دیجی اسکریپت

کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس و بایدها و نبایدهای آن | دیجی اسکریپت

کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس و بایدها و نبایدهای آن
[ad_1]

کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس و بایدها و نبایدهای آن

سیستم مدیریت محتوا وردپرس از زمان تولد خود تاکنون تحول عظیمی را در زمینه طراحی سایت ایجاد کرده است. علاوه‌بر ایجاد تغییر و تحول‌های به‌وجود آمده، وردپرس به تنهایی موجب ایجاد شغل‌های متعددی شده است. طراحی و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی، وب‌سایت‌های خبری و مجله‌ای، برنامه‌نویسی برای افزونه‌های وردپرس و…. همگی مشاغلی هستند که به وسیله وردپرس به‌وجود آمده‌اند. در این میان یکی از مشاغلی که به‌طور کلی کمتر به آن توجه شده است، کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس است.

فارسی کردن قالب وردپرس از جمله مشاغل پردرآمد است که در صورت تلاش و پیگیری می‌تواند سطح قابل توجهی از درآمد مستمر را با خود به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا همه جوانب کسب درآمد از فارسی‌سازی قالب وردپرس را با هم بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

منظور از قالب یا پوسته وردپرس چیست

قالب یا پوسته وردپرس یکی از ابزارهای اصلی در طراحی و ساخت سایت وردپرسی است. وظیفه و کارکرد اصلی پوسته‌های وردپرسی ایجاد حالت گرافیکی و ظاهری در داخل سایت است. به عنوان مثال چینش المان‌ها و قرار گرفتن محتوا در داخل سایت به‌وسیله قالب وردپرس انجام می‌شود. البته گفتنی است که پوسته‌های وردپرس علاوه‌بر ایجاد حالات ظاهری و گرافیکی در برخی امور دیگر نیز نقش دارند.

قالب پیشنهادی ما برای طراحی هر نوع سایت وردپرسی، قالب وردپرس اهورا است.

قالب‌های وردپرس چگونه ساخته و عرضه می‌شوند

قالب‌های وردپرسی توسطی گروهی از طراحان رابط کاربری، برنامه‌نویسان فرانت‌اند و برنامه‌نویسان بک‌اند نوشته می‌شود. به‌طور معمول فایل‌های مربوط به این پوسته‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند و البته ممکن است به شکل خاص و سفارشی نیز برای یک پروژه طراحی شده باشند. در دنیای وب، فروشگاه‌های متعددی در زمینه فروش قالب‌های اورجینال و اصلی مشغول به فعالیت هستند. از مهم‌ترین و معروف‌ترین سایت‌های فعال در زمینه فروش قالب و افزونه وردپرسی می‌توان به ThemeForest اشاره کرد. اما متاسفانه این وب‌سایت آدرس IP ایران را مسدود و تحریم کرده است.

تفاوت میان قالب‌های اصلی و قالب‌های Null شده چیست

همانطور که گفته شده قالب‌های اصلی و اورجینال توسط برنامه‌نویسان و طراحان در مجموعه‌های معتبر بین‌المللی نوشته می‌شوند. این قالب‌ها دارای گواهی‌های تایید اعتبار و امنیت و پشتیبانی هستند و احتمال بروز خطا و مشکل در آن‌ها بسیار کم است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس، متن باز (Open-source) است. به همین دلیل افراد مختلفی می‌توانند برای وردپرس، قالب طراحی کنند و آن را در اختیار عموم قرار دهند.

حالا شما باید برای خرید قالب‌های اصلی و اوریجینال به سایت ThemeForest مراجعه کنید. سایت ThemeForest یک فروشگاه معتبر برای خرید قالب‌های وردپرسی در جهان است. برای ما ایرانی‌ها خرید قالب‌های وردپرس به دلیل تحریم‌ها کمی دشوار است. البته ناگفته نماند که قیمت تمام قالب‌ها به دلار است. در نتیجه اگر بخواهیم یک قالب وردپرسی خریداری کنیم، باید یک هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنیم. حتی اگر فردی هم بخواهد این قالب‌ها را خریداری و استفاده کند؛ باید حتما یک حساب در خارج از کشور داشته باشد. برای مثال اگر شما بخواهید یک قالب خریداری کنید؛ حتما باید دارای مستر کارت یا حساب پی پال باشید.

در این میان برخی از افراد که قادر هستند قالب‌های اصلی را خریداری کنند، با دستکاری کدهای قالب و ایجاد برخی تغییرات، آن‌ها را مجددا به فروش می‌رسانند. در نتیجه به قالب‌هایی که در کدهای آن تغییراتی اعمال می‌شود و دستکاری می‌شوند، قالب‌های نال (Null) شده می‌گویند. چرا که در بهترین حالت ممکن، سیستم لایسنس این قالب‌ها غیرفعال می‌شود.

منظور از قالب‌های ترجمه شده چیست

همانطور که گفته شد به دلیل وجود تحریم‌ها کاربران ایرانی اجازه دسترسی به وبسایت‌های عرضه کننده قالب‌های اصلی را ندارند و از طرفی استفاده از قالب‌های Null می‌تواند خطرناک باشد. در این میان کاربران و علاقمندان ایرانی به منظور رفع این مشکلات و برطرف کردن نیاز ایرانیان؛ اقدام به ترجمه، فارسی‌سازی و برطرف کردن نواقص مربوط به قالب‌های Null را کردند و شغل پردرآمد فارسی‌سازی قالب‌های وردپرس را به وجود آورده‌اند.

کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس
کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس

قالب­‌های ترجمه شده در واقع همان پوسته‌های Null هستند که توسط متخصصان و علاقمندان ایرانی رفع عیب، فارسی و راستچین شده‌اند و در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند. این پوسته‌ها دقیقا مشابه نمونه اصلی آن‌ها هستند و با این تفاوت که راستچین و فارسی شده­‌اند و در یک پکیج با راهنمای فارسی به فروش می‌رسند. البته ناگفته نماند که برخی از افراد به جای استفاده از قالب‌های نال شده، قالب را از منبع رسمی آن خریداری می‌کنند و سپس اقدام به فارسی‌سازی می‌کنند. این موضوع بسیار بهتر است اما از نظر کپی رایت باز هم آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

مزایا و معایب استفاده از قالب‎‌های فارسی شده

پوسته‌های اصلی عموما انگلیسی و چپ­‌چین هستند و در مورد این موضوع می‌توان گفت که با فارسی شدن آن، این مشکل به کلی حل شده است. اما این قالب‌ها معایبی نیز دارند. اینکه با آپدیت قالب از سازنده اصلی، معمولا تغییرات و فارسی‌سازی که روی قالب انجام شده از دسترس مدیر سایت خارج می‌شود. همچنین معمولا قالب‌ها مشکلاتی دارند. با ترجمه و تغییر توسط فرد ترجمه کننده، ممکن است باز هم مشکلاتی به قالب اضافه شود.

کسب درآمد از ترجمه قالب وردپرس

قالبی را که ترجمه کرده‌اید به دو روش می‌توانید به فروش برسانید. در روش اول کافی است وارد یکی از سایت‌های فارسی شوید که به شما امکان فروش قالب و افزونه وردپرس را می‌دهند. البته این سایت‌ها به صورت درصدی مبلغی بابت فروش هر قالب را از شما دریافت می‌کنند. در روش دوم شما می‌توانید یک سایت برای خود راه‌اندازی کنید و قالبی را که فارسی‌سازی کرده‌اید را به راحتی در آن به فروش برسانید.

روش پیشنهادی ما برای فروش قالب‌های فارسی شده، این است که تنها فایل ترجمه قالب را حتی با قیمت کمتر بفروشید و اجازه دهید کاربر فایل اصلی قالب را از سایت اصلی سازنده تهیه کند. این باعث می‌شود به حقوق کپی رایت نیز احترام گذاشته شود. چون برای هر قالب، یک تیم چند نفره سال‌ها زمان صرف کرده‌اند. اینکه حاصل تلاش و زحمت یک تیم دیگر را به بهانه فارسی کردن یا ارائه خدمات پشتیبانی هدر دهیم، یک کار اصولی و منطقی نیست.

روش دیگری که می‌توانید استفاده کنید این است که فایل اصلی قالب را با لایسنس اصلی از سازنده خریداری کنید و آن را به‌صورت اختصاصی به هر مشتری تحویل دهید. اصولا وب‌سایتی که قصد داشته باشد اصولی و همیشگی کار کند، حاضر است چند میلیون تومان برای دریافت یک قالب اوریجینال هزینه پرداخت کند.

در نهایت اگر قصد دارید از مسائل کپی رایت به دور باشید و می‌خواهید به صورت فریلنسری در این زمینه پولساز فعالیت کنید، می‌توانید پروژه‌های ترجمه و راست‌چین کردن قالب وردپرس را برای مشتریان خود انجام دهید. مشتریانی هستند که خودشان قالب اوریجینال را از سازنده اصلی خریداری می‌کنند و با پرداخت هزینه، مایل به دریافت نسخه فارسی شده محصول هستند. این مورد از نظر کپی رایت و حق نشر نیز هیچ مشکلی ندارد. چرا که محصول از سازنده اصلی خریداری شده است.

سخن پایانی

امروزه با گستردگی اینترنت همه کسب‌وکارها به گونه‌ای دست‌خوش تغییر و تحول شده‌اند. فروشگاه‌های اینترنتی را می‌بینیم که با تعداد پرسنل بسیار محدود گردش مالی بسیار بالاتری از یک مغازه یا شرکت را دارند. فارسی‌سازی قالب وردپرس از مشاغلی است که در صورت فعالیت و تلاش در آن می‌توان به شکل واقعی اقدام به خلق ثروت کرد. به عنوان مثال یک شخص مدت یک ماه را صرف ترجمه و فارسی‌سازی یک قالب می‌کند. سپس با قرار دادن آن در فروشگاه‌های اینترنتی قادر است که هر ماه به طور مستمر تنها از آن قالب درآمدزایی کند و در صورت فعالیت برروی چند محصول، می‌توان درآمد را به شکل تصاعدی افزایش داد. البته فراموش نکنید که می‌توانید فایل ترجمه قالب را به‌صورت مجزا بفروشید یا برای کاربران خود لایسنس مجزا تهیه کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.