپرس را مطالعه و اجرا کنید تا در سریع ترین زمان ممکن هر نوع سایتی از سایت های شخصی، سایت های شرکتی، خبری یا فروشگاهی را در اختیار بگیرید. وردپرس از ابزارهای کمکی بسیار راحتی برخوردار است که مدیریت سایت و ادامه مسیر را نیز برای صاحبان سایت آسان می کند. قدم اول این است که مشخص کنید به دنبال راه اندازی چه نوع سایتی می باشید.

آشنایی با مفهوم سرور و هاست
برای راه اندازی هر نوع سایتی چه سایت وردپرسی و چه غیر آن باید چند قدم از پیش برداشت. بنابراین باید با مفاهیمی مثل سرور، هاست، لوکال هاست و… آشنا شد. سرور به کامپیوتری همیشه روشن و متصل به اینترنت گفته می شود که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و… را برای سرویس‌ گیرنده ‌ها یا همان سایت های داخل شبکه خودش آماده می ‌کند.

 

در توضیح هاست نیز باید گفت هاست یعنی میزبان. هاستینگ بخشی از سرور است که در آن اطلاعات و فایل ‌های وب‌ سایت بارگذاری می‌ شود. سرور می ‌تواند به صورت مجازی به چندین فضا تقسیم شود. به هر قسمت آن، هاست گفته می ‌شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک میزبان از یک وب ‌سایت میزبانی می‌ کند. برای راه ‌اندازی هر نوع سایتی در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ یک هاست مناسب برای خود باشید. هاست قیمت های متنوعی دارد که بسته به نوع سایت و حجم مورد نیاز آن متغیر است.

 

آموزش راه اندازی سایت با HTML و CSS

هیچ چیز غیر ممکن نیست. راه اندازی سایت کدنویسی شده نیز با گذراندن یک دوره خوب امکان پذیر است. آموزش برنامه نویسی چندان که به نظر می رسد کار سختی نیست؛ تنها باید اطمینان داشته باشید که به این کار علاقه دارید و برای آن ساخته شده اید. از مزایایی راه اندازی سایت با HDML و CSS شخصی سازی بیشتر آن است. اگر طراحی سایت حرفه ای را یاد داشته باشی می توانی بدون نیاز به توضیح دادن و سر و کله زدن با یک برنامه نویس خودت نیازهای سایتت را با توجه به کسب و کار و خدماتت برآورده سازی. یک وب سایت خوب فرآیند خدمات رسانی را تسهیل می کند تا جاییکه نیاز به صرف زمان زیادی برای رسیدگی به آن ندارید.

 

اولین قدم برای آموزش طراحی سایت با HDML و CSS آشنایی با مقدماتی است که در سایت وردپرسی به آن اشاره کردیم. بعد از آن باید به تعیین جزئیات وب سایت بپردازید؛ به طوری که قابل اجرا باشند. این مرحله یکی از کلیدی ترین بخش هاست که به کسب و کارها کمک می کند اولویت ها، مسئولیت ها و برند خود را بازتاب داده و تصویر درستی از آن به دیگران نشان دهند. باید هدف از طرح، پروژه وهمه موارد پیش از طراحی سایت روی کاغذ بیاید و مشخص شود.

آشنایی با مفهوم UI و UX
بعد از ورود به دنیای طراحی و راه اندازی سایت همان ابتدا با مفاهمی مثل UI و UX آشنا می شوید. خلاصه اش این است که واژه UI مخفف عبارت User Interface و به معنای رابط کاربری و واژه‌ی UX مخفف عبارت User Experience و به معنای تجربه‌ی کاربری است.

رابط کاربری شامل المان ‌های دیداری یک محصول است. به عنوان مثال در یک سایت یا اپلیکیشن، تمام تصاویر به کار رفته، رنگ ‌بندی ‌ها، طراحی ظاهری دکمه‌ ها و غیره در بردارنده ‌ی مفهوم UI است. طراحان رابط کاربری یا UI Designer‌‌ها وظیفه‌ ایجاد یکپارچگی و زیباسازی ظاهری یک محصول، برنامه یا وبسایت را بر عهده دارند. به شکلی که کاربر را جذب نمایند.

اصطلاح UX یا تجربه‌ کاربری را می ‌توان به طور تخصصی، تمام عواطف، احساسات و تجربه‌ کاربر از کارکردن با یک محصول معرفی کرد. باید بدانیم طراحی تجربه کاربری بسیار گسترده بوده تا جاییکه می ‌تواند در بردارنده‌ UI نیز باشد.

 

برای دسترسی به بهترین مجموعه آموزش برنامه نویسی اینجا کلیک کنید.

 

بهترین سایت برای آموزش طراحی و راه اندازی سایت
سایت های زیادی برای طراحی سایت و موضوعاتی چون طراحی سایت رایگان وجود دارد که همگی تلاش کرده اند بهترین آموزش ها را در این زمینه به علاقمندان ارائه کنند. در این میان سایت فرادرس به دلیل سابقه ای که در امر آموزش آنلاین برای خود دست و پا کرده، دسترسی به بهترین آموزش ها را آسان تر می سازد. در این سایت می توان هم مقدمات را آموخت و هم مانند یک حرفه ای به سمت تخصصی خاص گرایش پیدا کرد و از بهترین آموزش ها برخوردار شد. توصیه می شود برای هر گونه آموزشی در خصوص برنامه نویسی و طراحی سایت به سراغ بهترین ها رفته و از همان اول قدمتان را سفت و محکم بگذارید. خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج.

لطفا به این مطلب امتیاز بدید

این نوشته چگونه سایت راه اندازی کنیم؟ برای اولین بار در مرجع دانلود اسکریپت منتشر شده است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.