دیجی اسکریپت

کدام خودروها در بازار ایران بهتر فروخته می‌شوند؟ – باران وب | دیجی اسکریپت

کدام خودروها در بازار ایران بهتر فروخته می‌شوند؟ – باران وب
[ad_1]

اگر قصد خرید خودرویی را دارید به آینده‌ی خودرو هم توجه کنید. یک خودرو باید بازار خرید و فروش خوبی داشته باشد که بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد. بخصوص این روزها که ماشین یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود. این موضوع برای خرید ماشین‌های خارجی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا این خودروها با بالا و پایین شدن ارز، دچار نوسان قیمتی‌های بالایی می‌شوند.. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که بازار خودرو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و به دنبال خودروهایی می‌گردید که بازار کارکرده خوبی داشته باشند، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سانتافه

سانتافه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ با نسل دوم خود وارد ایران شد. اما این واردات چهار سال بعد با شروع تحریم‌ها متوقف شد. با این حال در همین مدت چهار سال، فروش خوبی را در بازار کشورمان تجربه کرد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری این کراس اوور لوکس کره‌ای، دارای دو نوع MPi و GDi است. موتور MPi قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور است. موتور GDi پرقدرت‌تر بوده و ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو این موتورها از طریق گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک قدرت تولیدی خود را به همه چرخ‌های هیوندای سانتافه منتقل می‌کنند. این موتورها ازنظر قدرت شتاب‌گیری و مصرف سوخت نیز تقریبا عملکرد یکسانی داشته و به ترتیب زمان شتاب‌گیری ۱۱٫۶ ثانیه و مصرف سوخت ۸٫۸ لیتر دارند.

از مزایای خودرو می‌توان به کابین بزرگ و جادار، طراحی داخلی و خارجی جذاب، کیفیت ساخت بالاو ایمنی مناسب اشاره کرد. ضمن اینکه اگر هنگام خرید ماشین، نسخه فول آپشن آن را انتخاب کنید، می‌توانید امکانات رفاهی و ایمنی وسیع‌تری را در اختیار داشته باشید. از جمله معایب خرید ماشین سانتافه نیز می‌توان به مواردی چون عدم شتاب‌گیری بالا، نرمی سواری نامناسب و تاخیر گیربکس در حین تعویض دنده‌معکوس اشاره کرد.

اپتیما

این خودرو با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر در بازار موجود است. مدل ۶ سیلندر که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به بازار وارد شد، از یک پیشرانه‌ی ۲٫۷ لیتری بهره می‌برد. این موتور قادر است، ۱۹۳ اسب بخار نیرو تولید کند. و دارای حداکثر گشتاور ۲۴۹ نیوتن متر است. در مدل‌های جدیدتر اپتیما، یک پیشرانه‌ی ۲٫۴ لیتری، ۴ سیلندر توانایی تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. پرفروش‌ترین مدل‌های کیا اپتیما در بازار ایران مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ آن است. در تمام نسخه‌های کیا اپتیما، یک گیربکس ۶ سرعته‌ی تمام اتوماتیک، نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. خودرو در مدت زمان ۹٫۵ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ می‌رساند.‌ همچنین مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر ۱۰٫۸ لیتر بوده و حداکثر سرعتی که می‌توانید با آن برانید ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت است.قیمت ماشین با توجه به سال تولید و در تیپ‌ها و جزئیات گوناگون، در بازه‌های قیمتی متنوعی در بازار یافت می‌شود. همین تنوع در قیمت باعث شده است که اپتیما بازار کارکرده گرمی داشته باشد. طراحی خودرو بسیار اسپرت و جوان پسندانه است. و از امکانات رفاهی و ایمنی مطلوبی برخوردار است. از معایب خودرو می‌توان به مصرف سوخت بالا و فضای محدود صندلی‌های پشتی اشاره کرد. علاوه بر آن خودرو از لحاظ فنی، چندان  با کیفیت نیست و خودرو هندلینگ خوبی در جاده‌های پر پیچ و خم ندارد. خرید ماشین برای جوانان پر هیجان و شیفته سرعت  توصیه نمی‌شود.

کیا سراتو

کیا سراتو دارای پیشرانه‌ای ۲ لیتری است که قدرتی برابر ۱۵۹ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۱۹۴ نیوتن متر تولید می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و  در زمان ۱۰٫۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ می‌رساند. سدان جمع و جور کیا سراتو از سال ۲۰۰۹ وارد بازار ایران شد. به دلیل استقبال خوب خریداران از این خودرو، شرکت سایپا به فکر مونتاژ آن افتاد. اما مسئله اینجا است که کیا سراتوی وارداتی ازنظر کیفیت ساخت و قطعات به‌کاربرده شده بسیار با کیفیت‌تر از سراتو تولید سایپا است. به همین دلیل باید توجه کنید که زمانی که از به‌صرفه بودن خرید ماشین سراتو صحبت می‌کنیم، منظور ما کیا سراتوی وارداتی است.

 خرید ماشین کیا سراتو برای جوانانی که به دنبال سرعت و هیجان هستند گزینه‌ی مناسبی نیست. اما یک خودروی خانوادگی محسوب می‌شود و می‌توانید با آن یک سفر ایمن و راحت را تجربه کنید

این خودرو کیفیت ساخت بسیار خوبی داشته و کاملا ایمن است و امکانات رفاهی فراوانی دارد. ضمن اینکه خوش فروش بودن آن در بازار دست‌دوم در کنار قیمت مناسب آن را به خودرویی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید. از معایب خودرو می‌توان به  قدرت کم موتور، صدای زیاد کابین در سرعت‌های بالا و فضای محدود صندلی‌های پشتی اشاره کرد.

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که ۷۲% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

اگر قصد خرید ماشین دارید، شناخت کافی از مزیت‌ها و معایب هر خودرو و قیمت روز مدل‌های مختلف آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. همراه مکانیک یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجلات خودرویی کشور است که تعداد زیادی مقاله در خصوص بررسی تخصصی انواع خودروها برای شما تهیه کرده است. ضمن اینکه شما می‌توانید با استفاده از ابزار قیمت روز خودرو همراه مکانیک پیش از خرید از جدیدترین قیمت‌ها مطلع شوید.

منبع: https://persiankhodro.com/show_news/129612

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.