دیجی اسکریپت

چگونه مطالب وردپرس را در یک برگه خاص نمایش دهیم | دیجی اسکریپت

چگونه مطالب وردپرس را در یک برگه خاص نمایش دهیم
[ad_1]

نمایش مطالب وردپرس در یک برگه خاص
نمایش مطالب وردپرس در یک برگه خاص

محتوای سایت شما با توجه به قابلیت پیش‌فرض وردپرس، در یک صفحه اصلی نمایش داده می‌شود، اما خب برخی از افراد هستند که می‌خواهند سایت خودشان را سفارشی کنند و برای پست‌های وبلاگ خودشان یک صفحات جداگانه طراحی کنند؛ در این مقاله می‌خواهیم به شما روند این کار را به‌صورت کامل و مرحله‌به‌مرحله برای شما بررسی کنیم.

برخی از وب‌سایت‌ها به دنبال این هستند که با سفارشی‌سازی قسمت‌های مختلف سایت خودشان، حرفه‌ای بودن خودشان را به کاربر نشان دهند؛ این موضوع در خصوص صفحه اصلی سایت هم صدق می‌کند، اما بسیاری از افراد برای اینکه یک صفحه جداگانه ایجاد کنند با مشکل روبه‌رو می‌شوند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز این مقاله را به این دسته از عزیزان وردپرسی آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

نمایش مطالب وردپرس در یک برگه

خب همان‌طور که میدانید ودرپرس به کاربران خود این امکان را می‌دهد که اجزای مختلف سایت را سفارشی کنند و آن‌ها را مطابق با سلیقه خودشان پیکربندی کنند؛ به همین ترتیب شما می‌توانید به‌راحتی صفحه اصلی سایت خودتان را هم سفارشی کنید، اما این موضوع مختص تغییر طراحی صفحه اصلی نیست؛ شما می‌توانید هر صفحه‌ی دلخواهی را انتخاب کنید تا از آن به‌عنوان صفحه وبلاگ استفاده شود.

برای این کار شما در وهله اول باید دو صفحه سفارشی ایجاد کنید، این صفحات درواقع صفحه اصلی و صفحه وبلاگ شما هستند که باید برای ساخت آن‌ها به بخش پیشخوان » برگه‌ها » افزودن جدید بروید.

افزودن برگه جدید
افزودن برگه جدید

شما نیازی به اضافه کردن هیچ نوع محتوایی به این صفحات ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عنوان دلخواه برای آن انتخاب کنید، بعدازاینکه هر دو صفحه را ایجاد کردید باید به پیشخوان » تنظیمات » خواندن بروید.

انتخاب برگه به عنوان وبلاگ

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، باید در قسمت “صفحه اصلی شما نمایش داده می‌شود” روی گزینه‌ی “برگه یکتا” کلیک کنید. با انتخاب این گزینه دو فیلد زیر آن برای شما قابل‌دسترس خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

حالا باید “صفحه نخست” را به‌عنوان صفحه اصلی انتخاب کنید و “برگه نوشته‌ها” را بر روی صفحه پست‌ها یا همان بلاگ قرار دهید، درواقع همان دو برگه یا صفحه‌ای که در مرحله قبل ایجاد کردید را باید از این بخش انتخاب کنید. در آخر فراموش نکنید که تغییراتی که دادید را ذخیره کنید.

تنظیمات خواندن
تنظیمات خواندن

حالا به بخش برگه » همه برگه‌ها بروید و می‌بینید که این دو صفحه با برچسب جدید در آن قسمت ذخیره شدند، برای اطمینان از اینکه این برگه‌ها به‌درستی ایجاد شدند، می‌توانید روی گزینه نمایش کلیک کنید و آن‌ها را مشاهده نمایید.

البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که ظاهر این برگه‌ها کاملاً بستگی به قالبی دارد که شما روی سایت خودتان نصب کردید و الآن روی سایت فعال است؛ اگر بخواهید طراحی آن‌ها را تغییر دهید باید به بخش پیکربندی تنظیمات پوسته بروید و هر قسمتی که می‌خواهید را به‌دلخواه سفارشی کنید.

برای اینکه به پیکربندی آن دسترسی داشته باشید باید وارد پیشخوان وردپرس خودتان شوید و از بخش نمایش » سفارشی‌سازی را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید بخش‌های مختلف مربوط به قالب سایت را مشاهده و آن‌ها را مطابق باسلیقه خودتان تنظیم کنید.

سفارشی‌سازی
سفارشی‌سازی

قرار دادن برگه در فهرست سایت

خب تا اینجای کار شما یک صفحه وبلاگ به‌صورت جداگانه ساختید، حالا باید با استفاده از آموزشی که در این بخش برای شما قرار می‌دهیم، به بازدیدکنندگان سایت خودتان کمک کنید که این صفحه را پیدا کنند.

برای این کار شما باید وارد پیشخوان وردپرس خودتان شوید، سپس روی نمایش » فهرست‌ها کلیک کنید، در این صفحه شما باید صفحه وبلاگی را که در مرحله قبل ایجاد کردید را به فهرست پیمایش وب‌سایت خودتان اضافه کنید.

طراحی صفحه بلاگ

خب همان‌طور که میدانید بیشتر قالب‌های وردپرس با یک الگوی داخلی پیش‌فرض برای نمایش صفحه استاتیک به‌عنوان صفحه اول وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، اما خب شما می‌توانید آن را از طریق بخش پیشخوان » نمایش » سفارشی‌سازی، تغییر دهید.

 سفارشی‌سازی صفحه اصلی سایت
سفارشی‌سازی صفحه بلاگ

همچنین یک سری از قالب‌های وردپرسی هستند که یک الگوی صفحه اصلی را به‌دلخواه خودتان انتخاب کنید، اگر قالبی که روی سایت شما فعال است از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با ویرایش صفحه اصلی، آن را انتخاب کنید.

خب همان‌طور که میدانید، یکی از قابلیت‌های وردپرس این است که شما می‌توانید هر قابلیتی را با استفاده از یک افزونه به سایت خودتان اضافه کنید؛ در این بخش هم برای اینکه کار خودتان را راحت کنید می‌توانید از یک افزونه دراگ و دارپ کردن استفاده کنید و خیلی راحت صفحه اصلی سایت خودتان را طراحی و سفارشی کنید. برای این کار می‌توانید از مقاله مقایسه چند افزونه صفحه ساز وردپرس کمک بگیرید.

اینکه شما کدام افزونه را انتخاب می‌کنید کاملاً به نیازهای سایت شما بستگی دارد، اما پیشنهاد ما این است که از افزونه‌های المنتور یا ویژوال کامپوزر استفاده کنید. هر یک از این پلاگین‌ها امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهند و ایجاد صفحه اصلی را برای شما بسیار ساده خواهند کرد.

استفاده از افزونه المنتور

ابتدا مطمئن شوید قالب شما با المنتور سازگار است. می‌توانید از قالب‌های حرفه‌ای میهن وردپرس که با المنتور سازگاری دارند استفاده کنید. سپس کافیست افزونه المنتور را دانلود و نصب کنید. (آموزش نصب افزونه در وردپرس را ببینید.) سپس از بالای برگه ساخته شده روی ویرایش با المنتور کلیک کنید.

ویرایش با المنتور
ویرایش با المنتور

حالا کافیست المنت نمایش مطالب سایت را به برگه مورد نظرتان اضافه کنید. معمولا این المنت‌ها توسط طراح به قالب اضافه شده. خود المنتور نیز آیتم‌هایی برای افزودن لیست نوشته‌ها دارد اما چندان جذاب نیست.

به همین راحتی! مطالب سایت شما در برگه نمایش داده شد.

اگر در خصوص ساخت صفحات سفارشی در وردپرس اطلاعاتی ندارید می‌توانید از مقاله آموزشی چگونه در وردپرس یک صفحه اصلی سفارشی بسازیم؟ کمک بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. موفق و پیروز باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.