دیجی اسکریپت

گرویتی فرم چیست؟ معرفی افزونه Gravity Forms | دیجی اسکریپت

گرویتی فرم چیست؟ معرفی افزونه Gravity Forms
[ad_1]

گرویتی فرم

یکی از افزونه‌‌هایی که در دنیای وردپرس محبوبیت بالایی داره پلاگین حرفه‌‌ای Gravity Forms هست که در زمینه ساخت فرم‌‌های متنوع به شما کمک می‌‌کند. گرویتی فرم یا گراویتی فرم امکاناتی در اختیار شما قرار می‌‌دهد تا بتوانید یک فرم با فیلدهای دلخواه بسازید و اون رو در سایت خود قرار دهید. از این افزونه‌‌ به‌‌عنوان یکی از قدرتمندترین پلاگین‌‌های وردپرس یاد می‌‌شود.

این پلاگین به مدیران سایت‌‌های مختلف کمک می‌‌کنه تا در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به فرم دلخواه خودشون برسند و بتونند یک فرم مطابق با نیاز و سلیقه خود و کاربرانشان بسازند در واقع افراد امکان سفارشی‌‌سازی فرم رو در این افزونه دارند.

در این مطلب می‌خوانید:

قابلیت‌های افزونه گراویتی فرم

در این افزونه شما قادرید فرم‌‌های متنوع با فیلدهای دلخواه بسازید همچنین انتخاب رنگ فرم نیز برعهده شما خواهد بود. به طور کلی ظاهر فرم‌‌هایی که می‌‌سازید کاملا مطابق با نظر شما است.

کارکرد گراویتی فرم بسیار ساده و راحته و هر کسی می‌‌تونه بدون نیاز به مهارت خاصی با این پلاگین فرم‌‌های جذاب بسازد. در واقع به طور کلی سفارشی‌‌سازی فرم‌‌ها تنها با دراگ و دارپ کردن انجام می‌‌گیرد. شما تصور ذهنی خودتون رو در چند دقیقه بر روی فرم‌‌ها پیاده‌‌سازی می‌‌کنید و به یک فرم ایده‌‌آل برای سایت خود دست پیدا کنید.

امکان تعیین بازه زمانی برای فرم‌‌ها

این افزونه به شما این امکان رو می‌‌ده که برای فرم‌‌های خودتون زمان‌‌بندی تعیین کنید به این صورت که کاربر در یک زمان خاص قادر به پر کردن فرم باشه. در واقع با این ویژگی شما می‌‌تونید کاربران خود را محدود به زمان کنید.

امکان ساخت فرم‌‌های چند صفحه‌‌ای با گرویتی فرم

یکی از ویژگی‌‌های پلاگین Gravity Form امکان ساخت فرم‌‌های چند صفحه‌‌ای هست. در واقع شما این امکان رو دارید که برای سایت خودتون فرم‌‌هایی رو بسازید که کاربر بخواهد مرحله به مرحله و گام‌‌‌‌به‌‌گام آن را پر کند. البته این افزونه وضعیت هر مرحله و اینکه کاربر الان در چه مرحله‌‌ای هست رو نشون می‌‌ده و کاربر می‌‌تونه روند کلی پر کردن فرم رو ببیند.

افزونه گرویتی فرم دارای فرم‌‌های آماده نیز می‌‌باشد که شما به راحتی می‌‌تونید از آن‌‌ها استفاده کنید. البته در این فرم‌‌ها نیز این امکان رو دارید که تغییراتی ایجاد کنید و پس از آن از فرم جدید در سایت خود استفاده کنید.

علاوه بر فرم‌‌های آماده این پلاگین ابزارهای متنوعی رو برای ویرایش فرم‌‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد. پلاگین Gravity Form فیلدهای متنوعی رو مانند فیلدهای استاندارد، پیشرفته، قیمت‌‌گذاری و فیلدهای ارسال نوشته رو در اختیار شما قرار می‌‌دهد. هر یک از این فیلدها دارای ویژگی‌‌های منحصربه‌‌فردی هستند که به راحتی برای شما در دسترس هستند. این فیلدها باعث راحتی استفاده از این افزونه می‌‌شود و به شما کمک می‌‌کند در مدت زمان بسیار محدودی بتونید بی‌‌نهایت فرم متنوع بسازید.

یکی دیگه از امکانات این افزونه ارسال ایمیل به افراد پس از تکمیل فرم موجود در سایت می‌‌باشد. یعنی پس از اینکه فرم مربوطه توسط کاربر پر شد یک ایمیل حاوی تایید پر شدن فرم برای هر فردی که شما تعیین کرده باشید ارسال خواهد شد این فرد می‌‌تونه خود مشتری یا مدیر سایت و غیره باشد.

البته پیشنهاد ما استفاده از افزونه کیوفرم هست. خود ما نیز از Quform برای ساخت فرم در میهن وردپرس استفاده می‌کنیم. افزونه‌‌ی Gravity Form رایگان نیست و باید در ازای دانلود آن از سایت اصلی هزینه پرداخت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که این پلاگین رو از سایت اصلی آن یعنی gravityforms.com دانلود کنید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.